کد خبر : 1692564 | 09 تیر 1399 ساعت 10:41 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش فدراسیون جهانی از درخشش برادران عالمیان

فدراسیون جهانی تنیس روی میز با ارائه گزارشی به تعریف و تمجید از برادران عالمیان پرداخت.

گزارش فدراسیون جهانی از درخشش برادران عالمیان

به گزارش "ورزش سه" به نقل از میزان فدراسیون جهانی تنیس روی میز در مطلبی با تعریف و تمجید از برادران عالمیان نوشت: نوشاد و نیما عالمیان برادرانی هستند که نوشاد در نوامبر ۱۹۹۱ و نیما در دسامبر ۱۹۹۲ در بابل متولد شده‌اند. آنها در یک دهه گذشته تبدیل به چهره‌های شناخته شده‌ای در مسابقات بین‌المللی شده‌اند.

 

نیما عالمیان شاید به اندازه برادر بزرگترش قدرتمند نباشد اما ثبات و نشاطی که در طول مسابقه دارد از ویژگی‌های بارز این ورزشکار است.

 

نوشاد از سال ۲۰۰۹ حضوری فعال در مسابقات بین‌المللی دارد اما از سال ۲۰۱۲ باعث شکوفایی او شد. او در سال ۲۰۱۲ در رده زیر ۲۱ سال تور جهانی آلمان، کویت و مراکش به مقام نخست دست یافت و در رقابت‌های  آفریقا شمالی هم مدال طلای انفرادی را به خود اختصاص داد. همچنین در رده زیر ۲۱ سال مسابقات کره‌جنوبی و لهستان تا مرحله نیمه‌نهایی و در رده بزرگسالان هم تا یک چهارم نهایی حضور داشت. درخشش او در رده زیر ۲۱ سال در فینال تورهای جهانی در هانگژو بود که پس از نماینده آلمان در رده دوم ایستاد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: نوشاد در المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کرد و با پیروزی نمایندگان استرالیا و هنگ کنگ اما با شکست مقابل تیمو بول از دور مسابقات حذف شد. این ورزشکار در المپیک ریو هم حضور داشت هر چند که برادرش نیما هم در المپیک شرکت داشت. نوشاد با شکست مقابل پینگ‌پنگ اسلوونیایی وداعی زود هنگام با این مسابقات داشت.

 

نوشاد عالمیان در مورد بازی‌های المپیک گفت: المپیک برای من مانند سایر رقابت‌ها است و همیشه سعی کرده‌ام هر آنچه در توان دارم در هر رقابتی انجام دهم.

 

در ادامه این گزارش به درخشش او در بازی‌های آسیایی اشاره شده است:

 

نوشاد با عملکرد درخشان در بازی‌های آسیایی، شانس را برای ایران زنده کرد و توانست در این مسابقات صاحب مدال برنز شود و این مدال سومین مدال تنیس روی میز ایران در کل ادوار مختلف این بازی‌ها به حساب می‌آید.

 

نوشاد و نیما در مسابقات اسپانیا که اوایل سال ۲۰۲۰ برگزار شد، قهرمان جدول دونفره شدند و در مسابقات بلغارستان ۲۰۱۹ هم تا نیمه‌نهایی پیش رفتند و در آخر به مدال برنز اکتفا کردند.  نیما نیز به تقلید از برادرش راه او را پیش گرفته است به طوری که موفقیت‌هایی را به صورت انفرادی در تورهای جهانی به دست آورده است.

 

در پایان این گزارش نوشته شده است: نوشاد تاکنون در ۱۲ و نیما در ۹ مسابقه قهرمانی جهان حضور یافته و این تجربه می‌تواند برای رسیدن آنها به هدف بزرگی که در سر دارند، تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها