کد خبر : 1691748 | 05 تیر 1399 ساعت 14:47 | 177.5K بازدید | 209 دیدگاه

آیا داور عامل شکست استقلال در اهواز بود؟

نظرسنجی: داوری سیدعلی- شما بنویسید!

سیدمهدی سیدعلی شب گذشته در ورزشگاه فولاد آره‌نا لحظات سختی را پشت سر گذاشت و پس از بازی نیز حملات زیادی متوجه شده است.

نظرسنجی: داوری سیدعلی- شما بنویسید!

به گزارش "ورزش سه"، « باشگاه استقلال قرار است به زودی با ارسال نامه ای رسمی به کمیته داوران فدراسیون فوتبال به قضاوت سید مهدی سید علی در بازی با فولاد خوزستان اعتراض کند». این آخرین خبر در رابطه با جنجالی است که پس از شکست 2 بر استقلال برابر فولادخوزستان ایجاد شده و بسیاری از هواداران و بازیکنان و همینطور کادر فنی استقلال تهران، سیدمهدی سیدعلی را به قضاوت ناعادلانه و نادرست متهم کرده اند؛ این در شرایطی است که نظر اکثریت جامعه داوری چیزی غیر از این است و آنها معقتدند سیدعلی به خوبی توانسته از عهده قضاوت این بازی برآید.

 

در ادامه با هم نظرات برخی کارشناسان داوری در رسانه‌های مختلف را مرور می کنیم: 


 
نوذر رودنیل 


هر سه گل زده شده سالم بودند. اخطارهای داده شده به کولی بالی، احمدزاده و اخطار دوم و اخراج غلامی صحیح بود. درخصوص اخراج کریمی ابتدا خطای بازیکن فولاد بود و بعد خطای کریمی که اخراج مستقیمش سختگیرانه بود. درخصوص اخراج آقای مجیدی، با احترامی که برای ایشان قائلم، نباید وارد زمین شود و اخراجش هم درست بود.

 

 

نادر جعفری 


اخطار‌ها و اخراج‌هایی که داور تصمیم به آن گرفت, کاملاً درست و به موقع بود، ولی بهتر بود که سیدعلی بازی را مدیریت می‌کرد و فشار‌ را از بازی کاهش می‌داد. اخراج علی کریمی درست بود؛ چراکه در فاصله یک یا دو متری داور این بازیکن با آرنج به صورت بازیکن حریف زد. بعد از آن اعتراض بی‌مورد مجیدی بود که این اتفاق نیز نشان‌دهنده فشار بعد از تعطیلی لیگ است. در این صحنه نیز حتماً از سوی کمک داور یا داور چهارم حرکت غیرورزشی از سوی مجیدی گزارش شده و یا او مقابل داور رفتار یا صحبتی داشته است که داور دوباره کارت قرمز نشان داد. در مورد اخراج سوم هم بازیکن معترض به تصمیم داور یک کارت داشت و به داور حمله کرد. 

 

1505603

 

 

نوید مظفری 


در نیمه اول مسابقه داور به علی کریمی کارت قرمز داد که با توجه به نزدیک بودن او به صحنه تصمیمش کاملاً درست بود. بعد از اخراج علی کریمی، فرهاد مجیدی به داخل زمین آمد و رفتاری انجام داد که برازنده سرمربی لیگ برتری نیست.  طبیعتاً داور در آن صحنه تشخیص داده که مجیدی باید اخراج شود و به نظر من تصمیم او هم درست بود اما سیدعلی در صحنه اخراج عارف غلامی دچار اشتباه شد. 

 

 

محمدرضا فغانی 


هر سه گل بازی هم کاملا صحیح بود. در خصوص صحنه حساس مسابقه که منجر به اخراج علی کریمی شد، داور به درستی تصمیم گرفت چون بازیکن استقلال با دست به صورت بازیکن فولاد ضربه زد و این کار با توجه به این که توپ در جریان نبود، یک برخورد فنی نیست و کارت قرمز مستقیم دارد. در خصوص ورود سرمربی استقلال به زمین مسابقه هم طبق قوانین فیفا، ورود مربی و ایجاد تنش مستحق کارت قرمز است و سیدعلی با خونسردی این کار را هم به درستی انجام داد. در خصوص اخراج دومین بازیکن استقلال هم عارف غلامی یک خطای واضح انجام داد و داور هم که به صحنه نزدیک بود، اعلام خطا کرد، اعتراض بعدی عارف غلامی مستحق کارت زرد بود و چون یک اخطار از قبل داشت، به درستی از زمین اخراج شد.

 

 

فنایی 


صحنه‌ای که باعث کارت دادن سیدعلی به کریمی شد، مدافع کریمی را خیلی واضح کشید و بازیکن استقلال ناشی گری کرد و با آرنج به صورت بازیکن حریف زد. آقای سیدعلی در این صحنه علاوه بر اینکه باید به بازیکن استقلال کارت قرمز می داد، باید به بازیکن فولادخوزستان هم کارت زرد نشان می داد که فراموش کرد. کار داور  در اخرج مجیدی درست بود و دلیلی برای اعتراض و توقف بازی از سوی ایشان نداشت. غلامی هم اولین کارت زردش درست بود. روی کارت زرد دوم هم بعد از سوت داور خشونت کرد و باید کارت می گرفت. آقای سیدعلی در بازی تعارف نداشت و تصمیماتش درست بود.

 

 

1505606

 


سعید مظفری زاده 


 علی کریمی به خاطر ضربه ای که به صورت بازیکن فولاد زد از زمین بازی اخراج کرد. درباره اخراج کریمی تصاویر تلویزیونی واضح نیستند. تنها می توانم بگویم داور در این صحنه بسیار نزدیک بود و دید خوبی هم داشت و حتما تصمیم درست را گرفته است.


در ادامه این خطا و اعتراض فرهادی مجیدی متوجه نشدیم که مربی استقلال از چه الفاظی استفاده کرده است. داور چهارم در این صحنه داور وسط را صدا کرده و به او گزارش کرد و آقای سیدعلی هم مجیدی را اخراج کرد. در مورد اتفاقات صحنه اخراج و اینکه مربی استقلال بعد از اخراج از زمین خارج نمی شد باید بگوید این رفتارها در دنیای حرفه ای فوتبال جایی ندارد و سرمربی و بازیکنان باید مسایل حرفه ای فوتبال را مد نظر قرار بدهند. در دقیقه 65 به درستی خطای غلامی را گرفته بود که با اعتراض بی مورد و اخراج صحیح این بازیکن همراه شد.

 

 

این ها بخشی از نظرات پیشکسوتان عرصه داوری در رابطه با قضاوت سیدعلی و تیمش در بازی شب گذشته بود؛ دیداری که سه اخراجی برای استقلال به همراه داشت و یک شکست دیگر به کارنامه فرهاد مجیدی اضافه کرد.


همانطور که خوانده اید، اکثریت غریب به اتفاق جامعه داوری عملکرد داور را مناسب ارزیابی کرده بودند ولی بسیاری از هواداران استقلال مانند اعضای تیم فوتبال این باشگاه، کاملا برعکس این موضوع فکر می کنند و سوت‌ها  و کارت‌های سیدعلی را دلیل اصلی شکستشان عنوان می‌کنند.

 

شما چه دیدگاهی در رابطه با قضاوت دیدار شب گذشته دارید؛ آیا عملکرد سیدعلی را در نتیجه‌ای که کسب شد، موثر می‌دانید یا نمایش او  را در شکست استقلال بی اثر ارزیابی می‌کنید؟


 

نظر خود را در بخش کامنت‌های این خبر درج کنید؛ دیدگاه و حرف‌های شما در حداقل زمان ممکن نمایش داده خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها