کد خبر : 1692907 | 10 تیر 1399 ساعت 15:14 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

دستان بسته، قسمت دوم با بازی فرهاد مجیدی

دیروز فرهاد مجیدی با دستان بسته و تیمی بدون مهره های اصلی مقابل سایپا کاری از پیش نبرد تا آماج انتقادهای استقلالی ها قرار بگیرد.

دستان بسته، قسمت دوم با بازی فرهاد مجیدی

به گزارش "ورزش سه"، دیشب استقلال در راه رسیدن به پیروزی باز هم ناکام ماند و نتوانست مقابل سایپا کاری از پیش ببرد و بازی برده را با مساوی عوض کرد. استقلال در 7 بازی گذشته تحت هدایت فرهاد مجیدی، فقط یکبار و مقابل ذوب آهن موفق به کسب پیروزی شده است، از الاهلی عربستان، گل گهر و فولاد شکست خورده است و مقابل پرسپولیس، الشرطه و سایپا به نتیجه ی مساوی رسیده است.


اما چیزی که باید در نظر گرفت، غیبت بازیکنان بزرگ این تیم در بازی دیشب و همچنین بسته بودن دست های فرهاد مجیدی بخاطر خالی بودن نیمکت تیمش است. در بازی دیشب استقلال به اندازه ی یک تیم بازیکن غایب داشت و شاید اگر مجیدی حتی نصف این بازیکنان را در اختیار داشت، نتیجه ی دیگری رقم می خورد.


بهتر است نگاهی بیندازیم به ترکیب دیشب استقلال و بازیکنان حاضر بر روی نیمکت این تیم.


در بازی دیشب این بازیکنان برای آبی پوشان تهرانی به بازی رفتند: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، آرش رضاوند، مسعود ریگی، فرشید باقری، مهدی قایدی و علی دشتی.

 

 


بر روی نیمکت این تیم نیز سینا خادمپور، زکریا مرادی، حسین پورحمیدی، عظیم گوک، هرویه میلیچ، امیرحسین کارگر، شاهین طاهرخانی و محمد بلبلی حضور داشتند. نیمکتی از بازیکنان جوان و کم تجربه که عملا پست 6 نفر از آنها در فاز دفاعی بود.


اما اگر فرهاد مجیدی تمام بازیکنانش را در اختیار داشت، با چه ترکیبی پای به زمین مسابقه می گذاشت؟ بیایید تصور کنیم که استقلال در این بازی نه بازیکن مصدوم داشت و نه محروم و مجیدی با تمام نیروهای موجودش به جنگ با خودروسازان می رفت. در آن حالت چه بازیکنانی برای استقلال به میدان می رفتند؟


قطعا در این فصل گزینه ی اول و آخر استقلال در درون دروازه کسی نیست جز سیدحسین حسینی.امسال خبری از مهدی رحمتی نیست و او بدون رقیب درون دروازه ی استقلال حاضر می شود.


در خط دفاع 3 نفره استقلال، در صورتی که عارف غلامی محروم نبود، در کنار روزبه چشمی و محمد دانشگر می توانست خط دفاعی تیم مجیدی را تشکیل دهد.


سمت راست خط هافبک استقلال گزینه ای جز وریا غفوری ندارد. کاپیتان استقلال که در بازی دیشب نیز حاضر بود و روز کم فروغی را پشت سر گذاشت، بازهم گزینه ی اول فرهاد برای آن جناح می باشد. به نظر می رسد اگر تمام بازیکنان در آمادگی کامل باشند باز هم مجیدی در سمت چپ، میلیچ را به زکی پور ترجیح دهد. اما نقطه اوج غایبین استقلال به مرکز زمین برمیگردد. جایی که استقلال می توانست از وجود علی کریمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان بهره ببرد ولی با غیبت این 3 بازیکن، عملا دست مجیدی در میانه ی میدان خالی بود.


دیشب و در کنار مسعود ریگی، علی کریمی و داریوش شجاعیان می توانستند به تیم مجیدی کمک کنند تا خط هافبک استقلال آن طراوت و تازگی نیم فصل نخست را داشته باشد.

 


در خط حمله ی استقلال که دیشب فوق العاده کم خطر و منفعل بود، گزینه های متعددی میتوانست پیش روی مجیدی قرار بگیرد.


شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مرتضی تبریزی می توانستند گزینه های فرهاد باشند برای بازی در کنار مهدی قایدی. اما هر سه این بازیکنان به دلیل غیبت و مصدومیت، دور از دسترس بودند تا عملا قایدی یکه و تنها به جنگ مدافعین سایپا برود.


به هر حال، در صورتی که مجیدی با تمام توان به مصاف سایپا می رفت، می توانست تیمش را با این ترکیب راهی مسابقه کند:


سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی، روزبه چشمی، وریا غفوری، مسعود ریگی، علی کریمی، داریوش شجاعیان، هرویه میلیچ، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

 


بر روی نیمکت تیم نیز بازیکنانی مثل: سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مرتضی تبریزی، آرش رضاوند، فرشید باقری، میلاد زکی پور، حسین پورحمیدی، محمد بلبلی و زکریا مرادی می توانستند در دسترس مجیدی باشند و او برای برتری بر سایپا از آنها بهره ی لازم را بگیرد ولی  7 نفر از این بازیکنان به دلایل متعدد خارج از لیست استقلال بودند و عملا مجیدی با اسلحه ای بدون خشاب به جنگ با سایپا رفته بود.


به هر حال هر چه هست باید منتظر ماند و دید که در بازی های بعدی که بازیکنانی نظیر اسماعیلی، شجاعیان، کریمی، غلامی و دیاباته در دسترس مجیدی خواهند بود، تیم او به مانند بازی دیشب با سایپا کار خواهد کرد یا خشاب های فرهاد پر می شود و بازی های زیبای استقلال دوباره از راه می رسند؟ گذشت زمان همه چیز را ثابت می کند.

دیدگاه‌ها