کد خبر : 1690612 | 31 خرداد 1399 ساعت 09:59 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل ایران با کره یا ژاپن برای صعود به جام جهانی

تیم ملی جوانان ایران برای صعود به جام جهانی با قرعه سختی روبرو شده است.

دوئل ایران با کره یا ژاپن برای صعود به جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، آخرین صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی به سال 2016 در بحرین برمی گردد که تیم ملی جوانان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها با دو گل ازبکستان را شکست داد و به جام جهانی صعود کرد.

 

اینبار تیم ملی جوانان در مرحله گروهی جام ملت ها در کنار تیم های ازبکستان – کامبوج و اندونزی قرار گرفته است. صعود ایران از این گروه به عنوان تیم اول یا دوم محتمل است اما کار سخت از آنجایی آغاز می شود که برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید به مصاف یکی از دو تیم کره جنوبی و ژاپن برود. تیم های گروه دوم را ژاپن – کره جنوبی – عراق و بحرین تشکیل می دهند. در مرحله یک چهارم نهایی تیم اول گروه اول با تیم دوم گروه دوم مسابقه می دهد و تیم دوم گروه اول هم با تیم اول گروه دوم رویارو می شود و برنده ها به جام جهانی صعود خواهند کرد. جام جهانی جهانی جوانان در سال 2021 در اندونزی برگزار می شود. سهمیه آسیا جز تیم میزبان چهار تیم است. به همین خاطر تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی به جام جهانی صعود می کنند.

 

تیم ملی جوانان در حال حاضر بدون سرمربی است. بعد از کناره گیری سیروس پورموسوی از هدایت تیم ملی جوانان کمیته فنی نتوانسته هنوز جانشین او را انتخاب کند  و این در حالی است که بازی ها از 23 مهر برای تیم ملی جوانان در تاشکند آغاز می شود و ایران در بازی نخست خود باید به مصاف میزبان یعنی ازبکستان برود.

دیدگاه‌ها