کد خبر : 1693417 | 13 تیر 1399 ساعت 16:12 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

پایان انتظاری طولانی؛   

غرش ماشین‌های فرمول یک در ردبول رینگ!

پس از ماه‌ها انتظار بالاخره فصل 2020 فرمول یک با برگزاری تمرین اول گرندپری اتریش در پیست ردبول رینگ استارت خورد.

غرش ماشین‌های فرمول یک در ردبول رینگ!   

به گزارش "ورزش سه"، پس از 126 روز بالاخره ماشین‌های فرمول یک به پیست بازگشتند و صدای غرش موتور ماشین‌های مسابقه‌ای در جهان پیچید. تمرین اول گرندپری اتریش در پیست ردبول رینگ با یک و دوی مرسدس‌های این بار سیاه‌رنگ و صدرنشینی لوییس همیلتون حاکم بلامنازع مسابقات فرمول یک که این فصل به دنبال شکار هفتمین قهرمانی جهان خود است، به پایان رسید و بوتاس و ورستپن در جایگاه دوم و سوم ایستادند. 


این فصل از مسابقات فرمول یک را می‌توان در زمره‌ی کم‌نظیرترین فصل‌های این مسابقات پرطرفدار دانست: مسابقاتی بدون تماشاگر، با اعمال شدیدترین تمهیدات پیشگیرانه و حداقل کارکنان و مهمتر از همه با تعداد مسابقه‌ای نامعلوم! تاکنون برگزاری هشت مسابقه ابتدایی قطعی شده اما اینکه فصل با چه تعداد مسابقه و در چه پیست‌هایی بالاخره به پایان می‌رسد هنوز مشخص نیست و رایزنی‌ها ادامه دارد. 

 

 

1508158

 

در این شرایط تک‌تک مسابقات و تک‌تک امتیازات حساسیت و ارزشی دو چندان یافته‌اند و تنور رقابت‌ها داغ‌تر از هر فصل دیگری خواهد بود. 


در تعطیلات طولانی بین دو فصل اتفاقات پیشبینی نشده‌ای هم رخ داد که می‌تواند تمام معادلات فصل 2020 را بر هم بزند. فراری به رغم تمایل راننده‌ی باتجربه و چهار بار قهرمان جهانشان به ادامه‌ی همکاری، قرارداد خود با راننده‌ی شماره یکشان در فصل 2019 را تمدید نکرد و با کارلوس ساینز راننده‌ی فعلی مک‌لارن قراردادی 2 ساله بست. صندلی خالی مک‌لارن را دنیل ریکاردو راننده‌ی فعلی رنو پر کرد و به این ترتیب در فصل 2021 رنو یک صندلی خالی دارد که باید هر چه زودتر برای آن چاره‌ای بیندیشد. 

 

 

1508159

 


از طرف دیگر بازار داغ شایعات حکایت از توافق رنو با فرناندو آلونسو قهرمان سابق جهان دارد و گفته می‌شود که قرارداد این راننده‌ی باتجربه با رنو قطعی شده و به زودی رسما اعلام خواهد شد. 


بی‌صندلی ماندن سباستین وتل در سال 2021 نیز از آن اتفاق‌های عجیب و ناراحت‌کننده‌ی جهان سرعت است. وتل بارها گفته قصد بازنشستگی ندارد و در این هفته‌ها گمانه‌زنی‌های بسیاری راجع به تیم بعدی او مطرح بوده، از جمله احتمال پیوستنش به تیم مرسدس و قرار گرفتن در کنار لوییس همیلتون! 

 

1508157


 
با این مقدمه به سراغ تمرین اول گرندپری اتریش، اولین راند از فصل 2020 فرمول یک می‌رویم.  


تمرین اول در هوایی ابری و پیست هنوز نمدار ردبول رینگ برگزار شد و خیلی زود راننده‌های مشتاق و ماشین‌های بی‌قرار به پیست آمدند و همگی سعی داشتند تا پس از ماه‌ها دوری از تمام ثانیه‌های تمرین نهایت استفاده را ببرند. مک‌لارن‌ها اولین ماشین‌هایی بودند که به پیست آمدند و پشت سر آنها ردبول و فراری، مرسدس و دیگر تیم‌ها نیز با لاستیک‌های مخصوص پیست خیس شروع به دور زدن کردند. 


در همراهی با جنبش برابری‌طلبانه و ضد نژادپرستی مرسدس امسال ماشین‌های خود را با طراحی بدنه‌ی جدید و رنگ سیاه راهی مسابقات کرده، رنگی که ظاهری خوفناک به دو مرسدس همیشه خطرناک فرمول یک داده است. طراحی کلاسیک بدنه‌ی ماشین‌های ویلیامز هم بسیار چشم‌نواز و یادآور روزهای اوج این تیم اسطوره‌ای فرمول یک است. ماشین‌های آلفاتائوری نیز که نامی جدید در مسابقات است، از طراحی بسیار زیبایی برخوردارند. 

 

 

1508161

 

 


یک ساعت ابتدایی تمرین اول بدون حادثه‌ی خاصی سپری شد و تنها رومن گروژان راننده‌ی بدشانس تیم هاس پس از تنها سه دور با نقص در پدال ترمز ماشین مجبور شد به پیت بازگردد و در آخرین لحظات باقی‌مانده از تمرین توانست دوباره به پیست بیاید. 


نیم‌ ساعت پایانی تمرین اما پر حادثه از آب درآمد. ورستپن در پیچ یک با از دست دادن عقب ماشین اسپین شد اما موفق شد به موقع ماشین را جمع کند. با جدا شدن قطعه‌ی بزرگی از بارج‌بورد ماشین رنو، برای لحظاتی شاهد پرچم زرد مجازی نیز بودیم تا قطعات توسط مارشال‌ها از روی پیست جمع‌آوری شدند. دنیل کیویات از آلفاتائوری و جورج راسل از ویلیامز هم لحظات ترسناکی را خلق کردند و پس از اسپین شدن کیویات درست در مقابل جورج راسل، سر مویی با برخورد با هم فاصله داشتند.  


از نکات جالب توجه تمرین اول سرعت بالای ماشین‌های ریسینگ پوینت بود که با موتورهای مرسدس جدیدشان در تست‌های بارسلونا درخشیده بودند و امروز هم نشان دادند که این فصل چشم به پودیوم دارند. 
مرسدس در این تمرین از سیستم جدید و جنجال‌آفرین فرمان خود DAS استفاده کرد و گفت که قصد دارد در مسابقه نیز از این سیستم استفاده کند و این امر با اعتراض و شکایت تیم ردبول به فیا مواجه شد و باید دید فیا چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت. 

 

 

1508160

 


فراری‌ها چندان روز درخشانی را سپری نکردند و به نظر می‌رسید قصدی برای رو کردن تمام قدرتشان نیز ندارند. لکلرک در جایگاه دهم و وتل در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. 


 
تمرین دوم گرندپری اتریش از ساعت 17:30 الی 19 برگزار خواهد شد که این تمرین را نیز از اپلیکیشن آنتن می‌توانید به صورت مستقیم تماشا کنید.

دیدگاه‌ها