کد خبر : 1693038 | 11 تیر 1399 ساعت 04:36 | 193.2K بازدید | 16 دیدگاه

دست‌بردار نیست، کفش طلا می‌خواهد!

طارمی، گربه سیاه همه مدعیان پرتغال

ملی‌پوش ایرانی ریو آوه بار دیگر در فوتبال پرتغال خودنمایی کرد و عامل شکست براگا شد.

طارمی، گربه سیاه همه مدعیان پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که مثل ۱۷ مسابقه متوالی اخیرش مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه(به وقت ایران) مقابل براگا رده چهارمی قرار گرفت.


پائولینیو، مهاجم براگا که تا قبل از این مسابقه همانند مهدی طارمی ۱۱ گل زده و یکی از رقبای او در جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال به شمار می‌آید، در دقیقه ۲۱ از شلوغی محوطه جریمه ریو آوه استفاده کرد و دفع ناقص مدافع این تیم را با شوت محکم زمینی تبدیل به گل کرد تا تیمش را پیش بیندازد.


براگا در دقیقه ۲۷ صاحب یک ضربه ایستگاهی در قوس محوطه جریمه ریو آوه شد که ریکاردو هورتا با شوت فنی استثنایی توپ را به کنج دروازه فرستاد تا یاران طارمی در این مسابقه خانگی با دو گل عقب بیفتند و کار سختی برای جبران داشته باشند.


اما درخشش ستاره ایرانی ریو آوه کافی بود تا امیدهای این تیم زنده شود؛ در دقیقه ۳۴ ارسال زمینی نونو سانتوس از جناح چپ به مقابل دروازه براگا را مهدی طارمی بدون مکث و با شوت مطمئن وارد تبدیل به گل کرد و توپ را سریع به وسط زمین برد تا زمان جبران بیشتری داشته باشند.

 

1507640


هنوز یک دقیقه از این گل نگذشته بود که ریو آوه حمله دیگری تدارک دید که این بار ارسال دالا گلسون از سمت راست زمین را مهدی طارمی نتوانست بزند تا توپ پس از برخورد به کف پای او به سمت چپ محوطه جریمه رفته و با شوت استثنایی و روی پای نونو سانتوس تبدیل به گل شود.


نمایش هجومی ریو آوه همچنان ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۴۱ سانتر مهدی طارمی پس از برخورد به مدافع براگا به سمت چپ محوطه جریمه رفت تا این بار نونو سانتوس به جای شوت‌زنی، پاس کات‌بک زیبایی به دالا گلسون بدهد و این بازیکن آنگولایی گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا با کامبک دیدنی و برتری ۳ بر ۲ نیمه اول را تمام کنند.

 

1507644


پائولینیو که نمی‌خواست از کورس رقابت با طارمی عقب بماند، در دقیقه ۸۱ با ضربه سر گل دوم خود و گل سوم و تساوی‌بخش براگا را زد، اما این نتیجه تا پایان پابرجا نماند و باز هم درخشش ستاره ایرانی ریو آوه شادی را به اردوی این تیم آورد.


لئاندرو سیلوا برزیلی در دقیقه ۹۰ به‌عنوان دومین تعویضی ریو آوه وارد زمین شد که کمتر از دو دقیقه پس از حضورش در میدان، با شوت پای چپ در آستانه گلزنی قرار داشت، اما رولندو مدافع براگا با دست خود مانع از ورود توپ به دروازه شد تا با کارت قرمز داور هم مواجه شود و یاران طارمی نیز به یک پنالتی برسند.


طارمی که شب فوق‌العاده‌ای را با یک گل و یک پاس گل پشت سر گذاشته بود، حالا بهترین فرصت را داشت تا از روی نقطه پنالتی سه امتیاز را هم برای ریو آوه به همراه بیاورد که به خوبی این کار را انجام داد و با شوت محکم به سمت چپ و عبور توپ از زیر دستان دروازه‌بان، توپ را تبدیل به گل کرد.

 

1507642


ریو آوه که در دیدار اخیرش با پنالتی‌گیری و گلزنی ستاره ایرانی‌اش به برتری برابر ویتوریا ستوبال رسیده بود، مقابل براگا نیز با نمایش کم‌نظیر او توانست به پیروزی ۴ بر ۳ دست پیدا کند تا ۴۷ امتیازی شده، به رده پنجم جدول صعود کند و به سه امتیازی براگا برسد و همچنین امیدوارتر برای کسب سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا شود.


مهدی طارمی که از بین تیم‌های بزرگ پرتغال تنها به براگا گل نزده بود، در این دیدار توانست دبل کند، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۳ برساند و مشترکا به همراه پائولینیو در جایگاه سوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.


لژیونر آماده این روزهای فوتبال ایران با وجود اینکه زمزمه‌های رفتن‌اش به بنفیکا در پایان فصل شنیده می‌شود، بدون توجه به مسائل نقل و انتقالاتی همچنان مشغول درخشش و جنگیدن برای آقای گلی در پرتغال است و در حالی برابر براگا موفق به گلزنی شد که در چهار مسابقه از پنج دیدار اخیرشان هم توانسته بود این کار را انجام دهد.


علاوه بر گلزنی، طارمی برابر براگا دومین پاس گل این فصل خود را ثبت کرد ولی فرصتی برای افزایش آمار فوق‌العاده هفت پنالتی گرفته شده‌اش را به دست نیاورد.

 

1507641

دیدگاه‌ها