کد خبر : 1693060 | 11 تیر 1399 ساعت 10:26 | 236.6K بازدید | 15 دیدگاه

ماجرای بچه جنگل و سپاهان و استقلال

خشم محرم نویدکیا از امید ابراهیمی!

امید ابراهیمی دو جدایی بحث برانگیز از استقلال و سپاهان داشته که حالا کنار هم قراردادن این دو ماجرا، شباهت آن ها را بیش از پیش نمایان می‌کند.

خشم محرم نویدکیا از امید ابراهیمی!

به گزارش "ورزش سه"، فرمانده سابق استقلالی‌ها، با سپاهان به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد اما ترجیح داد که در پایان لیگ سیزدهم، اردوی تیم طلایی پوش را ترک کرده و به جمع آبی های پایتخت ملحق شود تا امیر قلعه‌نویی این بار ستاره‌ای از سپاهان را ربوده و به جمع نفرات خود اضافه کند.

 

خرید امید ابراهیمی یکی از پرسروصداترین انتقال‌های تابستان لیگ چهاردهم را رقم زد که البته در آن دوره طرفین ترجیح دادند که بیشتر سکوت پیشه کنند و تنها مهرداد خلیلیان چند گفتگوی کوتاه را در این باره انجام داد. اما حالا مدیرعامل اسبق سپاهانی ها در کتاب «معجزه پنجم» که روایت اوست از پنجمین قهرمانی این تیم، بیشتر به این موضوع پرداخته و اعلام کرده که بابت اقدامش برای حفظ امید ابراهیمی و مجبور کردن محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان به رو زدن به او خود را «لعن و نفرین» می‌کرده است!

 

بعد از این که ابراهیمی استقلال را به سپاهان ترجیح داد، او و مهرداد خلیلیان خیلی زود یکدیگر را ملاقات کردند. در هفته سوم لیگ چهاردهم استقلال برای دیدار با سپاهان به فولاد شهر رفت که خلیلیان در این باره نوشته است: «بازی با استقلال در فولاد شهر برگزار شد. این سومین بازی کرانچار بود که چینش تیم همچنان با سه دفاع بود: شجاع خلیل زاده، عبدالله کرمی و سیدهادی عقیلی. این دیدار به غیر از حساسیت های همیشگی ویژگی خاصی نیز داشت. امید ابراهیمی ما را ترک کرده بود و با کمک خسرو حیدری به استقلال پیوسته و لذا برای من و هواداران گران تمام شده بود.»

 

او با موشکافی بیشتر از ماجرا توضیح داده است: «امید یکی از کلیدی‌ترین و بهترین بازیکنان من بود و ما حداکثر تلاش خود را برای حفظ او کردیم؛ زیرا هرگز نمی‌توانستیم از او که بازیکنی تمام عیار و شش دانگ بود، به ویژه به عنوان هافبک دفاعی چشم پوشی کنیم.

 

باتوجه به طلب دویست میلیونی اش، یک بار حضوری و چندین بار تلفنی قول داد که برمی‌گردد و قرارداد خود را تمدید می‌کند اما در آخرین مذاکره تلفنی به جان مادرش قسم خورد که بازمی‌گردد و من هم دستور واریز مطالباتش را دادم، گرچه تا آخر لیگ بر خودم لعن و نفرین میکردم.»

 

البته ماجرا به این ختم نمی‌شود؛ خلیلیان چند روز بعد محرم نویدکیا را به خانه بازیکن مورد نظر می‌فرستد اما طبق روایت مدیرعامل سپاهان، ابراهیمی خود را به او نشان نمی‌دهد و نویدکیا نیز دلگیر و ناراحت از خلیلیان به اصفهان می‌رود. وی همچنین ادعا کرده که ابراهیمی در آخرین تماس تلفنی این چنین گفته بود: «اقا من بچه جنگلم، دروغ نمیگم به خدا میام...». نکته این است که نویدکیا علاقه ای به این کار نداشته اما با اصرار خلیلیان برای راضی کردن امید ابراهیمی و ادامه کار او در سپاهان، از موضع بزرگتری و کاپیتانی اش کوتاه می‌آید. ماجرایی که تبدیل به یکی از دلخوری های اصلی نویدکیا از خلیلیان می‌شود.

 

1507683

 

البته همه می‌دانیم که ابراهیمی در آن سال سپاهان را ترک کرد تا با مربی محبوبش امیر قلعه نویی کار کند. او بعد از جدایی از سپاهان تبدیل به یک استقلالی تمام عیار شد و بازوبند کاپیتانی این تیم را بربازو بسته و لقب «فرمانده» را هم از هواداران این تیم دریافت کرد. نکته جالب شباهت های جدایی او از سپاهان و چند سال بعد از استقلال است؛ ابراهیمی چند روز پیش در گفتگو با خبرآنلاین عنوان کرده بود که بعد از پایان جام جهانی که به ایران آمد یک میلیارد از استقلال طلب داشت و این را با مدیرعامل وقت باشگاه در میان گذاشت و ده روز به آن ها فرصت داد اما مدیریت استقلال در این مدت تماسی با او نگرفت و وی تصمیم گرفت به الاهلی قطر برود.

 

این در حالی است که بسیاری از جمله مدیر وقت استقلال ادعا می‌کنند که او پاسخ تماس ها را نداده و همچنین هواداران هم ابراهیمی را متهم کرده‌اند به این که پیش تر با الاهلی توافق کرده بود و علاقه ای به حضور در استقلال نداشت و دو هفته نیز وقت باشگاه را تلف کرد.

 

اما ماجرای ابراهیمی و خلیلیان در نهایت ختم به خیر شد و حالا شاید داستان او با استقلال هم در تابستان پیش رو به فراموشی سپرده شود. خلیلیان روایت خود را به این شکل تمام کرده است: «چاره ای نیز جز اعزام محرم نبود ولی هرچه بود قصه امید ابراهیمی برای سپاهان تمام شده بود. به هر حال بازی شروع شد و ما یک گل دریافت کردیم ولی سه گل زدیم و دو گل را هم نزدیم. مهدی شریفی گل زیبایی زد و با یک قلب تقدیم به من کرد. جالب این که در پایان بازی وقتی به سمت چمن میرفتم امید ابراهیمی مرا در آغوش گرفت و تبریک گفت».

دیدگاه‌ها