کد خبر : 1692455 | 08 تیر 1399 ساعت 23:00 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

یک امتیاز حیاتی شاید به قیمت بقاء؛

شاهین 2 - نفت‌2MIS ؛ مشایخ حال تارتار را خراب کرد

دیدار جذاب، تماشایی و پرحادثه شاگردان تارتار و مهرداد کریمیان در شرایطی با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت که تیم میزبان فاصله ای با شکست مقابل تیم 10 نفره نفت مسجد سلیمان نداشت.

شاهین 2 - نفت‌2MIS ؛ مشایخ حال تارتار را خراب کرد

به گزارش "ورزش سه"، شاهین بوشهر در این بازی بیش از تیم میهمان به پیروزی و کسب هر سه امتیاز نیاز داشت ولی اتفاقات بازی طوری رقم خورد که در وقت های اضافی توانست با حرکت تکنیکی  ضربه محکم امین مشایخ گل دوم و تساوی را ثبت کند. شاگردان مهرداد کریمیان که در دوران کرونا با تمرینات از راه دور میشو که به دستیارش به اردوی شاهینی ها منتقل می شد، آماده مسابقات شده بودند، زودتر از چیزی که تصور می کردند با ضربه سجاد حیدری در دقیقه 17 دروازه خودشان را باز شده دیدند ولی اخراج فرعباسی گلر نفت مسجد سلیمان در دقیقه 25 کار را برای آنها ساده تر کرد. نیمه اول این مسابقه علیرغم فشاری که تیم میزبان وارد می کرد با تساوی تمام شد ولی در نیمه تمام تعویض های پرشمار مربیان از راه رسید و شاهین ریتم بهتری داشت و با ضربه رزاق پور در دقیقه 56 به گل تساوی رسید. شاهین پس از این گل با روحیه بیشتری برای گل رسیدن به گل برتری تلاش می کرد ولی این تعویض مهدی تارتار بود که در دقیقه 81 زمینه را برای گل میرجوان روی یک ضدحمله فراهم کرد تا میزبان مسابقه در عین ناباوری در آستانه از دست دادن تمام امتیازات بازی باشد. با این حال فشار شاهینی ها ادامه داشت تا اینبار یکی از تعویضی های شاهین گلزنی کند و مشایخ گل تساوی را در دقیقه 1+90 ثبت کرد. این گل باعث شد تا شاهین بوشهر در روز شکست پارس جنوبی جم و پیکان که از رقیبان اصلی این تیم برای بقا در لیگ برتر به شمار می روند، به یک امتیاز ارزشمند برسد و دست خالی از زمین خارج نشود. در سوی دیگر هم تیم تارتار یک امتیاز در روزی کسب کرد که از دقیقه 25 ، 10 نفره بازی را دنبال می کرد و نمی تواند نتیجه بدی برای تیمی باشد که حاشیه امنیت بسیار خوبی در جدول رده بندی دارد و با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند.

 

شاهین شهرداری بوشهر - نفت مسجد سلیمان؛ ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر.
تیم داوری: حسن اکرمی - فرهاد مروجی - میلاد قاسمی دماوندی - محمدرضا تارخ؛ ناظر: یدالله جهانبازی.

 

کارت زرد:

نوروزی فرد (68) از نفت مسجدسلیمان

 

کارت قرمز:

حبیب فرعباسی از نفت مسجدسلیمان

 

 

 ترکیب شاهین بوشهر:


ابوالفضل درویش وند، حسن نجفی، سجاد مشکل پور(68 سلطانی مهر)، بهروز نوروزی فرد، ابوالفضل رزاق پور، میثم دورقی، امیرحسین موسی زاده، حسین مالکی(77 سلمان بحرانی)، مصطفی احمدی (46 امین مشایخ)، اسماعیل شریفات و بهمن سالاری(68 سجاد حیدری).

سرمربی: میشو ( مهرداد کریمیان دستیار میشو در این دیدار به عنوان نفر اول کادر فنی روی نیمکت می نشیند).


ترکیب نفت مسجد سلیمان:


حبیب فرعباسی-حامد نورمحمدی، علیرضا نقی زاده، صادق صادقی (25 احمد گوهری)، میثم نقی زاده، مجید عبدی، سجاد ملکی، پیام ملکیان، مهدی زبیدی (54 احمد الجبوری(86 محمد علی صفیا))، آرمان قاسمی و میرهادی میرجوان( 86 محمد امین اسدی) .

سرمربی: مهدی تارتار

 

 

شرح گل:


نفت مسجد سلیمان (1-0): سجاد جعفری روی اشتباه مدافع شاهین در موقعیت تک به تک با گلر شاهین بوشهر قرار گرفت و این بازیکن هم با یک ضربه روی پای راست گل اول بازی را ثبت کرد.


شاهین بوشهر (1-1): در دقیقه 56 شاهین بوشهر که برای گلزنی تلاش می کرد، چند بار از چپ و راست روی دروازه نفت مسجد سلیمان با ارسال های نجفی و رزاق پور خطرساز شد و سرانجام توپ در مرتبه دومی که به رزاق پور مدافع چپ تیم رسید، با ضربه زیبای این بازیکن که به زاویه مخالف زده شد، به تور دروازه شاگردان تارتار رسید تا بازی با نتیجه تساوی یک بر یک دنبال شود.

 

نفت مسجد سلیمان (2-1): در دقیقه 81 شاگردان مهدی تارتار که در حال دفاع از دروازه خودی بودند، روی یک ضدحمله و با پاس زیبای احمد الجبوری که با ضربه بغل پای میرجوان به گل نشست، گل دوم بازی را به ثمر رساندند.


شاهین بوشهر (2-2): یک ارسال از سمت چپ خط هجومی شاهین بوشهر در شلوغی محوطه جریمه و روی زمین به مشایخ بازیکن ریزنقش و تکنیکی شاهین رسید. این بازیکن پس از یک مکث و جا گذاشتن مدافع نفت، با شوتی محکم که با پای چپ زده شد، گل تساوی را به ثمر رساند تا شاهینی ها حداقل یک امتیاز از این مسابقه خانگی کسب کنند.

 

1506839

 

 

شرح نیمه اول:

در دقایق ابتدایی این دیدار شاگردان مهدی تارتار عملکرد بهتری داشتند و روی یکی از حرکات تهاجمی‌شان با اشتباه مدافع شاهین و با ضربه دقیق سجاد جعفری به گل اول بازی دست یافتند. در ادامه اما شاهینی‌ها که به امتیازات این مسابقه نیاز مبرم دارند، با اتکا به حرکات سرعتی و تکنیکی شریفات که از دقایق ابتدایی بازی شروع شده بود، در آستانه گلزنی بودند که اشتباه حبیب فرعباسی گلر نفت مسجدسلیمان و برخورد توپ به دستان او در حالت نامتعادل سبب شد تا به صورت مستقیم با کارت قرمز داور جریمه شود. شاهینی‌ها در 20 دقیقه ای که با یک یار بیشتر مقابل میهمان خود بازی کردند، موفق به گلزنی نشدند ولی بهتر از 25 دقیقه ابتدایی بازی کردند و به خصوص در دقایق انتهایی فشار زیادی روی تیم 10 نفره نفت مسجد سلیمان ایجاد کردند و در آخرین فرصت بازی فاصله ای تا گلزنی توسط بهمن سالاری نداشتند ولی تکل مدافع حریف مانع شد. با شروع نیمه دوم بی شک فشار تیم میزبان برای گلزنی بیشتر از این هم خواهد شد.

 

 

شرح بازی:


در دقایق ابتدایی این دیدار شاگردان مهدی تارتار عملکرد بهتری داشتند و روی یکی از حرکات تهاجمی‌شان با اشتباه مدافع شاهین و با ضربه دقیق سجاد جعفری به گل اول بازی دست یافتند. در ادامه اما شاهینی‌ها که به امتیازات این مسابقه نیاز مبرم دارند، با اتکا به حرکات سرعتی و تکنیکی شریفات که از دقایق ابتدایی بازی شروع شده بود، در آستانه گلزنی بودند که اشتباه حبیب فرعباسی گلر نفت مسجد سلیمان و برخورد توپ به دستان او در حالت نامتعادل سبب شد تا به صورت مستقیم با کارت قرمز داور جریمه شود.شاهینی ها در 20 دقیقه ای که با یک یار بیشتر مقابل میهمان خود بازی کردند، موفق به گلزنی نشدند ولی بهتر از 25 دقیقه ابتدایی بازی کردند و به خصوص در دقایق انتهایی فشار زیادی روی تیم 10 نفره نفت مسجد سلیمان ایجاد کردند و در آخرین فرصت بازی فاصله ای تا گلزنی توسط بهمن سالاری نداشتند ولی تکل مدافع حریف مانع شد. با شروع نیمه دوم بی شک فشار تیم میزبان برای گلزنی بیشتر از این هم خواهد شد. در نیمه دوم سلطه شاهینی ها بیشتر از قبل هم شد و آنها از چپ و راست روی دروازه میهمان خود خطرساز می شدند تا اینکه با ضربه خوب رزاق پور مدافع چپشان به گل تساوی رسیدند. در ادامه شرایط تغییری نکرد و باز هم تیم میزبان بود که حملات متعددی را به صورت پراکنده تا دقیقه 70 روی دروازه نفت مسجد سلیمان ترتیب می داد. از دقیقه 701 تا 80 بازی اما متعادل و آرام دنبال می شد تا اینکه نفت مسجد سلیمان روی یک ضدحمله به گل برتری رسید و از این دقیقه به بعد شاهین بار دیگر برای رسیدن به گل تلاش کرد تا اینکه در دقیقه 1+90 با ضربه مشایخ به گل رسید.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 9: فرار اسماعیل شریفات از سمت راست خط دفاعی نفت مسجد سلیمان موقعیت خطرناکی بود که البته ضربه او از زاویه بسته با واکنش حبیب فرعباسی به جایی نرسید و در آغوش گلر نفت قرار گرفت.
دقیقه 11: ضربه صادق صادقی از پشت محوطه جریمه پس از تغییر جهت به گلر شاهین رسید. در برگشت بلافاصله تیم شاهین صاحب موقعیت گلزنی شد ولی شوت سالاری از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 22: ارسال زبیدی وینگر راست نفت مسجد سلیمان با ضربه میرجوان همراه شد و با فاصله ای بسیار کم راهی اوت شد.

دقیقه 24: حبیب فرعباسی در شرایطی که اسماعیل شریفات با او تک به تک شده بود و در آستانه رسیدن به توپ بود، پس از تکل ناموفقی که داشت توپ به دستانش برخورد کرد و با کارت قرمز داور مسابقه روبرو شد.

دقیقه 29: ضربه نجفی با واکنش خوب احمد گوهری مواجه شد تا این دروازه بان در بدو ورود واکنش خوبی از خود نشان دهد.

* در دقیقه 30 داور کولینگ تایم را طبق پروتکل های جدید برای برگزاری مسابقات در نظر گرفت.

دقیقه 5+45: بهمن سالاری روی پاس بسیار خوب مصطفی احمدی هافبک شاهین در آستانه گلزنی قرار داشت که تکل مدافع نفت مسجد سلیمان مانع این اتفاق شد. در ادامه شریفات فرصت گل کردن توپ با ضربه سر را داشت که خیلی بی دقت و بد به توپ ضربه زد تا یک موقعیت ویژه برای گلزنی به سادگی از دست برود و دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

دقیقه 46: شوت میثم دورقی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد تا اولین فرصت تیم میزبان به این شکل از دست برود.
دقیقه 48: شوت سجاد مشکل پور پس از برخورد با مدافعین نفت مسجد سلیمان با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 72: یک شوت آکروباتیک از نجفی بازیکن شاهین بوشهر با فاصله از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 77: حرکت در عرض شریفات با ضربه پای چپ او همراه شد ولی توپ همانجایی رفت که احمد گوهری ایستاده بود.

 

 

1506840

 

بهترین بازیکن:


در تیم شاهین بوشهر ابوالفضل رزاق پور نمایش خوبی ارائه داد و همچنین می توان به نمایش شریفات که تحرک زیادی در تمام دقایق بازی داشت، اشاره کرد. در جبهه مقابل هم احمد الجبوری در دقایق کوتاه حضورش در بازی تاثیر گذار بود و روی یک فرار سریع که البته شاهینی ها اعتقاد به خطای آفساید داشتند، زمینه ساز گل تساوی بازی شد.
 

 

حاشیه ها:


*میشو سرمربی کروات تیم فوتبال شاهین در این دیدار حضور ندارد و به دلیل ویروس کرونا به ایران نیامده؛ با این حال مدیرعامل شاهین می گوید این مربی به زودی به کشور باز خواهد گشت و هدایت سفیدپوشان شاهینی را به صورت مستقیم زیر نظر خواهد گرفت.
*دو بازیکن خارجی شاهین بوشهر هنوز شرایط بازگشت به ایران را پیدا نکرده اند ولی به بازی بعدی مقابل پرسپولیس می رسند.
*پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشتگان بیماری کرونا برگزار شد.
* تیم نفت مسجد سلیمان با مشکلات مالی عدیده ای دست به گریبان است.

* بازیکنان ذخیره دو تیم از روی سکوها بازی را دنبال می کنند.

* فرعباسی که اخراج شده بود، پس از چند دقیقه و با ناراحتی زمین مسابقه را ترک کرد تا احمد گوهری به جای او وارد زمین شود.

* مهدی تارتار تصمیم گرفت برای ورود احمد گوهری صادق صادقی را از زمین بیرون بکشد که یکی از هافبک های او به شمار می رفت.

* داور مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه نخست این مسابقه در نظر گرفت.

* در فاصله 15 دقیقه مانده به پایان بازی شاهد نمایش پراشتباهی از سوی هر دو تیم هستیم و بازی آرام دنبال می‌شود.

* کولینگ تایم دوم بازی در دقیقه 88 گرفته شد و بازیکنان دو تیم پس از استراحتی چند دقیقه ای به بازی بازگشتند.

* سجاد مشکل پور که تعویض شده بود روی گل دوم نفت مسجد سلیمان از روی نیمکت اعتراض تندی به عملکرد داور داشت وبا کارت زرد جریمه شد.

 

اتفاق ویژه:


با اینکه نفت مسجد سلیمان از دقیقه 25 بازی را در پی اخراج دروازه بانش 10 نفره دنبال می کرد، در آستانه کسب هر سه امتیاز بازی قرار داشت که در وقت های اضافی گل تساوی را دریافت کرد.
یکی از نکات جالب توجه این بازی تعویضی های پرشمار مربیان بود که در این دوران ویژه به کار مربیان دو تیم آمد و روی دو گل آخر بازی تاثیرگذار شدند.

 

 

دیدگاه‌ها