کد خبر : 1691547 | 04 تیر 1399 ساعت 15:23 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت؛ کارنامه صوفی‌زاده در بوته نقد

شاید یک جمله از روی ناراحتی و عصبانیت باعث ایجاد هجمه علیه لیلا صوفی زاده شده است. نایب رییس فدراسیون فوتبال بانوان که در 4 سال اخیر کوشید حامی شماره یک دختران فوتبالیست و فوتسالیست ایران باشد.

یادداشت؛ کارنامه صوفی‌زاده در بوته نقد

به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از جایی آغاز شد که پاداش 22 میلیون تومانی دختران فوتسالیست ایران به خاطر قهرمانی در جام ملت ها بعد از 2 سال به آنها پرداخت نشد! البته که لیلا صوفی زاده اولین نفری بود که در دو سال اخیر همواره به دنبال تامین این پاداش و پرداخت آن به دختران بود چرا که این کار نه تنها دختران ایرانی را خوشحال می کرد بلکه مهر تاییدی بود بر مدیریت لیلا صوفی زاده و  اینکه از نظر روحی و روانی منجر به موفقیت های بعدی می شد. اما مشکل از جایی شروع شد که تحریم ها مانع از آزادسازی درآمدهای فدراسیون فوتبال نزد فیفا شد؛ تا جایی که فدراسییون فوتبال برای تامین هزینه های روزمره خود با مشکل مواجه شد چه رسد به اینکه پاداش ها را پرداخت کند. 

 

البته که هیچ مدیری در فوتبال و فوتسال هم همانند سایر مدیران کامل نیست و لیلا صوفی زاده هم مثل همه مدیران دارای ایراد است. به طور مثال در جایی که او باید آرامش خود را حفظ می کرد ودر مواجهه به انتقادات به خاطر عدم پرداخت پاداش ها حقیقت را می گفت قدری عصبانی شد و گفت دختران به خاطر این قهرمانی ارزش اجتماعی به دست آوردند. و لیلا صوفی زاده اولین نفری بود کهه بعد از دومین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت های آسیا بازیکنان را در آغوش گرفت و در این شادی بزرگ با آنها سهیم شد. از صورت ها می شد خواند که این رابطه رابطه رییس و بازیکن نیست. بلکه رابطه مادرانه است. 

 

یک حرف از روی ناراحتی نمی تواند پاک کننده همه زحمات مدیری باشد که انصافا در سال های اخیر برای بها به فوتبال و فوتسال بانوان خیلی کوشید؛ قهرمانی زیر 15 سال تیم ملی فوتبال بانوان و قهرمانی تیم زیر 20 سال فوتسال و نایب قهرمانی تیم ملی زیر ۲۳ سال فوتبال در رقابت های کافا نیز بخش دیگری از ثمره مدیریت 4 ساله لیلا صوفی زاده در فدراسیون فوتبال بود که نمی شود این ها را کنار زد و به خاطر عدم پرداخت پاداش مانع از تلاش های مدیری شد که دارای دکترای مدیریت ورزشی است و خود یک ورزشکار بوده. بدون شک اگر تحریم ها نبود پاداش 22 میلیون تومانی دختران ایرانی به خاطر قهرمانی در جام ملت ها پرداخت می شد و امروز از لیلا صوفی زاده به عنوان یکی از بهترین مدیران ورزشی ایران در بخش بانوان نام برده می شد. البته که برخی از سیاست های غلط و حتی نامهربانی با فوتبال و فوتسال بانوان را نمی شود نادیده گرفت. گروهی از مدیرانی که برای تامین هزینه های سرمربی تیم ملی خود را به این در و آن در زدند اما برای پرداخت پاداش 22 میلیون تومانی دختران ایرانی هیچ کاری نکردند و منتظر رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران بودند. تحریم هایی که به خاطر سیاست های خصمانه ترامپ باز هم ادامه خواهد داشت و فیفا هم نشان داده بر خلاف شعاری که می دهد مستقل نیست و از خزانه داری آمریکا برای عدم پرداخت حق و حقوق فوتبال ایران دستور گرفته است. 

 

تاریخ را نمی شود پاک کرد. کارنامه فوتبال و فوتسال بانوان پیش از حضور لیلا صوفی زاده در فدراسیون فوتبال؛ در رویداد روسیه و در اردیبهشت ۹۶ تیم ملی فوتسال بانوان بدترین نتایج را کسب کردند و در مسابقات المپیک داخل سالن آسیایی به کسب مقام سوم بسنده کردند و تیم های ژاپن و تایلند بالاتر از ایران بر سکوی قهرمانی ایستادند. و اینبار ایران قهرمان شد و یک تحریم همه کام ها را تلخ کرد. دختران ناراحت و مدیری دل آزرده که با وجود همه چالش ها باید در کنار هم باشند. برای ساختن فردایی بهتر. نه اینکه کینه از هم به دل گیرند. بله خوب است در اوج ناراحتی ها در مورد هم قضاوت های عادلانه ای داشته باشیم.

دیدگاه‌ها