کد خبر : 1692616 | 09 تیر 1399 ساعت 14:11 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس در سودای پوکر، پیکان سقوط می‌کند؟

یحیی – عبدالله؛ شکست و پیروزی سرنوشت ساز

تقابل پرسپولیس و پیکان جدال صدر و قعر جدول بود که در نهایت با همان نتیجه قابل پیش بینی خاتمه یافت.

یحیی – عبدالله؛ شکست و پیروزی سرنوشت ساز

به گزارش "ورزش سه"، با شروع دوباره لیگ برتر فوتبال ایران پس از ماه‌ها وقفه به دلیل ویروس کرونا، پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس میهمان تیم پیکان تهران بود. دیدار صدر نشین و قعر نشین جدول از اهمیت بسیاری برخوردار بود که از هر دو تیم در این دیدار  پس از چندین ماه رونمایی شد و میزان آمادگی آنها برای ادامه مسابقات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این یادداشت به تحلیل بخش‌هایی از این دیدار می‌پردازیم.


یحیی در مسیر خوشبختی؛ در یکقدمی پوکر


پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی برای حفظ روند نتایج مطلوب خود  در نیم فصل دوم و نزدیک شدن به قهرمانی، چشم به سه امتیاز این دیدار مقابل قعرنشین جدول داشت. پرسپولیس تقریبا با همان ترکیب آشنای خود پای به میدان گذاشت ولی حضور نعمتی، عالیشاه و نادری پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی سورپرایز ترکیب گل محمدی بود که درخشش نعمتی و نادری در این دیدار مزد اعتماد گل‌محمدی به آنها بود.

 

1507082

 

پرسپولیس بازی را با حفظ توپ به قصد جلو کشیدن پیکان آغاز کرد و در این زمینه در نیمه اول  تقریبا موفق عمل کرد. گل محمدی در این دیدار به دو مدافع کناری خود شیری و نادری اجازه نفوذ بیشتر و شرکت در حملات را داده بود که با اضافه شدن به نعمتی و عالیشاه و پیوستن امیری در هر دو سمت  به آنها، به دنبال ایجاد برتری عددی در کانال‌های کناری و دور زدن مدافعان پیکان و ارسال پاس در عمق دفاعی پیکان را در دستور کار خود قرار داده بود که در اجرای همین تاکتیک گل اول به ثمر رسید هر چند اشتباه فاحش دروازه بان پیکان سهم بیشتری در به ثمر رسیدن گل داشت.

 

در نیمه اول موردی که بیشتر به چشم آمد فشار مهاجمین این تیم بر مدافعان پیکان بود تا از اشتباه آنها نهایت بهره را ببرند. در نیمه دوم پرسپولیس کمی عقب نشست تا از اندوخته یک گل خود محافظت کند و در ضد حملات بتواند به تیم پیکان ضربه بزند که البته موفق به ایجاد چند شانس گل بر روی دروازه پیکان شدند. نکته دیگر تاثیر مثبت تعویض‌های یحیی در این دیدار بود که عبدی و رسن با حضور در میدان در برد این تیم نقش مهمی ایفا کردند.

 

1507081

 

ببرعبدالله، ببر؛ سقوط در یکقدمی قهرمان سابق


عبدالله ویسی سرمربی پیکان که  پس از کسب نتایج ضعیف این تیم با حسین فرکی جانشین وی شده است هنوز نتوانسته پیکان را از بحران نجات دهد و برای گرفتن حداقل امتیاز مقابل صدرنشین فعلی مسابقات انگیزه بسیاری داشت. پیکان که هفته‌ها است در حسرت پیروزی مانده و حتی در بسته نگه داشتن دروازه خود ناکام مانده بود. در مقابل پرسپولیس در حالی که دو مدافع میانی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت می‌شد شب سختی را برای آن‌ها در مقابل خط حمله پرسپولیس متصور شد که عملکرد ضعیف مدافعان و دروازه بان این تیم بلای جان شاگردان ویسی شد. پیکان در ابتدای دیدار به دنبال بسته نگه داشتن دروازه و در ادامه با جمع شدن در زمین خودی در سودای ضدحمله بود که گل زودهنگام علیپور برنامه‌های این تیم را بهم زد.

 

1507083

 

پیکان بیشتر روی ارسال توپ‌های بلند برای شهریار مغانلو به دنبال ایجاد موقعیت با فرصت طلبی از روی توپ‌های دوم بود اما غیبت جلال الدین علیمحمدی و کم اثر شدن خط میانی این تیم کاملا نمایان بود و آنها راهی برابر حریف برای ایجاد موقعیت به دست نیاوردند.

 

ناگفته نماند که علیرغم شکست پیکان در بازی دیشب این تیم با عبدالله ویسی بسیار با برنامه‌تر از قبل بازی می‌کرد و تداوم این شرایط احتیاج به زمان دارد که باید دید در فرصت کمی که باقی مانده عبدالله ویسی قادر خواهد بود با آشتی تیمش با برد به نتیجه و فرار از سقوط برسد یا خیر. 

امیرفروزش

دیدگاه‌ها