کد خبر : 1692863 | 10 تیر 1399 ساعت 11:49 | 20.5K بازدید | 2 دیدگاه

قلعه نویی: به خاطر سپاهان به تیم ملی نه گفتم    

کاری که ما کردیم میلان و منچستر نتوانستند بکنند

اگر چه شانس سپاهان برای قهرمانی در این فصل بازی های لیگ برتر کم شده اما با امیدواری برای رسیدن به جام در حال برنامه ریزی است. چرا که فوتبال ادامه دارد و این امر می تواند در سال آینده برای طلایی پوشان اصفهان محقق شود.

کاری که ما کردیم میلان و منچستر نتوانستند بکنند 

به گزارش "ورزش سه"، یکی از این برنامه ها خرید قطعی امید نورافکن از تیم شارلوا بوده؛ بازیکنی که در پست هافبک دفاعی انصافا در سپاهان ارایه گر بازی های خوبی بوده است.

 

امیر قلعه نویی – سرمربی سپاهان در واکنش به این خرید خوب به ایلنا می گوید: می‌خواهم کمی به گذشته برگردم تا به نکته‌ای اشاره کنم. من 40 و خورده‌ای سال است که در ورزش هستم و بالا و پایین‌هایش را دیده‌ام ولی این یک سال و نیم گذشته برایم دوره خاصی محسوب می‌شود. ما تیم خوبی در ذوب آهن ساخته بودیم و در جایگاه دوم جدول قرار گرفتیم برنامه‌هایی برایش داشتیم و می‌توانستیم فصل بعد کار نیمه تمام خودمان را در این تیم تمام کنیم ولی وقتی هواداران سپاهان درخواست کردند به این تیم بیاییم بر حسب دینی که به این تیم داشتم به این تیم آمدیم و به لطف خدا و اهل بیت و زحمت بازیکنان و همکارانم توانستیم مسیر چند ساله را در یک سال طی کنیم و تیمی که شرایط خوبی نداشت را به جمع مدعیان برگردانیم، اتفاقی که در خیلی از تیم‌های بزرگ مثل منچستر و میلان بعد از چند سال هنوز رخ نداده است. ما در سال دوم چند برنامه دیگر داشتیم که به آنها هم رسیدیم. اول اینکه سپاهان مسیر طلایی خودش را دوباره پیدا کرد و دوم اینکه آرامشی که لازم داشت و از دست داده بود دوباره به مجموعه برگشته و این کار را با بودجه 70 درصدی نسبت به سایر مدعیان انجام دادیم و مرحله بعد همین قراردادهایی است که بسته شده و در حال تمدید است. ما بازیکنان جوان و آینده‌دار مثل نیازمند، کریمی، محبی و نورافکن را اضافه کردیم و نفرات دیگری مثل یاسین سلمانی هم هستند که در آینده بیشتر در موردشان خواهید شنید. با این شرایط فکر می‌کنم سپاهان تا 4-5 سال آینده بیمه است و در کنار اینکه به فکر نتیجه‌گیری بودیم این اقدامات را هم انجام دادیم و چنین کاری که من در سپاهان انجام دادم را با این کیفیت پیش از این انجام نداده بودم.»

 

امیر قلعه نویی که پیش از حضور اسکوچیچ در تیم ملی یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی بود به بهانه ادامه حضور در تیم سپاهان این پیشنهاد خوب را رد کرد! در حالی که کاملا مشخص است دوست داشت به تیم ملی برگردد. شاید به این بهانه؛ روزهای تلخی که در تیم ملی داشت را جبران کند. شاید به این بهانه که به منتقدین خود ثابت کند اگر به او همانند خیلی از مربیان بهای لازم در تیم ملی داده می شد خاطرات خوبی برای فوتبال ملی رقم می زد. 

 

1507340

 

سرمربی سپاهان در تازه ترین مصاحبه اش به این نکته هم اشاره کرد و گفت:« شرایط سپاهان و تیمی که ساخته بودیم به قدری برایم مهم بود که به خاطرش حتی پیشنهاد تیم ملی را رد کردم و این در ایران فکر نمی‌کنم نظیر داشته باشد. من به خاطر کم‌لطفی‌‌هایی که در دوره حضورم در تیم ملی در حقم شد 13 سال تلاش کردم و زحمت کشیدم تا دوباره فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کنم و به این فرصت هم رسیدم ولی به خاطر مجموعه سپاهان و کار نیمه تمامی که داشتیم این پیشنهاد را رد کردم. این را نمی‌گویم که خدای نکرده منتی سر کسی بگذارم فقط میخواهم بگویم که خواسته هواداران و شرایط سپاهان چقدر برایم مهم است. در کل کاری که در چندین سال باید انجام می‌شد را ما در یک سال و نیم انجام دادیم و سپاهان در مسیر پیشرفت و بهتر شدن است و فصل سوم و چهارم می‌تواند فصل نتیجه‌گیری این تیم باشد با توجه به اینکه بازهم تاکید می‌کنم بودجه ما 30 درصد کمتر از سایر مدعیان است. بازهم از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بازی خوبی انجام دادند و یک بازی هجومی و شناور را دیدیم و هفته به هفته تیم شرایط بهتری پیدا می‌کند و با بازگشت نورافکن و استنلی و چند بازیکن دیگر می‌توانیم در هفته‌های بعد حتی بهتر هم عمل کنیم.»

 

اما واکنش امیر قلعه نویی به حضور دوباره اش در استقلال چیست؟ گویی در فضای مجازی کمپینی براه افتاده و برخی تلاش می کنند که مقدمات حضور دوباره این مربی را در جمع آبی ها فراهم کنند. سرمربی تیم سپاهان در واکنش به این اتفاقات می گوید:« من فضای مجازی را زیاد دنبال نمی‌کنم ولی اگر چنین چیزی وجود دارد از کسانی که لطف دارند ممنون هستم. من در حال حاضر تمام تمرکزم روی سپاهان و بازی‌های باقی مانده است و می‌خواهیم با بهترین شرایط ممکن در 3 جبهه‌ای که می‌جنگیم کار را به پایان برسانیم. من پیشنهاد تیم ملی را رد کردم چرا که می‌خواستم کارم را در سپاهان به پایان برسانم. امیدوارم در پایان فصل شرایط جوری رقم بخورد که شرمنده مردم اصفهان نشوم.»

دیدگاه‌ها