کد خبر : 1693069 | 11 تیر 1399 ساعت 11:01 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

الان برای ماندن می جنگیم نه صعود

میثاقیان: بازی با واژه ها کمکی به ما نمی کند

تیم ملوان در اولین بازی با هدایت اکبر میثاقیان موفق شد تیم بادران را با دو گل شکست دهد. ملوان با این بازی و این نتیجه نشان داد این فصل دست کم شایستگی ادامه حضور در جمع تیم های دسته اولی را دارد.

میثاقیان: بازی با واژه ها کمکی به ما نمی کند

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه گفتگویی کوتاهی با اکبر میثاقیان انجام دادیم که آنرا می خوانید:

 

*اکبر آقا شروع خوبی داشتید؟

 

خب کار خیلی سخت است. در 10 – 15 روزی که به اردوی تیم ملحق شدم خیلی سخت کار کردیم. سعی کردم از نظر روحی و روانی شرایط تیم را بهتر کنم. مجموعه باشگاه به اتفاق برای بهتر شدن کار کردیم و این خیلی برایم ارزشمند بود. در بازی های دوستانه که در تهران برگزار کردیم به خصوص در بازی با نفت مسجد سلیمان متوجه شدم که ملوان تیم خوبی است و شایسته حضور دراین جای جدول نیست و باید برای صعود به لیگ برتر تلاش کند نه ماندن. به هر صورت این واقعیتی است که الان با آن درگیر هستیم و نباید از واقعیت فرار کنیم. ما به خاطر حضور در انتهای جدول فشار زیادی را تحمل می کنیم و این دشوار است. اما انشاالله بازی به بازی جلو خواهیم آمد و این وضعیت را تغییر خواهیم داد. در این بازی با وجود اینکه برنده شدیم یک چیز برایم آزار دهنده بود.

 

*چه چیزی؟

 

سکوهای خالی استادیوم تختی انزلی. هر گاه درانزلی بودم چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی حریف از سکوهای انزلی انرژی گرفتم. با این حال در بازی دیشب ما برای تماشاگران جنگیدیم و بازیکنان چقدر خوب این موقعیت را درک کردند. این برای من خیلی ارزشمند بود به خصوص که به تازگی مربی ملوان شده ام و با این روند به طور حتم می توانیم خوشحالی تماشاگران تیم ملوان را تکرار کنیم و به روزهای خوب برگردیم.

 

*خب این حرف ها نشان می دهد به آینده ملوان امیدوار هستید. صعود به لیگ برتر؟

 

الان نباید در مورد صعود به لیگ برتر حرف بزنیم. الان باید برای ماندن در جدول بازی ها تلاش کنیم. صعود به لیگ برتر برنامه آینده است و بعد از گذر از شرایط فعلی باید ترسیم شود. بنابراین حرف زدن در مورد آن الان اشتباه است. ما 7 بازی دیگر پیش رو داریم و دست کم باید در 5 بازی باید پیروز شویم. پیروزی در برابر بادران را باید فراموش کنیم و به بازی بعدی فکر کنیم. بازی ها سخت و فشرده برگزار می شود. این برنامه ریزی در خارج از کشور بوده اما در ایران نه. پس ما باید برای بازی های بعدی آماده باشیم. آنچه که برایم محرز است این تیم جایگاهش اینجا نیست. ما ابتدا باید به جایگاه خوبی برگردیم و در فصل بعد همه به کمک هم برای صعود به لیگ برتر آماده شویم. من یقین دارم که ملوان حتی در لیگ برتر هم می تواند جایگاه شایسته ای داشته باشد. اما واقعیت امروز این است که باید برای ماندن در لیگ یک تلاش کنیم. پس باید به جای بازی با واژه ها سخت کار کنیم و گام به گام به سوی تغییر وضعیت حرکت کنیم.

 

*و نظرتان در مورد شروع دوباره بازی ها در ایران؛ از این اتفاق خوشحال هستید؟

 

قطعا. این باعث بازگرداندن شادی و نشاط به جامعه می شود و به نظر من فدراسیون فوتبال تصمیم خوبی گرفته است. همان طور که در دنیا هم بیشتر بازی ها در حال برگزاری است. کرونا وجود دارد و بیماری خطرناکی است اما ما می توانیم به خوبی از خود مراقبت کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی خطر را از خود دور کنیم. تعطیلی و از دست کشیدن فعالیت ها به نظر من از نظر روحی و روانی آزار دهنده است و این خطرش از بیماری کرونا بدتر است.

 

*و حرف آخر...

 

از پژمان نوری و مازیار زارع تشکر می کنم. این دو و دیگر مدیران تیم که پای کار هستند ملوان را دوست دارند و این کمک می کند که ما با سرعت بیشتری به سوی اهدافی که داریم حرکت کنیم. در صورتی که با همین جدیت کار را ادامه دهیم به روزهای خوب برخواهیم گشت. این شرط موفقیت است و گرنه با یک پیروزی اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

 

دیدگاه‌ها