کد خبر : 1691114 | 02 تیر 1399 ساعت 14:10 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ ایران در بین کشورهای با مربی جوان! (گزارش)

میانگین سرمربیان حاضر در لیگ ایران عددی نزدیک به 50 سال را نشان می‌دهد که آماری قابل قبول است.

لیگ ایران در بین کشورهای با مربی جوان! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از خروج مربیان نسبتا مُسنی چون برانکو ایوانکوویچ، وینفرد شفر، گابریل کالدرون و مصطفی دنیزلی، جای آن ها را مربیان جوانی گرفته‌اند که کمتر از 50 سال دارند و همین موضوع سبب شده تا میانگین سنی مربیان شاغل در لیگ ایران پایین بیاید و لیگ برتر خلیج فارس در جمع لیگ های سبز رنگ (جوان) از نظر مربی قرار بگیرد.

 

جوان ترین لیگ در این زمینه، استونی است که میانگین سنی نیمکتش 40.97 سال است، بعد از آن پریمیر لیگ آذربایجان دیده می‌شود و نکته جالب این که تا رتبه هجدهم خبری از لیگ کشورهای صاحب سبک نیست تا این که بوندس لیگای دو با 46.08 سال خودنمایی می‌کند. چمپیونشیپ انگلستان در این زمینه بیست و پنجم است.

 

در بین آسیایی های حضور لیگ قطر در رتبه 51 جالب توجه است. میانگین سنی مربیان لیگ ستارگان قطر 48.54 است و آن ها با اختلاف بسیار کم نسبت به کی لیگ کره جنوبی، اول آسیا از نظر پایین بودن سن مربیان هستند. بعد از قطر و کره، لیگ استرالیا سوم است و در رتبه چهارم لیگ برتر خلیج فارس ایران خودنمایی می‌کند.

 

لیگ ایران در سال گذشته باتوجه به خروج مربیان خارجی، جوان تر شد و حالا میانگین سنی اش به عدد 49.11 رسیده تا در رده 62 جهان قرار بگیرد. سرمربی تیم صدرنشین لیگ ایران یعنی یحیی گل محمدی 49 ساله است و بهنام سراج، مجتبی سرآسیایی و ساکت الهامی نیز از بین سرمربیان تیم های مدعی با وی هم سن هستند. فرهاد مجیدی 44 ساله است و جواد نکونام با 39 سال جوان ترین مربی در بین تیم های بالانشین محسوب می‌شود. امیرقلعه نویی 56 ساله نیز باتجربه ترین به حساب می‌آید.

 

این در حالی است که شاید عدم کسب نتایج مطلوب مربیان جوان در فصل جاری باعث شود تا مدیران باشگاه ها به مربیان مسن تر روی بیاورند و میانگین سنی نیمکت ها بار دیگر از عدد 50 بالاتر برود.

 

بدترین لیگ آسیایی از این نظر سوپرلیگ چین است که با 54.67 سال، کار را جلو می‌برند.

دیدگاه‌ها