کد خبر : 1692346 | 08 تیر 1399 ساعت 13:44 | 14.1K بازدید | 4 دیدگاه

نامجو مطلق: استقلال در جام حذفی مدعی است

مربی استقلال با توجه به محرومیت فرهاد مجیدی با حضور در نشست خبری به تشریح شرایط این تیم در آستانه دیدار با سایپا پرداخت.

نامجو مطلق: استقلال در جام حذفی مدعی است

به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجو مطلق، مربی استقلال با حضور در نشست خبری دیدار این تیم مقابل سایپا، گفت: قبل از هر چیز امیدوارم که مشکل کرونا از همه دنیا خارج شود تا با این شرایط برای نشست خبری حاضر نشویم. مجیدی امروز چون محروم بود، من آمدم.  یک تجربه ای کسب کردیک که قبلا کسب نکرده بودیم. 70 روز تعطیلی به خاطر کرونا تجربه جدید است و با سهچهار هفته تمرین خود را اماده کرده ایم. معمولا در پایان لیگ 20 روز بازیکنان استراحت فعال می کردند و برای شروع فصل جدید با امادگی نسبی وارد دوره بدنسازی می شدند که درواقع بین 8 هفته برگزار می شد اما این سری بعد از 70 روز بازیکنان هیچ شرایط تمرینی وارد تمرینات بدنسازی شدند.

 

نامجو مطلق با اشاره به دیدار سخت تیمش مقابل شاگردان ابراهیم صادقی گفت: بازی فردا با سایپای جوان است. در گرمای اهواز 90 دقیقه بازیکنان 10 نفره و بعد 9 نفره مقابل فولاد بازی کردند که همین فشار زیادی روی ما وارد مرد. سعی کردیم روحی و روانی کار کنیم. تمرینات به گونه ای بود که از نظر ذهنی روی بازیکنان کار کردیم تا از نظر روحی آنها را برگردانیم. استقلال با پتانسیل است. در بازی فردا تمام بازیکنان تمام تلاششان را برای موفقیت انجام می دهند.

 

مربی استقلال در ادامه در رابطه با شرایط این تیم گفت: در 45دقیقه اول دیدار با فولاد هوا بسیار گرم بود اما 52درصد مالکیت داشتیم. 209 پاس دادیم. بازی خوبی را برگزار می کردیم که با اتفاقاتی که پیش آمد نتوانستیم نتیجه بگیریم.

 

بازی گذشته مربوط به گذشته است. از این به بعد به بازی های آینده که برای ما بسیار مهم هستند نگاه می‌کنیم. مسابقات لیگ، جام حذفی و آسیا را داریم و تمام تمرکزمان را روی بازی ها می گذاریم. سایپا تیم جوان، دونده‌ای است و کادرخوبی دارد. این پیروزی می تواند شرایط روحی روانی تیم ما را بهتر کند. قطعا در شرایطی که بازی ها 4روز 4روز انجام می شوند نیاز داریم از همه بازیکنان استفاده کنیم. بازیکنان خوبی در استقلال هستند که می توانند در هر لحظه کمک کنند.

 

نامجو مطلق درباره دیدار با سایپا ابراز امیدواری کرد تیمش با موفقیت در آن بتواند به نتایج خوبی در ادامه فصل دست یابد: امیدوارم فردا بازی خوبی را شاهد باشیم. امیدوارم با پیروزی در این بازی بتوانیم به روال عادی خودمان برگردیم. استقلال تیم بزرگ و با سابقه‌ای است. این تجربه را در گذشته داشته و با موفقیت پشت سر گذاشته است. می توانیم این شرایط را عوض کنیم و به سمت موفقیت حرکت کنیم.


مهمترین نگرانی استقلالی‌ها، مصدومان پرتعداد این تیم است. نامجومطلق درباره آن گفت: استقلال متشکل از بازیکنان با کیفیت است. مصدومیتی که برای تبریزی و مطهری به وجود آمد و گزینه‌های ما کمتر می شود. دیاباته هم به خاطر باردار شدن همسرش و زایمان او که در این هفته است، از نظر روحی روانی در شرایطی نیست که به ما کمک کند. از نظر بدنی هم آماده نیست. علیرغم مخالفت های اولیه مجیدی اجازه داد به مسافرت برود. او قول داده اواخر این هفته برگردد. مهاجمان جوانی داریم که در این بازی می توانند به ما کمک کنند.

 

مربی استقلال در واکنش به مرخصی این باشگاه به شیخ دیاباته در شرایطی که این تیم با فقر مهاجم روبروست نیز اینطور توضیح داد: دیاباته با استقلال قرارداد دارد. برای این بازیکن به خاطر زایمان همسرش شرایط روحی خوبی نداشت و مصر بود موقع زایمان همسرش به آنجا برود. در بند قراردادش هم چنین بندی هست و به همین خاطر مرخصی3-4روزه‌ای به او داده شد.

 

نامجو مطلق در بخش بعدی این نشست خبری درباره غیبت هواداران با توجه به کرونا گفت: بارها گفته ام حضور تماشاگر باعث جذابیت فوتبال می شود. امیدوارم هرچه زودتر مساله کرونا حل شود و مردم به زندگی عادی برگردند. وقتی برای بازی با فولاد سوار هواپیما شدیم، ازدحام و شلوغی داشت. قرار بود بازی ها با رعایت پروتکل برگزار شود اما آن صحنه در ذهن بازیکنان تاثیر گذار بود. امیدوارم این بیماری هرچه زودتر از بین برود و تماشاگران بتوانند به استادیم بیایند. فوتبال بدون حضور آن ها جذابیتی ندارد. به خصوص هواداران میلیونی استقلال که در همه بازی ها حضور دارند. حضور آن ها می تواند به بازیکنان در زمین بازی انگیزه بدهد. در تمام دنیا می بینیم برنامه هایی طراحی می کنند، مثل پخش صدای تماشاگر که به بازی هیجان بدهند. دقیقا به آن شرایط واقفند که حضور تماشاگران می تواند باعث جذابیت فوتبال شود.

 

مربی استقلال در بخش پایانی صحبت‌هایش این وعده را داد که استقلال ضمن دستیابی به سهمیه آسیا در این فصل، در جام حذفی نیز به موفقیت دست یابد: نکته این است که تمام تلاشمان را می کنیم که حداکثر امتیازات را بگیریم. جام حذفی و بازی های آسیایی برای ما اهمیت زیادی دارد. فکر می کنم استقلال شرایط خوبی دارد تا در آن جام به موفقیت برسد.

دیدگاه‌ها