کد خبر : 1692822 | 10 تیر 1399 ساعت 08:06 | 138.7K بازدید | 7 دیدگاه

انتخاب ۲ بازیکن از ۳ تیم مدعی؛

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر

نفرات برگزیده این هفته در حالی انتخاب شدند که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو دارای بیشترین سهمیه هستند.

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر در حالی طی دو روز گذشته پیگیری شد که پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو بخاطر نمایش خوب و برتری‌های ارزشمندی که به ترتیب مقابل پیکان، گل‌گهر و ذوب‌آهن به دست آوردند و همچنان در کورس بالای جدول ماندند، دو بازیکن را در تیم منتخب هفته دارند.

 

نساجی به دلیل برتری در زمین تراکتور، سایپا بخاطر نمایش خوب دفاعی مقابل استقلال، شاهین بوشهر بخاطر عملکرد خوب یک بازیکن‌اش در دفاع و حمله، فولاد خوزستان به علت شکست ماشین‌سازی و کسب پنجمین برد پیاپی و همچنین صنعت نفت آبادان با درخشش مهاجم‌اش برابر پارس جنوبی، هر کدام یک بازیکن را در تیم منتخب هفته بیست و دوم به خود اختصاص داده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


علیرضا حقیقی (نساجی مازندران)
شروع بازی‌های هفته بیست و دوم با یک گل زودهنگام برای نساجی مازندران همراه بود که این اتفاق موجب شد تا تراکتور برای جبران نتیجه بازی، نمایش هجومی را تا پایان ۹۰ دقیقه ارائه دهد و حملات خطرناکی را به وجود آورد که البته اگر دقت شوت و ضربات نهایی مهاجمان تبریزی بود، مطمئنا آنها می‌توانستند به گل برسند ولی با این حال، نباید از عملکرد خوب علیرضا حقیقی نیز غافل شد؛ گلری که تا دقیقه ۲۸ هیچ شوتی درون چارچوب‌اش نرفت، اما در نیمه دوم روی ضربه ساسان انصاری در موقعیت تک به تک واکنش زیبایی داشت و پس از آن هم شوت راه دور رضا اسدی را به خوبی روانی کرنر کرد تا بتواند در کسب سه امتیاز نساجی در این مسابقه خارج از خانه تاثیرگذار باشد.

 

1507369

 

* مدافعان


محمد طیبی (سپاهان)
در روزی که سپاهان بازی مطمئن و خوبی را مقابل گل‌گهر سیرجان به نمایش گذاشت و به دنبال بازگشت به رتبه دوم جدول بود، شاگردان مجید جلالی هم می‌خواستند تا روند خوب خود در نیم فصل دوم را ادامه دهند و بتوانند با کسب حداقل یک امتیاز دست پُر از اصفهان برگردند، اما عملکرد مطمئن خط دفاعی طلایی پوشان که در راس آن محمد طیبی مدافع باتجربه این تیم بود، اجازه نداد گادوین منشا و دیگر مهاجمان خطرناک گل‌گهر کار خاصی از پیش ببرند و حتی یک‌بار دروازه نیازمند را تهدید کنند. طیبی علاوه بر برتری در نبردهای هوایی و دفع توپ‌هایی که مانع از شکل‌گیری حملات گل‌گهر شد، به موقع به محوطه جریمه حریف هم رفت که حاصل آن دادن پاس گل اول تیمش به محمدرضا حسینی بود.

 

1477587

 

خالد شفیعی (سایپا)
استقلال بعد از دو شکست متوالی در لیگ برتر به دنبال جبران مافات در نخستین میزبانی سال ۹۹ و تقابل با یک تیم پایین جدولی بود، اما با وجود اینکه آبی‌ها در دقیقه ۱۶ با گل تماشایی مسعود ریگی پیش افتادند ولی در سایر لحظات مسابقه موفق نشدند دروازه حامد فلاح‌زاده را که روز خوبی را پشت سر گذاشت، باز کنند. البته تک گل استقلال روی یک شوت از راه دور اتفاق افتاد وگرنه آنها در شکست سد دفاعی نارنجی‌پوشان چندان موفق عمل نکردند؛ جایی که خالد شفیعی در توپ‌های هوایی، نبردهای زمینی و جدال‌های تن به تن برتری زیادی مقابل مهاجمان حریف داشت. شفیعی با خطاهای به‌موقع نیز اجازه نمی‌داد حملات استقلال به دروازه تیمش برسد و نمونه آن در دقیقه ۲۷ رخ داد که او به قیمت دریافت یک کارت زرد، نگذاشت استقلال به محوطه جریمه سایپا برسد. عملکرد شفیعی در کنار سهرابیان موجب شد تا نام او در بین برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1507370

 

سید ابوالفضل رزاق‌پور (شاهین شهرداری بوشهر)
مدافعی که در نیم‌فصل اول فرصت خودنمایی در تراکتور را به دست نیاورد، با یک انتخاب خوب در نقل و انتقالات زمستانی و به‌عنوان بازیکن قرضی راهی شاهین شهرداری بوشهر شد که خیلی زود خود را در ترکیب این تیم جا انداخت؛ سید ابوالفضل رزاق‌پور که در تمام مسابقات شاهین از هفته هفدهم به بعد به میدان رفته، نه تنها در کارهای دفاعی حضور موثری داشته، بلکه در ایجاد حملات هم موفق بوده و با سانترهای خود ایجاد موقعیت کرده است. او در دیدار این هفته مقابل نفت مسجدسلیمان و در حالی که تیمش با یک گل عقب بود، در دقیقه ۵۶ با دو سر تو پیاپی و دیدنی و یک شوت پُرقدرت دروازه را باز کرد؛ پس از آن هم او ارسال‌هایی از جناح چپ داشت که نتیجه آن در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده به دست آمد. سانتر رزاق‌پور روی دروازه نفت مسجدسلیمان با دفع ناقص درویشوند به امین مشایخ رسید تا او با یک حرکت و شوت زیبا گل دوم شاهین را بزند و تیمش را از شکست نجات دهد. رزاق‌پور علاوه بر نقش موثر در دو گل شاهین، سانترهای خطرناک دیگر هم در جریان مسابقه انجام داد و در کارهای دفاعی هم مشارکت داشت تا با این عملکرد در جمع برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

 

* هافبک‌ها


محمد کریمی (سپاهان)
شاید هر بازیکنی بعد از اینکه گلزنی می‌کند و پس از آن تبدیل به یک نیمکت‌نشین می‌شود، از شرایط خود در آن تیم گله‌مند باشد، اما تاکنون این اتفاق برای محمد کریمی که بازیکنی آرام و بی‌حاشیه نشان داده، نیفتاده است. هافبک جوان سپاهان آخرین بار در هفته شانزدهم لیگ برتر به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل شاهین بوشهر به میدان رفته بود ولی با این وجود توانست در همان دیدار یک سوپر گل استثنایی از وسط زمین بزند. با این حال، پس از آن گل و در ۵ بازی پیاپی فرصت خودنمایی دوباره به کریمی نرسید تا اینکه دیروز مجددا امیر قلعه‌نویی، او را بین ۱۱ نفر اصلی تیمش برابر گل‌گهر سیرجان قرارداد که اتفاقا این هافبک نیز به خوبی و با گلزنی جواب اعتماد سرمربی‌اش را داد. به جز این گل، کریمی در میانه میدان هم با گردش توپ، پاس‌های دقیق، ارسال‌های بلند و نظم دادن به کار تیمش هم موثر ظاهر شد تا یکی از از بازیکنان تیم منتخب هفته باشد.

 

1507363

 

سعید صادقی (شهرخودرو)
هنوز ۶ دقیقه از بازی شهر خودرو و ذوب‌آهن نگذشته بود که نخستین حمله شکل گرفت و محمدعلی فرامرزی ارسال خوبی از جناح چپ زمین انجام داد و سعید صادقی با یک ضربه سر چکشی و دیدنی دروازه را باز کرد. این هافبک ریزنقش در ادامه بازی هم با پاس‌های در عمق و حرکات تکنیکی خود بارها خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار داد و ارسال‌های دقیقی نیز روی دروازه این تیم فرستاد، اما بازی خوب او در دقیقه ۶۲ تکمیل شد؛ زمانی که توانست ارسال خلعتبری را با شوتِ سرضرب بزند و با این گل، سه امتیاز را به حساب شهر خودرو بریزد و خوشحالی زیادی با درآوردن پیراهن خود به‌خاطر درخشش در این مسابقه نشان دهد.

 

1506872

 

فرشاد احمدزاده (فولاد خوزستان)
انگار درخشش مقابل استقلال که او را یاد بازی دربی می‌انداخت، راضی نکرده بود چراکه او دیروز هم در دیدار با ماشین‌سازی تبریز ستاره قرمزهای اهوازی لقب گرفت. فرشاد احمدزاده که در دیدار با استقلال ضربات سر خطرناکی زده بود، مقابل ماشین‌سازان هم با آن قد و قامت کوتاه خود یک ضربه سر دیدنی زد و کار را به تساوی کشید، اما پس از آن هم تلاش زیادی به ویژه در همان نیمه اول با فرارهای سریع و پاس‌های در عمق داشت. احمدزاده در نیمه دوم نیز یک بار دیگر با ضربه سر به دنبال گلزنی بود، اما این بار توپ به تیرک دروازه برخورد کرد. پس از آن هم وینگر فولاد یک سانتر خطرناک دیگر فرستاد که صابر حردانی نتوانست از آن استفاده کنند تا در نهایت با مجموع این عملکرد بهترین بازیکن تیمش باشد.

 

1507256

 

سیامک نعمتی (پرسپولیس)
ستاره خط هافبک پرسپولیس عملکرد درخشانی را از خود بر جای گذاشت و یکی از بهترین بازیکنان تیمش مقابل پیکان بود. سیامک نعمتی روی گل اول سرخ‌پوشان با سانتری تماشایی علی علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد و موجب شد تا استارت گلزنی تیمش بعد از کرونا زده شود. او همچنین دو پاس کلیدی هم در جریان مسابقه و برای ایجاد حملات داد و چند کنش دفاعی هم داشت و در تمام دوئل‌ها نیز برنده شد تا در مقابل تیم سابق خود بدرخشد. نعمتی که بعد از مدت‌ها در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته بود، با این نمایش برای بشار رسن حسابی خط و نشان کشید و ثابت کرد که آماده حضور در جمع نفرات اصلی تیمش است.

 

1506783

 

* مهاجمان


محمدرضا خلعتبری (شهرخودرو)
با وجود اینکه ۳۶ ساله شده، اما هنوز هم می‌تواند منجی تیمش باشد و تیم حریف را با دریبل‌ها و حرکات سریع خود بهم بریزد. محمدرضا خلعتبری بار دیگر در ترکیب شهرخودرو خوش درخشید و علاوه بر پاس گل فوق العاده‌ای که سه امتیاز را برای تیمش به همراه داشت، با بدشانسی نتوانست گلزنی کند و ضربه‌ی چیپ او روی تور دروازه ذوب‌آهن فرود آمد. خلعتبری که مقابل تیم سابق خود انگیزه فراوانی داشت، در دقیقه ۷۱ ارسال مستقیمی انجام داد که وارد دروازه اصفهانی‌ها شد ولی داور مسابقه آن را به‌خاطر حضور مهاجم شهرخودرو در آفساید، مردود اعلام کرد تا خلعتبری در روز خوب خود یک پاس گل داده باشد و از زدن دو گل محروم شود.

 

1507364

 

رضا جبیره (صنعت نفت آبادان)
شروع مسابقات لیگ برتر و قرار گرفتن دوباره در ترکیب صنعت نفت بهترین زمان برای رضا جبیره بود تا بتواند خودی نشان دهد. این ملی‌پوش امید که در دو دیدار ماقبل کرونایی به‌عنوان یار جانشین به میدان رفته بود، این هفته از ابتدا مقابل پارس جنوبی به کار گرفته شد که توانست موثر ظاهر شود و در شرایطی که بازی به‌خاطر قطع برق روی آنتن تلویزیونی نبود، ارسال میلاد جهانی را با پرش و ضربه تمام کننده عالی تبدیل به گل کند. جبیره که در این فصل بیشتر به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته و تنها یکبار در هفته دوم مقابل نفت مسجدسلیمان در ترکیب صنعت نفت قرار گرفته بود، در آن بازی گلزنی کرد؛ او بار دیگر و در بازگشت به جمع ۱۱ بازیکن اصلی آبادانی‌ها توانست به خوبی این کار را انجام دهد و ثابت کند و شایستگی‌هایش را به نمایش بگذارد. او به غیر از این گل، دو فرصت جدی گلزنی هم خلق کرد و یکبار هم ارسال مومنی را به محمود مطلق‌زاده پاس داد که این بازیکن از مقابل دروازه خالی توپ را به تیرک زد تا پاس گل در کنار یک گل جبیره ثبت نشود. البته او خودش هم می‌توانست در این بازی دو گله شود که ضربه او هم به تیرک اصابت کرد. در مجموع، این مهاجم ۲۲ ساله بهترین بازیکن برزیلی‌ها در جدال جنوبی‌های ایران بود تا نامش را در بین برترین‌های هفته ببینیم.

 

1507036

 

مهدی عبدی(پرسپولیس)
عبدی ستاره بی‌چون و چرای پرسپولیس در روز برد پُر گل مقابل پیکان بود. او که به‌عنوان بازیکن تعویضی و به جای وحید امیری، ستاره مصدوم پرسپولیس وارد زمین شده بود، در نیمه اول پُر تلاش ظاهر شد، اما درخشش اصلی را از نیمه دوم استارت زد؛ جایی که ابتدا پس از کنترل زیبا و دریبل شیخ‌ویسی گلزنی کرد و بعد، با ضربه سر پیروزی را قطعیت بخشید. نکته مهم اینکه او اگر خوش‌شانس بود، می‌توانست دو پاس گل هم به نام خود ثبت کند، اما کم‌دقتی مانع از این اتفاق شد، اما با این حال بدون تردید مهدی عبدی جزو بهترین‌های این هفته بود و با عملکرد خوب‌اش، شاید حتی هفته آینده مقابل شاهین نیز فیکس شود.

 

دیدگاه‌ها