کد خبر : 1691798 | 05 تیر 1399 ساعت 19:19 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

اصلاح اساسنامه روند خوبی دارد و پذیرفته می‌شود؛

بهاروند: معلوم نبود چرا برخی باشگاه دنبال تعطیلی لیگند!

سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید روند اصلاح اساسنامه شرایط خوبی را طی می‌کند و اعتقاد دارد اصلاحات جدید مورد پذیرش FIFA و AFC قرار خواهد گرفت.

بهاروند: معلوم نبود چرا برخی باشگاه دنبال تعطیلی لیگند!

به گزارش "ورزش سه"، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران ظهر امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه هیئت فوتبال استان که در سرای ورزشکاران برگزار شد، در مورد مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: « تاج سلامتی‌اش را برای فوتبال ایران گذاشت، برخی از افراد واقعا به ناحق او را تقبیح می‌کنند و زحمات تاج مورد پذیرش اکثریت جامعه فوتبال است.»


او سپس به هیئت های فوتبال اشاره کرد و وظیفه ای که برای بهبود شرایط فوتبال برعهده دارند:« بیشترین زحمات فوتبال برعهده هیئت‌های فوتبال استان‌ها و شهرستان‌ها است، زیرا فشار تمام فوتبال استان بر روی آنها بوده با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را دارند.»


سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به پتانسیل فوتبال در اصفهان اضافه کرد:« فوتبال اصفهان توانمندی‌های بالایی داشته و تمام ارکان فوتبال کشور به این امر معترف هستند. اصفهان همواره جزو یکی از قطب‌های بزرگ فوتبال کشور به شمار آمده و در تمام زیرشاخه‌های فوتبال و در تمام رده‌های سنی سرآمد است.»


رئیس سازمان لیگ در رابطه با شرایط دو باشگاه اصفهانی عنوان کرد: «آکادمی باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن همیشه جزو برترین آکادمی‌های فوتبال کشور محسوب شده و تیم‌های پایه این 2 باشگاه همواره حضور درخشانی در لیگ داشته‌ و این نشان از استعدادهای سرشار فوتبال اصفهان دارد. فوتبال اصفهان شناخته شده است و به همین دلیل انتظارات بیشتری نیز از فوتبال این شهر داریم، زیرا بازیکنان اصفهانی بخشی از تیم‌های ملی را تشکیل می‌دهند.


بهاروند در ادامه در مورد شروع دوباره فوتبال اینطور توضیح داد:« زمانی که فوتبال تعطیل شود، جامعه نشاطی ندارد، فوتبال یعنی نشاط در جامعه، سرگرمی و شوق. در این چند ماه که به دلیل شیوع کرونا فوتبال تعطیل شد، نشاطی در جامعه نبود و باید فوتبال را از سایر ورزش‌ها جدا کرد. فوتبال یک صنعت پربیننده و جذاب بوده و با شروع لیگ نشاط به جامعه بازگشته است و ما تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و کمک از هیئت‌ها لیگ را برگزار کنیم.»


حرف های بعدی بهاروند گلایه از باشگاه هایی بود که مقابل شروع دوباره لیگ برتر ایستاده بودند و در این زمینه افزود:« برخی از باشگاه‌ها به دنبال تعطیلی لیگ بودند و دلایل‌ پافشاری‌شان برای تعطیلی مسابقات هم مشخص نبود اما سازمان لیگ، فدراسیون و مجمع وزارت ورزش تشخیص دادند که با توجه تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مسابقات را ادامه دهند. طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است شیوع کرونا در پاییز آینده هم ادامه‌دار باشد، آیا لیگ فصل بعد نیز باید تعطیل شود؟ تعطیلی لیگ شدنی نیست و لیگ ادامه‌دار خواهد بود.»


سوالی از بهاروند در رابطه با اساسنامه پرسیده شد و احتمال تعلیق فوتبال ایران که او گفت: « قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به لغو انتخابات فدراسیون شد. روند اصلاح اساسنامه شرایط خوبی دارد و باید در نظر داشت که با یکبار مکاتبه با فیفا روند اصلاح اساسنامه حل نمی‌شود. خوشبختانه فیفا در آخرین نامه به فدراسیون از روند اصلاح اساسنامه ابراز رضایت کرده و امیدواریم که این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود و ما طبق جدول زمان‌بندی انتخابات را برگزار کنیم. اصلاح اساسنامه روند خوبی دارد. فیفا به نسخه قبلی ایراداتی گرفت که در حال رایزنی برای رفع آن هستیم و فکر می‌کنم در نهایت اساسنامه پذیرفته شود.»

 

دیدگاه‌ها