کد خبر : 1693438 | 13 تیر 1399 ساعت 13:21 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

حرف مهم عزیزالله محمدی در ورزش و مردم درباره اساسنامه

دولتی نبودن فوتبال قبلا تصویب شده است!

عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ برتر فوتبال ایران امروز به عنوان میهمان برنامه ورزش و مردم، در این برنامه حضور پیدا کرد.

دولتی نبودن فوتبال قبلا تصویب شده است!

به گزارش "ورزش سه" عزیز محمدی که به همراه هوشنگ نصیر زاده به بررسی بخش‌هایی از مسئله پیچیده و غامض اساسنامه در شرایط فعلی فوتبال ایران می‌پرداخت در بخش پایانی حرف‌هایش با اشاره به اساسنامه مصوب در دولت دهم گفت: قبلا فدراسیون فوتبال ایران به عنوان یک نهاد غیردولتی در دولت پذیرفته شده است و نیازی به تصویب مجدد این بند نیست؛ این مسئله قبلا در سال 1387 مورد تصویب دولت قرار گرفته و اگر چه بعد در مجلس شاید سابقه‌ای نباشد اما خبر تصویب آن در دولت موجود است. بنابراین با پذیرفتن آن مشکلات فوتبال را بیشتر نکنیم.

 

اشاره عزیز محمدی به بحث تکراری تعریف فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد غیردولتی و اصرار نهادهای حاکمیتی مثل وزارت ورزش و بالادستی به گنجاندن کلمه «عمومی» در اساسنامه تیپ فدراسیون فوتبال است که این مسئله با واکنش شدید و فوری فیفا مواجه شده و فوتبال ایران را در معرض خطر تعلیق قرار داده است.

 

جالب اینکه این بحث همچنان از سوی افراد منسوب به دولت دنبال می‌شود و امروز نیز هوشنگ نصیرزاده در تلاش بود که آن را به عنوان یک موضوع بدیهی جا بیندازد، در حالی‌که فیفا به تمامی فدراسیون های تحت نظر خود مصرانه تاکید کرده که اساس کار فدراسیون فوتبال باید بر مبنای غیردولتی بودن باشد و کلمه «عمومی» نیز با توجه به اینکه این نهاد را تحت مدیریت دولت می‌برد، مورد پسند فیفا نخواهد بود.

دیدگاه‌ها