کد خبر : 1692601 | 09 تیر 1399 ساعت 13:00 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

نامه سرگشاده کلوپ به هواداران

کلوپ به هواداران لیورپول: مسئولانه جشن بگیرید

بعد از انتشار تصاویری از جشن و شادی خشونت‌آمیز هواداران لیورپول، یورگن کلوپ سرمربی این تیم از هواداران خواست در جشن‌های قهرمانی مسئولانه رفتار کنند.

کلوپ به هواداران لیورپول: مسئولانه جشن بگیرید

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه تصاویری از جشن و شادی هواداران لیورپول بابت قهرمانی تیم‌شان در لیگ برتر، در خیابانهای این شهر منتشر شد که از رفتار عجیب و غریب و خشونت‌بار خبر می‌داد، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول با محکوم کردن صحنه‌های منتشر شده، از هواداران خواست برای جشن و شادی ناشی از قهرمانی، مسئولانه رفتار کنند.

 

یورگن کلوپ در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه لیورپول اکو منتشر شد از هواداران خواست تا جای ممکن در خانه بمانند. کلوپ به هوادران قول داد زمانی که تهدید ویروس کرونا از میان برداشته شود می‌توانند شهر را به رنگ سرخ در بیاورند.

 

1507046

 

کلوپ در این نامه سرگشاده اشاره کرد از دیدن تجمع تعداد زیادی از هواداران لیورپول در خیابانهای شهر بعد از قعطی شدن قهرمانی‌شان در لیگ برتر ناراحت شده است.

 

سرمربی لیورپول در این نامه سرگشاد نوشت:" شما با اینکه در حال حاضر نمی‌توانید در استادیوم حضور داشته باشید ولی همچنان دلگرمی‌تان با ما است. من و بازیکنان تیم از شما نهایت تشکر را داریم و من شک ندارم یکی از دلایل عملکرد خوب ما در مقابل کریستال پالاس موجهای مثبتی است که از طرف شما دریافت کردیم. ولی مجبورم این را بگویم که صحنه‌هایی که روز جمعه در شهر دیده شد جالب نبود. من هم انسانم و شور و عشق شما شور و عشق من هم هست. ولی در حال حاضر خیلی مهم است که چنین گردهم‌آیی‌های جمعی نداشته باشیم. ما در مقابل افراد آسیب‌پذیر جامعه مسئولیت داریم. ما در مقابل کادر درمان که اینقدر فداکاری کرده و ما خودمان چند وقت پیش تشویق‌شان کردیم مسئولیت داریم. ما در مقابل پلیس و مقامات محلی مسئولیت داریم و به عنوان یک باشگاه مسئولیت‌مان این است که از انجام چنین کارهایی خودداری کنیم". 

 

کلوپ در ادامه نوشت:"اگر شرایط دیگری برقرار بود من از هیچ کاری به اندازه اینکه در کنار شما جشن بگیرم لذت نمی‌بردم. از برگزاری رژه‌ای به مراتب بزرگتر از رژه افتخاری که بعد از قهرمانی در چمپیونزلیگ داشتیم. ای کاش همه می‌توانستیم این لحظه خاص را در کنار هم جشن بگیریم ولی متاسفانه چنین چیزی ممکن نیست. همه ما برای مبارزه با کووید19 خیلی تلاش کرده‌ایم و نمی‌شود این تلاشها را بی‌اثر کرد و هدر داد. ما این را به خودمان و به دیگران مدیونیم و وظیفه داریم کاری که درست است را انجام بدهیم. در حال حاضر این مسئولیت یعنی هوای هم را داشتن و از هم فاصله گرفتن".  

 

1507060

 

 

در بخش دیگری از نامه کلوپ می‌خوانیم:" لطفا به شکلی امن و در محیط اختصاصی خودتان جشن بگیرید تا خطر این بیماری وحشتناک را در جامعه بیشتر از این گسترش ندهید. وقتی زمانش برسد همه ما جشن خواهیم گرفت و شهر را به رنگ سرخ در خواهیم آورد".

 

 

کلوپ در ادامه نامه خود نوشت:" من در شروع این بحران گفتم ما دوست نداریم در استادیوم خالی بازی کنیم ولی اگر بازی کردن‌مان در این شرایط باعث شود حتی فقط یک نفر سلامت بماند، بدون شک این کار را خواهیم کرد. تا این لحظه شرایط تغییر نکرده و در نتیجه این نظر من همچنان به وقت پابرجا است. من قبل از اینکه به لیورپول بیایم لغت آلمانی زولیداریتت را می‌دانستم و از آن خوشم می‌‌آمد. حالا فهمیده‌ام معادل انگلیسی این لغت سولیداریتی یا همان همبستگی است. چرا که در چند ماه اخیر این لغت را بارها از دهان هواداران‌مان شنیده‌ام. این کلمه به نظر من عصاره هویتی مردم لیورپول است. اگر در ادامه به همبستگی ادامه دهیم و فاصله‌مان را از هم حفظ کنیم می‌توانیم نقش مهمی در مبارزه با این بیماری بازی کنیم. امیدوارم اگر لازم باشد چند ماه دیگر نامه دیگری برای روزنامه لیورپول اکو بنویسم و از همه شما تشکر کنم که سلامت مردم را از هر چیزی دیگری مهم‌تر می‌دانید. هیچ چیز بیشتر از این برای من باعث افتخار نخواهد بود".   

 

 

 

دیدگاه‌ها