کد خبر : 1693499 | 13 تیر 1399 ساعت 18:43 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

ثوری: زنان ایرانی مجبورند در کشورهای دیگر مسابقه دهند

فدراسیون همچنان پیگیر راه اندازی بوکس زنان

رییس فدراسیون بوکس گفت: با برگزاری جلساتی در وزارت ورزش اثبات کردیم بوکس ورزش بی خطری برای زنان است.

فدراسیون همچنان پیگیر راه اندازی بوکس زنان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از وعده های حسین ثوری از چند سال قبل که روی صندلی ریاست فدراسیون بوکس نشست، راه اندازی رسمی بوکس زنان بود. این طرح با توجه به موافقت فدراسیون جهانی بوکس با حضور زنان محجبه در رینگ به واقعیت نزدیک شده، اما همچنان از سوی وزارت ورزش مجوزی صادر نشده است.


رییس فدراسیون بوکس در این باره به برنامه ورزش ایران در رادیو ایران گفت: بر اساس منابعی که در اقصی نقاط ایران در اختیار داریم، زنان در رشته بوکس در حال فعالیت هستند. اکنون فدراسیون جهانی بر اساس درخواست کشورهای اسلامی حضور زنان ورزشکار در مسابقات با پوشش اسلامی را به رسمیت شناخته و این بهترین فرصت برای راه اندازی رسمی بخش زنان در فدراسیون بوکس است.


وی افزود: واقعیت این است که هم اکنون تعداد زیادی از زنان در حال تمرین بوکس در کشور هستند و برای مسابقه دادن به کشورهای دیگر مثل ترکیه و تایلند می روند. سوال اینجاست چطور در رشته‌ای مثل بوکس که تمامی جوانب از نظر حجاب رعایت می شود و فقط ضربات دست وجود دارد، مجوزی صادر نمی‌شود، امادر رشته دیگری که مشت و لگد رد و بدل می‌شود، مجوز فعالیت زنان مدت هاست صادر شده؟ درست نیست که بوکس را کنار بگذاریم و علاقه مندان به این رشته را نادیده بگیریم.


ثوری درباره اقدامات فدراسیون برای راه اندازی رسمی بوکس زنان گفت: ما جلسات متعددی را با معاونین وزارت ورزش از جمله خانم فرهادی زاد و آقایان احمدی و علی نژاد داشتیم. هر آنچه که لازم است، از جمله لباس مدنظر را ارائه دادیم. البته برآیند کار هم این بوده که ما اثبات کردیم بوکس ورزش بی خطری برای زنان است. به هر حال زنان از ما مطالبه دارند و باید به این مطالبه پاسخ منطقی داد. با پاک کردن صورت مساله به جایی نمی رسیم.

 

دیدگاه‌ها