کد خبر : 1690145 | 28 خرداد 1399 ساعت 09:36 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

داوران خارجی دربی ریاض را سوت می زنند

در حالی که گفته می شود لیگ عربستان از ماه آگوست آغاز خواهد شد فدراسیون فوتبال این کشور برای یکی از مهمترین دیدارهای لیگ قصد دارد از داوران خارجی استفاده کند.

داوران خارجی دربی ریاض را سوت می زنند

به گزارش" ورزش سه" الشرق الاوسط در این رابطه اعلام کرد که منابع آگاه اطلاع داده اند که کمیته داوران اتحادیه فوتبال عربستان برای بازی تیم های الهلال و النصر در دربی ریاض قصد استفاده از داوران خارجی را دارد. این موضوع البته منوط به هماهنگی وزارت ورزش و بهداشت و احتمالا داوران سرشناس خارجی که موافق حضور درزمان مقرر در این بازی باشند، است.


کمیته داوران اتحادیه فوتبال عربستان در تلاش است با اتحادیه فوتبال اروپا ارتباط برقرار کرده تا میزان استفاده از داوران خارجی –اروپایی- در رقابت های لیگ حرفه ای عربستان مشخص شود. با این وجود تا این لحظه هنوز موضع فدراسیون های اروپایی مشخص نیست بخصوص اینکه در ماه آگوست قرار است رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و به احتمال زیاد به صورت گروهی در لیسبون برگزار شود؛ جایی که از تمام داوران نخبه و برجسته اروپایی استفاده خواهد شد و این شانس عربستان را برای استفاده از داوران خارجی برای بازی های لیگ این کشور کاهش می دهد. کمیته داوران عربستان با این شرایط از داوران سعودی بیشتری استفاده کند و شاید تنها در نهایت به این نتیجه برسد که چهار بازی مهم را با حضور داوران خارجی برگزار کند. فرناندو تریکاکو رئیس کمیته داوران اسپانیا در پایان هفته آینده یک دره فشرده داوری را در عربستان برگزار می کند.

دیدگاه‌ها