کد خبر : 1693721 | 14 تیر 1399 ساعت 19:53 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

شادگان: تا واکسن کشف نشود،‌ روی تشک ریسک می‌کنیم

ابتلا به کرونا برای کشتی‌گیران خطر جدی دارد

رییس کمیته ضددوپینگ اتحادیه جهانی کشتی گفت: بهترین زمان برای کشتی گرفتن، وقتی است که بدانیم کشتی‌گیران ما نسبت به این کرونا واکسینه شدند.

ابتلا به کرونا برای کشتی‌گیران خطر جدی دارد

به گزارش "ورزش سه"، دکتر بابک شادگان، رییس کمیته ضددوپینگ اتحادیه جهانی کشتی در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی درباره تاثیر کرونا روی زندگی کشتی‌گیران عنوان کرد: ما می‌دانیم رفتار ویروس کرونا به این شکل است که اکثرا وارد بافت ریه می‌شود و قسمت‌هایی که اکسیژن گرفته می شود را تخریب می‌کند. تا اینجا تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد این ویروس این بخش را به شکلی از بین می‌برد که قابل ترمیم نیست. شاید این میزان کاهش در زندگی روزمره دیده نشود و افراد عادی مشکلی نداشته باشند، اما درباره یک ورزشکار حرفه‌ای که قرار است در بالاترین سطح فعالیت کند، قطعا می‌توان حدس زد که توانایی هوازی آن فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.


وی افزود: معنی این صحبت‌هایم این است که بهترین زمان برای کشتی گرفتن، وقتی است که بدانیم کشتی‌گیران ما نسبت به این ویروس واکسینه شدند و خطری آن‌ها را تهدید نخواهد کرد؛ در غیر اینصورت باید بگوییم با ریسک کشتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.


شادگان در پایان گفت: احتمال انجام این طرح که 14 روز قبل از شروع مسابقات اعضای تیم‌ها وارد قرنطینه شوند، زیاد است. بدون شک همه کشتی‌گیران استرس دارند و این وضعیت آشفتگی روانی در میان آن‌ها ایجاد کرده. از کشتی گیران می خواهم برای اطمینان هر روز که از خواب بیدار می شوند، ضربان قلب و دمای بدن خود را چک کنند.

 

دیدگاه‌ها