کد خبر : 1693341 | 12 تیر 1399 ساعت 20:24 | 13.1K بازدید | 1 دیدگاه

یازده نکته ویژه از هفته بیست و دوم لیگ نوزدهم؛

از گل‌های تاریخ‌ساز عبدی تا اولین گل هافبک استقلال! (آمار)

لیگ نوزدهم در هفته بیست و دوم دقیقا پس از 120 روز نسبت به هفته بیست و یکم برگزار شد تا بیشترین فاصله تاریخ را در لیگ برتر ثبت کند.

از گل‌های تاریخ‌ساز عبدی تا اولین گل هافبک استقلال! (آمار) 

به گزارش "ورزش سه"، از مهم ترین نکته های هفته بیست و دوم که طی دو روز برگزار شد، شکست تراکتور در روز اول و برتری صدرنشین مقابل پیکان بود. در روز دوم هم باید به پیروزی سپاهان مقابل گل گهر سیرجان اشاره کرد. ضمن اینکه تساوی استقلال نشان داد که این تیم شرایط خوبی از نظر فنی و روانی ندارد و در ورزشگاه فولاد آره‌نا ثبت دومین کامبک توسط شاگردان نکونام گواه از آمادگی این تیم داد.

 

این بازی ها اما یازده نکته دیگر هم داشته که در ادامه آنها را مرور می کنیم: 

 

1-  بهترین بازیکن هفته: مهدی عبدی
عبدی که سورپرایز هفته بود، با ۲ دریبل، ۲ شوت در چارچوب و ۲ گل نقش موثری در برد پرسپولیس داشت و با نمره ٩.۵ بهترین بازیکن هفته ۲۲ لقب گرفت.

 

1507966

 

2-  اولین گل ریگی برای استقلال 
آخرین گل ریگی در هفته بیست و پنجم فصل 98-1397 مقابل نفت مسجد سلیمان ثبت شده بود. این بازیکن در مقابل سایپا بار دیگر گلزنی کرد و گلش در ادامه با گل به خودی زوجش در پست هافبک دفاعی یعنی فرشید باقری ارزش سه امتیازی اش را از دست داد و یک امتیازی شد.

 

1507971

 

3-  هفته اشتباهات دروازه‌بانی: 
در این هفته حبیب فرعباسی در ابتدای دیدار برابر شاهین بوشهر با خروج اشتباهش اخراج شد و در اهواز نیز دو کارت زرد پیاپی سبب شد تا شیمبا برای دقایقی به گلر فولادخوزستان تبدیل شود.  در مشهد نیز مهدی خلیل شب بسیار بدی را پشت سر گذاشت تا ضعیف ترین بازیکن تیمش لقب بگیرد و در ورزشگاه شهدای شهر قدس نیز یک شب کابوس وار دیگر برای شیخ ویسی ثبت شد تا اتهامات زیادی نظیر تبانی پس  از این عملکرد به گلر پیکانی ها وارد شود.

 

1507972

 

4-  گلزنی ناکام در ادامه روند پیش از کرونا 
شاگردان مجید جلالی در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا عملکرد بسیار خوبی ارائه داده بودند. آنها سه تساوی پیاپی به دست آوردند و مقابل استقلال و نفت آبادان نیز به پیروزی رسیدند ولی در شروع دوباره لیگ یک پیروزی نه چندان دشوار را به شاگردان امیرقلعه نویی هدیه دادند که آمادگی بالایی داشتند.

 

1507969

 

ف-  شهرخودرو-ذوب‌آهن؛ خشن ترین بازی هفته 
دیدار شاگردان مجتبی سرآسیایی با تیم ذوب آهن که لوکا بوناچیچ را یک روز پیش از بازی به عنوان سرمربی انتخاب کرده بود، پرخطاترین بازی هفته بیست و دوم با 41 خطا بود.

 

1507970


6-  شاهین و ثبت دومین برتری در مالکیت طی 22 هفته 
شاهین بوشهر شروع بسیار ضعیفی در رقابت های لیگ نوزدهم بود ولی آنها پیش از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا از 5 بازی 10 امتیاز گرفتند تا برای اولین مرتبه از رتبه انتهایی جدا شوند و جای خودشان را به پیکان تحمیل کنند. این تیم در شروع دوباره بازی ها و در شرایطی که تیم نفت مسجد سلیمان از دقیقه 25 در پی اخراج فرعباسی 10 نفره بازی می کرد، تسلط خوبی روی تیم میهمان ایجاد کرده بود تا پس از دیدار برابر گل گهر، برای دومین مرتبه مالکیت بیشتری نسبت به حریف در 22 بازی انجام شده اش ایجاد کند.

 

1507968

 

7-  تراکتور در آمار بهترین اما بازنده ! 
شاگردان ساکت الهامی مقابل نساجی مازندران با 21 شوت طی هفته رکورددار شدند و 573 پاس بین هم رد و بدل کردند تا از این حیث هم تیم برتر هفته باشند. این تیم بیشترین مالکیت را نیز در هفته بیست و دوم با 72 درصد مالکیت توپ ایجاد کرد ولی سرانجام نتوانست پاسخ گل زودهنگام میهمانش را بدهد و با یک گل مقابل شاگردان محمود فکری مغلوب شد تا به همراه استقلال شرایط خوبی در اردوی این تیم هم حاکم نباشد.

 

1507974

 

8-  پرسپولیس؛ بی‎‌رحم در بازی های بیرون از خانه 
صدرنشین لیگ نوزدهم از 7 بازی اخیر خارج از خانه خود 21 امتیاز کسب کرده که نشان از آمادگی این تیم دارد. خیلی ها از همین حالا شاگردان گل‌محمدی را تیم قهرمان لیگ نوزدهم می دانند. 
( نکته: پرسپولیس در این دوران یک بازی خارج از خانه با سپاهان را برده است اما به دلیل برگزار نشدن بازی در این آمار محاسبه نشده است.) 

 

1507977

 

9-  سه به علاوه دو پیروزی پیاپی شاگردان نکو 
پیروزی شاگردان جواد نکونام در مقابل استقلال تهران تحت حواشی داوری قرار گرفت ولی آنها سه بازی پیش از تعطیلی لیگ مقابل شهرخودرو، پیکان و شاهین را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و مقابل ماشین سازی هم بازی باخته را مانند دیدار برابر شاگردان مجیدی با پیروزی عوض کردند تا نشان دهند که آمادگی بالایی دارند.  ضمن اینکه شاگردان جواد نکونام در هر دو دیدار قبلی مقابل استقلال تهران و ماشین سازی گل خوردند و در ادامه موفق به کسب سه امتیاز مقابل حریفانشان در ورزشگاه فولاد آره‌نا شدند.

 

1507978

1507976

 

10-  عبدی جوانترین دبل کننده تاریخ پرسپولیس ! 
بازیکنان بزرگی در تاریخ تیم فوتبال پرسپولیس در ترکیب این تیم بازی کرده اند ولی عبدی که بهترین بازیکن هفته شد و در دربی رفت نامی برای خودش دست و پا کرده بود، با 21 سال و هفت ماه به جوان ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس تبدیل شد که موفق به دبل برای این تیم می‌شود.

 

1507975

 

11-  هفته بیست و دوم؛ بدون صفر صفر ! 
نتایج صفر بر صفر یکی از مشخصه‌های فوتبال فیزیکی است که در سال های اخیر در لیگ ایران کم شاهدش نبوده ایم و گاهی مواقع می تواند تعداد صفر صفرهای فوتبال ایران در جهان رکورددار باشد ولی با شروع رقابت های لیگ پس از دوران کرونا شاهد اینگونه بازی ها نبودیم. در این هفته 21 گل طی 8 بازی به ثمر رسید که میانگین 2.6 در هر بازی است و آمار بدی به شمار نمی‌رود.

 

1507973

 

رقابت های لیگ نوزدهم اگرچه با اختلافی که پرسپولیس در صدر جدول رده بندی ایجاد کرده، در کسب عنوان قهرمانی خیلی جذاب دنبال نمی‌شود ولی 6 تیم برای کسب سه سهمیه آسیایی دیگر شانس بالایی دارند و در پایین جدول نیز رقابت بسیار تنگاتنگی میان تیم های پیکان، شاهین، گل گهر، سایپا، پارس جنوبی، ذوب آهن و ماشین سازی وجود دارد؛ پس حواشی و اتفاقات داغ فوتبال ایران در هفته بیست و سوم هم می توانند نکات زیادی به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها