کد خبر : 1693720 | 14 تیر 1399 ساعت 19:46 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

حذف سباستین وتل در Q2؛

اوج مرسدس، حضیض فراری

تایم‌گیری گرندپری اتریش برای فراری تبدیل به کابوس شد.

اوج مرسدس، حضیض فراری

به گزارش "ورزش سه"، تایم‌گیری گرندپری اتریش برگزار شد و از بین دو مرسدس پیشتاز والتری بوتاس موفق شد به صدرنشینی همیلتون در تمرین‌ها پایان داده و با وجود خارج شدن از پیست در آخرین دور، پل‌پوزیشن گرندپری اتریش را ببرد. همیلتون در رده‌ی دوم ایستاد تا خط استارت مسابقه‌ی فردا را مرسدس‌های سیاه‌رنگ قفل کنند. مکس ورستپن نیز سوم شد تا همچنان شانس به چالش کشیدن دو مرسدس، حداقل در استارت مسابقه را برای ردبول در مسابقه‌ی خانگی‌اش حفظ کند.
 
 
لاندو نوریس با نمایشی درخشان بالاتر از الکس آلبون در رده‌ی چهارم قرار گرفت تا دو ردبول را از یکدیگر جدا کرده باشد.
 
 
ریسینگ پوینت نیز که با نمایش فوق‌العاده‌اش در این دو روز چشم‌ها را خیره کرده، با سرجیو پرز در رده‌ی ششم قرار گرفت و لنس استرول دیگر راننده‌ی این تیم نیز مسابقه را از رده‌ی نهم استارت خواهد زد.

 

به رغم نمایشی ضعیف در تمرین‌ها هواداران فراری امیدوار بودند که در تایم‌گیری اوضاع بر وفق مراد اسب‌های رقصان پیش برود، اما تمام ترس‌های فراری و هوادارانش در تایم‌گیری به واقعیت پیوست؛ وتل ناباورانه در Q2 حذف شد و لکلرک به زحمت و لب مرز به Q3 رسید.
 
دارنده‌ی رکورد سریع‌ترین دور پیست ردبول رینگ امروز نه تنها یکی از سه ماشین برتر نبود بلکه شاهد شکسته شدن رکوردش توسط والتری بوتاسی بود که در این فصل برای جنگیدن آمده است. لکلرک که بیشترین تعداد پل‌پوزیشن را در فصل گذشته کسب کرده بود، امروز به رده‌ی ناامیدکننده‌ی هفتم بسنده کرد. ماشین 2020 فراری استارتی فاجعه‌بار داشت.
 

 

1508427

 

1508431


 
کارلوس ساینز در رده‌ی هشتم قرار گرفت و دنیل ریکاردو که تنها راننده‌ی رنو در Q3 بود، فردا مسابقه را از رده‌ی دهم شروع خواهد کرد.
 
 
در Q1 شاهد حذف هر دو ماشین ویلیامز، هر دو ماشین آلفا رومئو و کوین مگنوسن راننده‌ی هاس بودیم. جورج راسل که با نمایشی دیدنی بسیار به رسیدن به Q2 نزدیک شده بود در آخرین ثانیه‌ها و با 0.07 ثانیه اختلاف از راهیابی به Q2 بازماند و فردا مسابقه را از رده‌ی هفدهم و بالاتر از جیووناتزی و کیمی رایکونن از آلفارومئو و هم‌تیمی‌اش نیکلاس لطیفی استارت خواهد زد.

 

1508432

 


بزرگترین شگفتی امروز اما حذف سباستین وتل در Q2  بود. چارلز لکلرک دیگر راننده‌ی فراری نیز تنها یک پله از وتل بالاتر ایستاد و تا آخرین لحظه در خطر حذف شدن بود. وتل یازدهم شد و به همراه گسلی، کیویات، اوکون و رومن گروژان از راهیابی به Q3 بازماند.
 
 
مرسدس فاصله‌ای دست نیافتنی از همین ابتدای فصل با رقبا دارد و شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد. جنگ بر سر قهرمانی بین همیلتون و بوتاس داغ‌تر از همیشه است و دیگر تیم‌ها باید برای سکوهای سوم به بعد ‌بجنگند.

 

 

1508429

 

1508428

 

فراری هم سقوطی تاسف‌بار به میانه‌ی جدول داشته و اگر معجزه‌ای برای سرخ‌ها رخ ندهد، این تیم به جای جنگیدن با مرسدس و ردبول، در این فصل باید با مک‌لارن و رنو رقابت کند.

دیدگاه‌ها