کد خبر : 1692544 | 09 تیر 1399 ساعت 09:10 | 14.9K بازدید | 2 دیدگاه

صعود بیله فلد به یاد مهمترین نقل و انتقال فوتبال ایران

تیم آرمینیا بیله فلد که شب گذشته با شکست هایدن هایم توانست به بوندسلیگا صعود کند زمانی محبوب ترین تیم اروپایی در ایران به حساب می آمد.

صعود بیله فلد به یاد مهمترین نقل و انتقال فوتبال ایران

به گزارش" ورزش سه" آرمینیا بیله فلد تیم قدیمی فوتبال آلمان دیشب توانست به بوندسلیگا صعود کند و مطرح شدن دوباره نام این تیم ، یادآور خاطرات خوشی است که با حضور دو ستاره تیم ملی در بیله فلد در دهه هفتاد رقم خورد.


در سال 1376 و بعد از درخشش تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت های آسیا 1996 امارات، سه بازیکن ایرانی به فوتبال آلمان و بوندسلیگا رفتند؛ خداداد عزیزی راهی کلن شد و علی دایی و کریم باقری به آرمینیا بیله فلد پیوستند.  بی تردید این اولین و مهمترین نقل و انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال بین المللی بود.

 

1506950


اما آنچه ماجرای بیله فلد را جذاب تر می کرد حضور همزمان دو بازیکن ایرانی در این تیم بود؛ دو ستاره از یکی از محبوب ترین تیم های ملی تاریخ. آن تیم ملی و سرنوشت بازیکنانش آنقدر برای مردم علاقمند به فوتبال در ایران اهمیت داشت که حضور دو بازیکنش در آرمینیا بیله فلد باعث شد که پخش مستقیم بازی های این تیم از پرمخاطب ترین برنامه ها باشد و حتی علاقمندان غیرجدی فوتبال را هم پای تلویزیون می نشاند.

 

1506951


دایی از هفته اول در ترکیب بیله فلد به میدان رفت و در دومین بازی فصل برابر اشتوتگارت برای تیمش گل زد. دایی که در بیله فلد با شماره 9 بازی می کرد در هفته چهارم دروازه وردربرمن را باز کرد. کریم اما در دومین بازی بیله فلد و برابر اشتوتگارت اولین بازی اش در بوندسلیگا را تجربه کرد. او کمتر دایی فرصت بازی را پیدا کرد.

 

1506952


دایی در این فصل 4 گل دیگر برای بیله فلد به ثمر رساند؛گلادباخ، کارلسروهه، دویسبورگ و کایزرسلاترن که او دو بار دروازه اش را باز کرد دیگر تیم های بودند که دایی به آن ها گل زد. او دو پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد و در پایان فصل وقتی در حالی که بیله فلد راهی دسته پایین تر می شد به بایرن مونیخ پیوست.

 

1506953


کریم اما با وجود آنکه در نیم فصل اول خیلی کم بازی کرد در دومین بازی که نود دقیقه در ترکیب تیم بود توانست برابر کارلسروهه گل بزند. جالب است که بیله فلد این بازی را با گل های دو بازیکن ایرانی اش برد. او سپس در بازی های بعدی توانست با دو گل دیگر برای بیله فلد در برابر دورتموند و وردربرمن به ثمر برساند.


کریم باقری اما در فصل بعد را در بیله فلد ماند و همراه این تیم بار دیگر به بوندس لیگا صعود کرد. در فصل 99/2000 کریم یک نیم فصل در بیله فلد بود و در حالی ک تیم نتایج بسیار بدی می گرفت به پرسپولیس بازگشت.

دیدگاه‌ها