کد خبر : 1692965 | 10 تیر 1399 ساعت 19:12 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

از شمال تا جنوب؛ شرق تا غرب و البته اروپا؛

فصل درخشش گلرهای ایرانی؛ اسکوچیچ چه می‌کند؟

از پیام نیازمند که در سپاهان می‌درخشد تا علیرضا بیرانوند که با آنتورپ قرارداد بسته، از امیر عابدزاده که در مقابل بنفیکا درخشید تا مظاهری، حقیقی، حسینی و... که جاه طلبی های خود را در لیگ ایران دنبال می‌کنند؛ این فصل درخشش گلرهای ایرانی است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سال هایی که لیگ ایران از غیبت دروازه بان هایی هم سطح و باکیفیت بالا رنج می‌برد، حالا سرمربیان تیم ملی دغدغه انتخاب سه دروازه بان از میان ستاره های خط دروازه را دارند. این روزها حتی تیم های میانه جدولی نظیر ماشین سازی و نساجی نیز گلرهایی را در ترکیب خود می‌بینند که مدعی حضور در تیم ملی هستند، چه برسد به تیم های بالانشین که رقابت دروازه بان هایشان در سطح بالاتری هم دنبال می‌شود.

 

1507542

 

یک روز بعد از این که دوئل علیرضا حقیقی و رشید مظاهری در تبریز با پیروزی حقیقی به پایان رسید، امیر عابدزاده مقابل بنفیکا درخشید و یک کلین شیت ارزشمند را به ثبت رساند و در ایران هم پیام نیازمند موفق به این کار شد. نکته جالب از تقابلی که در تبریز رقم خورد این بود که رشید و حقیقی در پایان بازی بایکدیگر دست دادند و بدون رعایت فاصله اجتماعی صمیمیت خود را نمایان کردند. حقیقی نیز در حالی دوئل را با پیروزی به پایان رساند که مظاهری سیوهای پرتعدادی داشت و شاید اگر نبود تراکتور یک شکست پرگل را تجربه می‌کرد.

 

مظاهری و حقیقی که یکی قرار بود به پرسپولیس برود و دیگری خود را پسر پرسپولیس می‌داند، یک رقیب مشترک و جدی از همین تیم دارند. علیرضا بیرانوند که چهار سال در تیم پرسپولیس درخشید و حالا بازیکن آنتورپ محسوب می‌شود و امروز در حال سپری کردن آخرین روز قراردادش با سرخپوشان پایتخت است. با حضور بیرانوند در ژوپیر لیگ این دو نیز فرصت این را خواهند داشت تا دستکش طلایی را از گلر شماره یک تیم ملی بگیرند.

 

البته که نمی‌توان در این راه پیام نیازند را نادیده گرفت. پیام که با درخشش در درون دروازه پیکان مقابل پرسپولیس به فوتبال معرفی شد، در ادامه به قدری خوب بازی کرد که سپاهان را مشتری جدی خود دید و راه اصفهان را در پیش گرفت و حالا بیشترین تعداد کلین شیت را در لیگ ایران دارد و امیدوار است که سپاهان را به سوی کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر هدایت کند.

 

اوضاع برای دیگر دروازه بان جوان و سطح بالای ایران یعنی سیدحسین حسینی آنچنان خوب نیست. سیدحسین این فصل چهار کلین شیت داشته اما دستکم در دو بازی اخیر نمایش هایش از بسیاری کلین شیت ها بهتر بوده. به خصوص در مقابل فولاد که چند شوت تماشایی از جمله دو ضربه فرشاد احمدزاده را به کمک تیرک دروازه مهار کرد. او شاید بدشانس هم هست که مثل بازی با سایپا تیم استقلال گل هایی خورده که وی هیچ نقشی در آن نداشته اما به هر حال به اسم او ثبت شده.

 

 

در تهران علاوه بر سیدحسین که موفق به انجام کلین شیت نشد، بیرانوند هم نتوانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. او البته تا دقایق پایانی موفق به این کار شده بود اما چند دقیقه مانده به سوت خروج اشتباه و انجام خطای پنالتی سبب شد تا آقای گل لیگ دروازه او را باز کند. البته در پرسپولیس نگرانی خاصی وجود ندارد چرا که بوژیدار رادوشوویچ اطمینان کافی را به کادرفنی و مربیان داده است.

 

علاوه بر این ها نمی‌شود از نام هایی چون حامد لک و شهاب گردان هم به سادگی گذشت. این دو اگرچه مثل گذشته در اوج نیستند اما همچنان مشتریان خاص خود را دارند و شاید یکی از آن ها فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد. در تقابل دیشب البته لک مثل مظاهری که در تیم تبریزی حضور دارد، قافیه را باخت.

 

درخشش این دروازه بان های جوان در حالی رقم می‌خورد که سیدمهدی رحمتی که در یک دوره تنها دروازه بان مطمئن فوتبال ایران در عرصه ملی بود در هفته بیست و دوم بهترین گلر لیگ ایران بود و یک تنه به پیروزی شهرخودرو در مقابل ذوب آهن کمک کرد؛ حالا در چنین شرایطی تصمیم اسکوچیچ چیست؟ او از میان یک دوجین دروازه بان آماده، کدام سه نفر را برای بازی های ملی انتخاب خواهد کرد و پیراهن شماره یک را به چه کسی خواهد داد؟ دوباره بیرانوند یا نام دیگری در میان خواهد بود؟

دیدگاه‌ها