کد خبر : 1690755 | 31 خرداد 1399 ساعت 20:54 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

موپای تلفات داد و گل طلایی زد؛

برایتون ۲- آرسنال ۱؛ ناکامی بزرگ توپچی‌ها

آرسنال در حفظ برتری مقابل برایتون ناکام ماند و در لحظات پایانی با شکست زمین را ترک کرد.

برایتون ۲- آرسنال ۱؛ ناکامی بزرگ توپچی‌ها

 

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه بازی‌های هفته سی‌اُم لیگ برتر فوتبال انگلیس، تیم برایتون در حالی که علیرضا جهانبخش را برخلاف ۱۱ مسابقه اخیرش در فهرست نداشت، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در استادیوم فالمر به مصاف آرسنال رفت که در نهایت با برتری یاران جهانبخش به پایان رسید.

 

آرسنال در شروع بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و دو حمله توسط اوبامیانگ ایجاد کرد، اما اولین خطر جدی مسابقه در دقیقه ۵۸ اتفاق افتاد که شوت تماشایی بوکایو ساکا به تیرک دروازه برایتون اصابت کرد و با بدشانسی توپچی‌ها تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۱۱ الکساندر لاکازت فرصت خوبی به دست آورد که او هم نتوانست آرسنال را به گل برساند و در ادامه هم در اختیار داشتن مالکیت توپ توسط شاگردان آرتتا ثمری برای آنها نداشت.

 

برایتون اولین بار در دقیقه ۲۶ باشوت کم قدرت لئاندرو تروسارد دروازه آرسنال را تهدید کرد، اما پس از آن دوباره توپ را به توپچی‌ها داد که موقعیت جدی این تیم در دقیقه ۳۱ با شوت لاکازت را متئو رایان با واکنش تماشایی دفع کرد.

برند لنو، دروازه‌بان آرسنال که با خروج‌های به موقع نقش موثری در عدم ایجاد حملات برایتون داشت، در دقیقه ۳۶ پس از برخورد با نیل موپای به شدت آسیب دید و با برانکارد از زمین بیرون رفت تا در دقیقه ۴۰ امیلیانو مارتینز جانشین او شود.

 

1504509

 

در دقیقه ۴۱ شوت روی پای چپ پُر قدرت آرون موی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه آرسنال عبور کرد ولی بعد از آن و در دقایق پایانی نیمه اول باز هم شاگردان آرتتا صاحب یک فرصت جدی شدند که پاس در عمق لاکازت را مدافعان برایتون تبدیل به کرنر کردند و اجازه ندادند توپ به اوبامیانگ برسد تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

در دقیقه ۴۸ نفوذ تند و تیز اوبامیانگ، سر توپ زیبا و شوت پای چپ زمینی او از پشت محوطه جریمه را متئو رایان در حالت درازکش مهار کرد؛ در دقیقه ۵۳ هم این مهاجم گابنی در موقعیت تک به تک موفق به گلزنی شد که کمک داور ویدئویی این گل را مردود اعلام کرد تا بازی همچنان بدون گل بماند.

 

 

1504506

 

موپای در دقیقه ۵۸ از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که مارتینز، دروازه‌بان آرسنال با جای‌گیری مناسب آن را به کرنر فرستاد.

 

در دقیقه ۶۵ شوت زمینی اوبامیانگ با واکنش رایان به بیرون رفت ولی در دقیقه ۶۷ پاس به کناره‌های ساکا به نیکولاس په‌په را این مهاجم ساحل عاجی با شوت پای چپ استثنایی و ناگهانی تبدیل به گل کرد تا آرسنال با یک گل در خانه برایتون پیش بیفتد.

برتری آرسنال خیلی ادامه نداشت و برایتون در دقیقه ۷۵ پس از آنکه کرنر را کوتاه کار کرد، روی ارسال زمینی سالومون مارچ و دو اشتباه پیاپی در خط دفاعی آرسنال در دفع توپ، توسط لوئیز دانک، مدافع پیشتاخته خود به گل تساوی دست یافت.

 

1504508

 

در دقیقه ۸۳ اوبامیانگ باز هم در گلزنی ناکام ماند و حضور به موقع پروپر مقابل شوت او موجب شد تا آرسنال تنها صاحب یک ضربه کرنر شود.

 

در دقیقه ۸۵ حرکت سریع پروپر هلندی از جناح چپ محوطه جریمه آرسنال موقعیت خطرناکی برای برایتون به وجود آورد که شوت او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

پس از حملات نه چندان جدی آرسنال در لحظات پایانی، در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده برایتون روی حرکت تیمی و پاس مک‌آلیستر به آرون کونولی و پاس در عمق او، با شوت تک ضرب نیل موپای به گل دست یافت تا این مسابقه در ثانیه‌های پایانی با برتری ۲ بر یک برایتون خاتمه پیدا کند.

دیدگاه‌ها