کد خبر : 1693070 | 11 تیر 1399 ساعت 11:06 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

به فکر خداحافظی از فوتبال نیستم

پریرا: به عشق برادرم درون دروازه ایستادم

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد خوزستان دوشنبه‌شب خاصی را در ورزشگاه اختصاصی فولاد پشت سر گذاشت.

پریرا: به عشق برادرم درون دروازه ایستادم

به گرارش "ورزش سه"، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که در بازی برابر ماشین سازی، گل دوم و برتری تیمش را به ثمر رساند، در دقایق پایانی قرار گرفتن درون دروازه را هم تجربه کرد. شهاب گردان گلر اول فولاد با رفتاری عجیب، دو کارت زرد متوالی را به دلیل اتلاف وقت به جان خرید تا داور او را اخراج کند.جالب اینجا است که نکونام هر پنج تعویض‌اش را انجام داده بود و گزینه ورود یک دروازه‌بان جدید به داخل زمین قابل دسترس نبود؛ به همین دلیل شیمبا داوطلب شد که درون دروازه بایستد تا گل شدن را هم تجربه کند.

 

به‌یاد برادرم افتادم


شیمبا در خصوص قرار گرفتن در خط دروازه فولاد حرف‌های جالبی می‌زند، او در گفت‌وگو با همشهری ورزشی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:« در آن لحظه که شهاب اخراج شد دیگر نمی‌توانستیم تعویضی انجام دهیم و من به یکباره تصمیم گرفتم درون دروازه بایستم. راستش را بخواهید این کار را به عشق برادرم انجام دادم که البته دیگر الان در این دنیا نیست و سال گذشته فوت کرد. دوشنبه‌شب وقتی درون دروازه  قرار گرفتم احساس خاصی داشتم و مدام برادرم جلوی چشمم می‌آمد. من خیلی او را دوست داشتم ولی متاسفانه در 19 سالگی ما را ترک کرد. برادرم در لیگ دسته دوم برزیل دروازه‌بان بود و دوست داشتم او را به فوتبال ایران بیاورم که دیگر قسمت نشد. قرار گرفتن در خط دروازه تجربه جدیدی بود و خوشحالم در آن دقایق که فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد شد در نهایت گلی نخوردیم و سه امتیاز مهم گرفتیم.»

 

سهمیه می‌گیریم


از پریرا در خصوص شرایط فعلی فولاد، کسب پنج برد پیاپی و شانس این تیم برای رسیدن به سهیمه لیگ قهرمانان آسیا سوال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد:« خدا را شکر که در هفته‌های اخیر نتایج خیلی خوبی گرفتیم و این تیم قطعا در پایان فصل سهمیه خواهد گرفت. ما واقعا تیم خوبی داریم و مسئله مهم در فولاد این است که بازیکنان با هم رابطه بسیار خوبی دارند و یکدلی در تیم به وضوح دیده می‌شود. این برای یک تیم خیلی خوب است.»

 

دنبال موفقیت فردی نیستم


پریرا فصل گذشته همراه با لوسیانو پریرا عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست آورد ولی در این فصل فقط 6 گل زده است. از او می‌پرسیم که چرا امسال کم گل زده و خودش اینطور توضیح می‌دهد:« هر فصل شرایط متفاوت خودش را دارد. تاکتیک تیم ما با فصل گذشته متفاوت است و تلاش من این است که خواسته‌های جواد نکونام را در زمین پیاده کنم. من به فکر موفقیت فردی نیستم و از همه مهمتر این است که تیمم برنده شود و نتیجه بگیرد. من در زمین مسابقه تلاش می‌کنم بازیکن مفیدی باشم، حالا چه با گل زدن و چه با انجام دادن وظایف دیگرم که کادر فنی گوشزد کرده است.»

 

نکونام فوق‌العاده است


از پریرا در خصوص کار کردن با جواد نکونام سوال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد:« نکونام سابقه روشنی در زمان بازیگری داشت و تجربیات زیادی را در فوتبال اروپا به دست آورد. نکونام با اینکه دو سال است مربیگری را شروع کرده ولی در همین زمان کم نشان داده که مربی توانمند و صاحب سبکی است. او واقعا یک مربی فوق‌العاده است تیم فنی خوبی هم دارد، نکونام ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان دارد و این بسیار مهم است. از طرفی مدیریت باشگاه فولاد هم بسیار حرفه‌ای است، در مجموع باید بگویم که کار کردن با نکونام و سعید آذری فوق‌العاده است، ما با این کادر و مدیریت می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ برسیم.»

 

به فکر خداحافظی نیستم


پریرا با وجود اینکه 36 سال سن دارد ولی همچنان جزو بازیکنان آماده فولاد است و در همین بازی هم یک گل فوق‌العاده برای تیمش به ثمر رساند. او فعلا قصد خداحافظی از میادین را ندارد، شیمبا می‌گوید:« من از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارم و همیشه سعی می‌کنم یک زندگی حرفه‌ای داشته باشم. احساس من این است که همچنان می‌توانم فوتبال بازی کنم و به فکر خداحافظی نیستم. اگر به این نتیجه برسم که شرایط بدنی‌ام اجازه نمی‌دهد بازی کنم، قطعا از فوتبال خداحافظی خواهم کرد.»

دیدگاه‌ها