کد خبر : 1693534 | 13 تیر 1399 ساعت 21:04 | 16.3K بازدید | 2 دیدگاه

هراتیان: هیچ تیمی نباید دروغ بگوید؛

پیشنهاد متمرکز شدن بازی‌های لیگ برتر

رئیس ایفمارک اعلام کرد موضوع متمرکز برگزار شدن ادامه مسابقات لیگ برتر باید بررسی شود.

پیشنهاد متمرکز شدن بازی‌های لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"،  زهره هراتیان در گفت‌وگو با رادیو ورزش، درباره ماهیت تست گرفتن و اینکه اصلا تیم‌ها باید نگران این موضوع باشند یا نه، اظهار کرد: به تازگی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده تاکنون ۱۱ میلیون نفر مبتلا به کرونا شده‌اند که ۶۰ درصد از آنها طی یک ماه اخیر بوده است؛ یعنی سرعت انتشار ویروس به سرعت بالا می‌رود.

 

او ادامه داد: تست PCR مثبت‌اش ارزشمند است ولی در واقع همین تست هم ۵۰ درصد منفی کاذب دارد؛ یعنی ممکن است ویروس ۵۰ درصد در بدن فرد باشد ولی نشان ندهد؛ پس ارزش این تست در قضاوت صحیح نیست.

 

رئیس ایفمارک تصریح کرد: کل دنیا، حتی پروتکل‌های فیفا به این سمت می‌رود هر فردی که در این دنیا در شرایط همه‌گیری زندگی می‌کند، در قبال خود و جامعه‌اش مسؤول است تا نکات بهداشتی را رعایت کند و اگر علامتی دارد، اعلام کند و به زندگی خود و دیگران احترام بگذارد. متاسفانه در پروتکل‌های ما توجه به این موضوع خیلی ضعیف است.

 

هراتیان با بیان اینکه تیم‌ها بدون رعایت یک سری نکات خودشان را درگیر این تست‌ها کرده‌اند، گفت: اگر تست‌گیری مثل قطری‌ها در شرایط کاملا قرنطینه باشد، درست است. قطر قبل از شروع تمرینات و بازی‌ها، تمام تیم‌های خود را به سه هتل برده و هیچ‌کس اجازه ندارد به آن هتل وارد شود. قبل از ورود تیم‌ها از بازیکنان تست‌گیری شده و مطمئن هستند که کسی ویروس را انتقال نمی‌دهد.

 

او عنوان کرد: وقتی ما از یک بازیکنی تست می‌گیریم، دو ساعت در هواپیما هست و بعد نمی‌دانیم به کجا می‌رود و سوار چه ماشینی شده است؛ بعد می‌آییم و راجع به تست قضاوت می‌کنیم.

 

رئیس ایفمارک در خصوص پیشنهاد متمرکز برگزار شدن بازی‌ها در تهران عنوان کرد: بحث متمرکز بودن بازی‌ها در یک شهر و قرمز بودن وضعیت آن استان باید بررسی شود. بنده حاضر هستم هر جلسه‌ای که نیاز است برای مدیران عامل و مربیان برگزار شود تا در جریان یک سری مسائل قرار بگیرند. متاسفانه صحبت‌هایی که الان در رسانه‌ها می‌شنویم، نشان می‌دهد که آگاهی لازم درباره ویروس کرونا در ذهن همه وجود ندارد.

 

هراتیان ادامه داد: به محض اینکه اعلام می‌شود یک تیمی مبتلا به کرونا است، تیم حریف می‌گوید ما با آن تیم بازی کردیم و در خطر هستیم. فوتبال در فضای باز است و این اتفاقات پیش می‌آید.

 

او درباره عدم اعلام بیماران در برخی تیم‌ها گفت: همه باشگاه‌ها پزشک‌هایی دارند که قسم خورده هستند و مسؤولیت آن تیم را برعهده دارند. پزشک باید مراقب سلامت اعضای تیم باشد چون کرونا اصلا شوخی نیست و با جان انسان‌ها سر و کار دارد. نباید هیچ تیمی دروغ بگوید و دیگران را دچار مشکل کند. باید به آدم‌ها اعتماد کنیم. در پزشکی باید خوشبینانه رفتار کنیم تا خلاف آن ثابت شود.

 

رئیس ایفمارک درباره اعلام وضعیت قرمز در برخی استان‌ها ابراز کرد: با هر ایرادی که وجود دارد، باید پروتکل تعریف و ابلاغ شده رعایت و اجرا شود؛ تنها وظیفه من این است که ایرادات را به صورت مکتوب به سازمان لیگ یا آقای نبی بگویم. اخیرا جلسه خیلی خوبی با آقای نبی داشتم و قرار شد تا تمام دغدغه‌های ما طی نامه‌ای به ایشان عنوان شود تا این موضوع را با شخص وزیر در میان بگذارند و مشکلات را پیگیری کنند.

 

دیدگاه‌ها