کد خبر : 1690337 | 29 خرداد 1399 ساعت 11:28 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

جام ملت ها؛ نوجوانان با بحرین همگروه شد

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گروه اول رقابت های قهرمانی آسیا با تیم های قطر، کره شمالی و بحرین، میزبان رقابت ها هم گروه شد.

جام ملت ها؛ نوجوانان با بحرین همگروه شد 

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال مراسم قرعه کشی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا صبح امروز بدون حضور نمایندگان کشورهای جاضر در کوالالامپور برگزار شد و تیم ملی نوجوانان ایران در گروه نخست بازی ها قرار گرفت.

 

نوجوانان ایران که در سید سوم این قرعه کشی قرار داشتند در گروه نخست با تیم های ملی نوجوانان قطر، کره شمالی و بحرین دیدار می کنند. این رقابت ها به میزبانی منامه و با حضور 16 تیم برتر آسیا برگزار می شود که 4 تیم نخست مجوز حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان را به دست می آورند.

 

1503977

 

تیم ملی نوجوانان ایران در سال 2017 یکی از 24 تیم حاضر در جام جهانی زیر 17 سال بود. این به لطف نایب قهرمانی در جام ملت ها به دست آمد و نوجوانان ایرانی که بازیکنانی چون الهیار صیادمنش را در ترکیب داشتند در جام جهانی هم درخشیدند. اوج درخشش تیم ملی نوجوانان در بازی با آلمان بود که ایران 5 گل به این تیم زد و تا مرحله یک چهارم نهایی هم پیش رفت. ایران در این مرحله با 3 گلی که از اسپانیا خورد رویای حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی را از دست داد. 

 

تیم ملی نوجوانان با مربیگری عباس چمنیان بعد از کسب این موفقیت ها در دوره بعدی اما در بازی های گروهی جام ملت ها کم فروغ ظاهر شد و به جام جهانی 2019 صعود نکرد. این بار تیم ملی نوجوانان با مربیگری حسین عبدی بازی های مقدماتی را به خوبی پشت سر گذاشته و در اندیشه حضور شایسته در جام ملت ها و در نهایت حضور در جام جهانی است. البته که تکرار حضور در جام جهانی منوط به این است که فدراسیون فوتبال در ماه های پیش رو در تدارک این تیم به خوبی عمل کند. به این خاطر که در بازی های انتخابی جام جهانی همه تیم های سنتی و قدرتمند آسیا حاضر هستند و در نهایت از بین 16 تیم حاضر در جام ملت ها تنها چهار تیم راهی جام ملت ها خواهند شد.

 

گروه بندی رقابت های نوجوانان قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی زیر 17 سال از این قرار است: 

 

گروه اول: بحرین – کره شمالی – ایران – قطر 
گروه دوم : تاجیکستان – عمان – یمن – امارات 
گروه سوم: کره جنوبی – استرالیا – هند - ازبکستان 
گروه چهارم: ژاپن – اندونزی – عربستان – چین

دیدگاه‌ها