کد خبر : 1693266 | 12 تیر 1399 ساعت 12:14 | 33.6K بازدید | 3 دیدگاه

قابل پیش‌بینی بود که فرهاد نتواند مسیر استراماچونی را ادامه دهد

آشوبی: موفقیت پرسپولیس یک دلیل دارد

بازیکن سابق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگویی به بررسی شرایط این روز‌های دو تیم پرداخت.

آشوبی: موفقیت پرسپولیس یک دلیل دارد

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از میزان، فرزاد آشوبی در خصوص وضعیت تیم فوتبال استقلال و اینکه مجیدی در بازی‌های اخیر نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، اظهار داشت: قابل پیش‌بینی بود که بعد از رفتن استراماچونی و سبک خاصی که این مربی برای استقلال تعریف کرده بود، مربی بعدی نتواند آن را ادامه دهد.

 

وی افزود: فرهاد تجربه کمی در مربیگری دارد و دوره‌های خاصی را هم در این مورد نگذرانده است. با این شرایط، او جانشین استراماچونی شده است که رزومه بسیار قوی دارد و آزمون و خطا‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. به نظرم نباید از مجیدی توقع زیادی داشت، چون او برای موفقیت و کسب تجربیات بیشتر نیاز به زمان دارد.

 

بازیکن سابق استقلال گفت: به نظرم باشگاه استقلال اگر نتایج خیلی برایش اهمیت ندارد، باید به مجیدی زمان بیشتری دهد تا خود را اثبات کند. مجیدی مگر پیش از این کجا مربیگری کرده؟ کجا آزمون و خطا داشته است؟ کجا برای یک مدت طولانی نفر اول کادرفنی بوده است که بتواند در چنین شرایطی تصمیم بگیرد و درست و غلط را بهتر تشخیص دهد. داشتن این تجربیات فرایند خاصی دارد که آن هم نیاز به وقت بیشتری دارد.

 

آشوبی درباره وضعیت پرسپولیس و پیروزی این تیم مقابل پیکان در بازی اول و تثبیت صدرنشینی، گفت: کاملا می‌توان پیش‌بینی کرد که پرسپولیس قهرمان این فصل لیگ برتر خواهد شد. به نظرم مهم‌ترین خصوصیتی که باعث شده این تیم بار‌ها خود را ثابت کند حفظ شاکله این تیم است. بدون شک با رفتن مربی مثل برانکو، ممکن بود هر تیمی ضربه بخورد و در کارش اختلال ایجاد شود، اما حفظ اسکلت پرسپولیس باعث شده این تیم بتواند هماهنگی خوبی داشته باشد.

 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: از طرفی پرسپولیس در انتهای هر فصل فقط یکی، دو بازیکن براساس نیازش جذب می‌کند که این هم یکی از دلایل موفقیت است چون این تیم توانسته بازیکنان مدنظرش را حفظ کند. برای همین است که وقتی کالدرون هم آمد اگرچه در ابتدا نوسان داشت، اما توانست در روند خوبی قرار بگیرد. یحیی هم توانسته به خوبی این روند را ادامه دهد. او شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. قطعا مربیان پرسپولیس هم در نتایج قابل قبول این تیم نقش بسزایی داشته‌اند، اما باز هم مهم‌ترین فاکتور موفقیت آنها حفظ شاکله این تیم است.

دیدگاه‌ها