کد خبر : 1693268 | 12 تیر 1399 ساعت 12:30 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم جنجالی بی‌بی‌سی؛ نمادهای ضدنژادپرستی ممنوع

شبکه بی‌بی‌سی به کارشناسان و مهمانان برنامه‌های فوتبالی خود اعلام کرده که نمی‌توانند از نمادهای جنبش ضد نژادپرستی "زندگی سیاهان مهم است" در مقابل دوربین استفاده کنند.

تصمیم جنجالی بی‌بی‌سی؛ نمادهای ضدنژادپرستی ممنوع

به گزارش "ورزش سه"، شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی به کارشناسان و مهمانان برنامه‌های فوتبالی این شبکه اعلام کرده مجاز به استفاده از نمادهای جنبش ضد نژادپرستی Black Lives Matter یا زندگی سیاهان مهم است در مقابل دوربین نیستند. بی‌بی‌سی به آنها اعلام کرده که خواهان به نمایش درآمدن نمادهای سیاسی در برنامه‌های خود نیست.

 

1507905

 

این در حالی است که دو شبکه دیگر انگلیسی که به پخش مسابقات فوتبال می‌پردازند یعنی بی‌تی و اسکای اعلام کردند تصمیم‌گیری در این باره را به کارشناسان و مهمانان خود واگذار می‌کنند. دیروز دو فوتبالیست سابق انگلیسی، اشلی کول و ریو فردیناند درحالیکه در شبکه بی‌بی‌سی حضور یافته بودند از نمادهای جنبش BLM استفاده کردند.

 

1507903

 

1507904

 

روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از یک منبع رده‌بالا در بی‌بی‌سی اعلام کرد که مدیران این شبکه تصمیم گرفته‌اند که به نمایش گذاشتن نمادهای سیاسی این جنبش در مقابل دوربینها مجاز نیست.

 

بعد از اعلام دو شبکه دیگر انگلیسی، بی‌تی و اسکای مبنی بر اینکه تصمیم‌گیر ی در این باره به عهده خود مهمانان برنامه‌ها است، پاتریس اورا روز سه‌شنبه بدون نمادهای این جنبش در برنامه شرکت کرد ولی اشلی کل در روز چهارشنبه به استفاده از این نمادها ادامه داد.

 

 

آلن شیرر و میکا ریچاردز دو کارشناس شبکه بی‌بی‌سی در برنامه‌های اخیر این شبکه از به نمایش گذاشت نمادهای BLM خودداری کرده بودند.

 

این در حالی است که هر 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس در تمامی مسابقات دوران پساکرونا شعار این جنبش را بر روی پیراهن‌های خود حک کرده‌اند. شبکه اسکای نیز در زمان پخش مسابقات فوتبال، عبارت #BlackLivesMatter را به صورت هشتگ روی تصاویر تلویزیونی حک می‌کند.

 

 

دیدگاه‌ها