کد خبر : 1691249 | 03 تیر 1399 ساعت 09:30 | 30.1K بازدید | 4 دیدگاه

موج انتقادها از بنر نژادپرستانه در بازی برنلی- سیتی

برنلی، شرمسار و نگران؛ نژادپرست‌ها اقلیت محضند

به نمایش درآمدن بنری با عنوان "زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد، برنلی" با استفاده از یک هواپیما بر فراز استادیوم اتحاد جنجالی شده و عذرخواهی باشگاه برنلی را به دنبال داشته.

برنلی، شرمسار و نگران؛ نژادپرست‌ها اقلیت محضند

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه دو تیم منچسترسیتی و برنلی دیروز به میزبانی سیتی در استادیوم اتحاد به مصاف هم رفتند پیش از شروع مسابقه دو تیم، بنری با نوشته "زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد، برنلی" توسط یک هواپیمای کوچک بر فراز استادیوم به پرواز درآمد.

 

1505042

 

این بنر که اشاره به شعار معروف جنبش اخیر ضدنژادپرستی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا دارد که شعار آن "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد است" به عنوان واکنشی تمسخرآمیز نسبت به این جنبش تلقی شده و واکنش‌های تندی به همراه داشته است.

 

باشگاه برنلی در واکنش نسبت به این اتفاق بیانیه شدیداللحنی صادر کرده و آن را محکوم کرد.

 

1505044

 

بنر مورد اشاره بلافاصله بعد از به صدا در آمدن سوت شروع مسابقه دو تیم که در نهایت با پیروزی 5-0 سیتی به پایان رسید بر فراز استادیوم اتحاد رویت شد. هنوز مشخص نشده که مسئول این حرکت جنجالی چه کسی یا کسانی بوده است.

 

باشگاه برنلی در بیانیه‌ای که بین دو نیمه مسابقه منتشر شد در این باره اعلام کرد:" باشگاه فوتبال برنلی اقدام کسانی که با هواپیما، بنر توهین‌آمیز را بر فراز استادیوم اتحاد به پرواز درآوردند به شدت محکوم می‌کند. این اقدام به هیچ عنوان نماینده ارزش‌های باشگاه برنلی نیست  و ما با مقامات مسئول برای مشخص شدن کسانی که مسئول این اتفاق هستند همکاری کامل خواهیم داشت و آنها را به صورت دائمی از حضور در ورزشگاه‌مان منع خواهیم کرد".

 

کاپیتان برنلی، بن می در پایان مسابقه، گروهی از هواداران تیم که بنر مورد اشاره را بر فراز استادیوم به پرواز درآورده بودند را به شدت مورد انتقاد قرار داد و با لحنی احساسی خطاب به آنها گفت که از دیدن آن بنر شرمنده شده و نمی‌دانسته از شدت خجالت چه باید بکند.

 

1505043

 

کاپیتان برنلی در پایان بازی خطاب به خبرنگاران گفت:" از اینکه گروه کوچکی از هواداران ما تصمیم گرفتند چنین بنری را در اطراف استادیوم به نمایش در بیاورند احساس خجالت و شرمندگی می‌کنم. بازیکنان ما همه شرمنده هستند. این آدمها باید بفهمند که در قرن 21 زندگی می‌کنند. آنها باید آموزش ببینند و یاد بگیرند. آنها مساله را به کلی اشتباه متوجه شده‌اند و به هیچ عنوان نماینده ما و فرهنگ‌مان نیستند. آنها اقلیت کوچکی از هواداران برنلی هستند".

 

کاپیان برنلی در ادامه گفت:" ما صحبت‌هایی درگوشی درباره اینکه قرار است چنین اتفاقی بیفتد شنیده بودیم. گروه کوچکی مسئول این اقدام هستند و امیدوارم دیگر شاهد چنین ماجرایی نباشیم. این کار درست نیست و من آن را به شدت محکوم میکنم".

 

شان دایک سرمربی برنلی هم در این باره گفت:" من صدای موتور هواپیما شنیدم ولی نگاه نکردم و تا آخر بازی متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده. یکی از بازیکنها آمد و گفت روی موبایلش دیده که ماجرا چیست و من گفتم ای وای، پس باید برویم و راجع به این مساله صحبت کنیم. این اصلا قابل قبول نیست. نباید این را به کل باشگاه و شهر ما نسبت داد. می‌دانم باشگاه بیانیه‌ای صادر کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده. من فقط می‌توانم عذرخواهی کنم و بگویم چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست".

 

1505045

 

 

دیدگاه‌ها