کد خبر : 1691273 | 03 تیر 1399 ساعت 10:44 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

راهیابی راننده ایرانی به فینال مسابقات جهانی مجازی

تنها نماینده ایرانی در مسابقات جهانی شبیه سازها در رشته اتومبیلرانی موفق شد با به دست آوردن رتبه هشتم در راند پنجم، به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه"، در پنجمین دور از مسابقات اتومبیلرانی مجازی (شبیه سازها) موسوم به E-SPORTS GT SERIES، امیر حسین حسینی راننده ایرانی تیم مرسدس موفق شد با به دست آوردن جایگاه هشتم، به مسابقه فینال راه پیدا کند. راند پنجم این مسابقات که در پیست کیالامی در آفریقای جنوبی برگزار شد با حضور ۵۰ راننده در گروه نقره‌ای (سیلور) انجام گرفت و امیرحسین حسینی راننده شبیه ساز (SIM DRIVER) ایرانی رقابت یک ساعته هیجان انگیزی را با جمعی از بهترین راننده‌های شبیه ساز اروپا داشت.


شرکت SRO که برگزارکننده این مسابقه بزرگ در کلای جهانی است برای دور پنجم اعلام کرد که مسابقه در روز بارانی و در پیست خیس انجام خواهد شد و البته راننده‌ها نمی‌دانستند که شدت باران تا چه حد خواهد بود. نماینده ایران در این مسابقه نیز با ست‌آپ مناسب وارد این رقابت شد و در دور تعیین خط نیز به جایگاه پانزدهم دست یافت. البته گروه برگزاری بعد از تایم گیری به او پنالتی دادند و دو رتبه او را عقب‌تر بردند. حسینی در این مورد به دیدارنیوز گفت: «به من گفتند بعد از تایم گیری سرعتم را کم کرده ام و این خطر برای راننده‌های پشت سرم داشته در حالی که اصلا ماشینی پشت سرم نبود، حداقل در فاصله نزدیک که کسی نبود!»

 

1505077


به این ترتیب حسینی در روز مسابقه با مرسدس نقره‌ای و آبی اش از جایگاه هفدهم استارت زد  و در همان ثانیه‌های اول تا رتبه نوزدهم عقب رفت: «استراتژی ام این بود که هر طور شده در این مسابقه امتیاز بگیرم تا به فینال برسم. به همین خاطر با احتیاط شروع کردم و همه دقتم را به کار گرفتم که تصادف نکنم. قرارم این بود که آرام آرام از ماشین‌های دیگر سبقت بگیرم.» این تاکتیک از قضا جواب داد و حسینی در پایان مسابقه با رسیدن به جایگاه هشتم توانست امتیاز بگیرد و به مسابقه نهایی برسد: «حدس می‌زدم که با توجه به باران شدید تصادف اتفاق بیفتد. همین طور هم شد و چند بار برخورد اتفاق افتاد و از پنج شش ماشین هم سبقت گرفتم و امتیاز لازم را به دست آوردم.»


حسینی در حالی به رتبه هشتم دست پیدا کرد که دو راننده از فراری و همین طور یک راننده از لامبورگینی را پشت سر گذاشت. او با قرار گرفتن در جایگاه شانزدهم، در جمع ۲۰ راننده‌ای قرار گرفت که به مسابقه فینال می‌روند و به این ۲۰ نفر هم ۲۰ راننده از گروه حرفه ای‌ها (PRO) و ۱۰ نفر از گروه آماتور‌ها اضافه می‌شوند تا فینال ۵۰ نفره هیجان انگیزی شکل بگیرد. البته هنوز تاریخ و محل مسابقه فینال اعلام نشده، اما به نظر می‌آید تا قبل از مسابقه GT۳ با خودرو‌های واقعی، این مسابقه انجام شود. حسینی گفت که در فینال می‌تواند خودرو دیگری را انتخاب کند و در مسابقه نهایی شرایط متفاوتی حکمفرماست که این به سود تنها نماینده ایران در این مسابقه خواهد بود.

 

1505078

دیدگاه‌ها