کد خبر : 1693731 | 14 تیر 1399 ساعت 22:50 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت امید به ویسی با برد بزرگ در اصفهان

ذوب‌آهن 1- پیکان 4؛ فراتر از تصور

پیکان با نمایشی برتر نسبت به ذوب توانست برد ارزشمندی را به دست آورد تا برای بقا در لیگ برتر امیدوار باشد.

 ذوب‌آهن 1- پیکان 4؛ فراتر از تصور

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن با شکست مقابل استقلال و تساوی با سپاهان به استقبال تعطیلات کرونایی لیگ برتر رفته بود ولی امید داشت تا در نخستین بازی سال 99 شروع خوبی داشته باشد که موفق به انجام این کار نشد و در مشهد به شهرخودرو باخت، اما آنها امروز هم که برای دومین بار که با هدایت بوناچیچ به میدان می‌رفتند، نتوانستند کار خاصی انجام دهند و با نتیجه عجیب و پُر گل 4 بر یک برابر پیکان قعرنشین شکست خوردند تا از این به بعد خطر سقوط را هم احساس کنند؛ ویسی نیز بالاخره یک برد را با تیمش تجربه کرد و به رده پانزدهم رفت.


هفته بیست و سوم لیگ برتر؛ شنبه: 99/04/14 ؛ ساعت 20:45
استادیوم: فولادشهر اصفهان/ بدونِ تماشاگر
داور: سید علی‌اصغر مومنی/ کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور و وحید سیفی؛ داور چهارم: حسین زمانی/ ناظر داوری: علیرضا کهوری.

 

1508568


ذوب‌آهن اصفهان

 

مهدی خلیل
محمد نژادمهدی
مسعود ابراهیم‌زاده
دانیال اسماعیلی‌فر
حمید ملکی(73- وحید محمدزاده)
حمید بوحمدان
قاسم حدادی‌فر
مجتبی حق‌دوست(65- علیرضا چراغعلی)
احسان پهلوان
محمدرضا عباسی
ایوان مارکوویچ


سرمربی: لوکا بوناچیچ


پیکان تهران

 

آرام آیراپتیان
سید مهران موسوی
نادر محمدی
دانیال ماهینی
سید محمد ستاری(46- حسین پورامینی)
آرش قادری
امیرحسین کریمی
سعید واسعی(69- ماهان رحمانی)
فراز امامعلی(90- علی حمودی)
ابراهیم صالحی
شهریار مغانلو(78 - علیرضا کوشکی)


سرمربی: عبدالله ویسی

 

 

اخطار


شهریار مغانلو(48) امیرحسین کریمی(50) ابراهیم صالحی(83) از پیکان

 

حمید بوحمدان(72) مسعود ابراهیم‌زاده(84) از ذوب‌آهن

 

شرح گل


ذوب‌آهن 1 - پیکان صفر (دقیقه 15: ایوان مارکوویچ): پاس در عمق تماشایی احسان پهلوان در موقعیت تک به تک به ایوان مارکوویچ رسید تا او بدون مکث و با یک ضربه مطمئن دروازه پیکان را باز کند.

 

1508575

 

ذوب‌آهن 1 - پیکان 1 (دقیقه 30: فراز امامعلی): پرتاب اوت نمایشی و بلند سید نادر محمدی از سمت راست زمین با عبور از روی دستان مهدی خلیل که خروج اشتباهی از دروازه انجام داده بود، با ضربه سر فراز امامعلی تبدیل به گل شد.

 

ذوب‌آهن 1 - پیکان 2 (دقیقه 62: شهریار مغانلو): ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود پیکان پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن را شهریار مغانلو با شوت تماشایی به کنج دروازه زد تا توپ بعد از برخورد به زیر طاق تبدیل به گل شود.

 

ذوب‌آهن 1 - پیکان 3 (دقیقه 85: فراز امامعلی): اشتباه قاسم حدادی‌فر در میانه زمین موجب شد تا ماهان رحمانی صاحب توپ شود که پاس در عرض او را فراز امامعلی با شوت سرضرب پای چپ تبدیل به گل کرد.

 

ذوب‌آهن 1 - پیکان 4 (دقیقه 88: گل به خودی مهدی خلیل): پنالتی اعلام شده به سود پیکان را فراز امامعلی به تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن زد، اما در ادامه توپ به پشت مهدی خلیل برخورد کرد و تبدیل به گل شد.

 

بهترین بازیکن


در روزی که بیشتر بازیکنان پیکان نمایش خوبی داشتند، فراز امامعلی یک سر و گردن بالاتر از سایر نفرات ظاهر شد. او در زمان پیش افتادن ذوب‌آهن، گل اول پیکان را با جای‌گیری مناسب و با ضربه سر زد و دومین گل تیمش را نیز با یک شوت زمینی به ثمر رساند. امامعلی که در طول مسابقه با فرارهای سریع و پاس‌های در عمق خطرساز ظاهر شده بود، در دقایق پایانی هم یک پنالتی گرفت که برخورد توپ به تیرک اجازه نداد هت‌تریک کند و ضربه او با گل به خودی مهدی خلیل، گل چهارم تیمش را به دست آورد.

 

اتفاق ویژه


پیکان که بیش از 17 سال بود هیچ بردی در خانه ذوب‌آهن تجربه نکرده بود، امروز طلسم شکنی کرد و به این مهم رسید. از سوی دیگر عبدالله ویسی که پس از هدایت پیکان دو باخت و دو مساوی داشت و البته آخرین پیروزی‌اش در لیگ برتر را دو سال و پنج ماه قبل به دست آورده بود، امروز موفق شد به برد ارزشمندی در فولادشهر دست یابد تا پیکان را از بحران نجات دهد و ذوب‌آهن را هم به منطقه خطر برساند.


لحظات حساس


دقیقه 3: حمله جدی ذوب‌آهن و شوت زمینی عباسی با فاصله نسبتا زیادی از دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 5: ضربه آزاد واسعی با فاصله کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 9: شوت خطرناک مغانلو از روی ضربه آزاد پشت محوطه جریمه را مهدی خلیل راهی کرنر کرد.

18:00- خروج اشتباه مهدی خلیل روی ارسال واسعی از جناح راست نزدیک بود کار دست ذوب‌آهن بدهد که امامعلی از این فرصت استفاده نکرد تا مدافعان ذوب توپ را دور کنند.

35:10- شوت بی‌دقت بوحمدان از روی ضربه ایستگاهی با فاصله زیادی از دروازه پیکان به بیرون رفت.

35:45- شوت شهریار مغانلو در حالی به مدافع ذوب‌آهن اصابت کرد که مهاجم پیکان اعتقاد به برخورد توپ با دست بازیکن حریف و اعلام پنالتی داشت، اما داور چنین تصمیمی نگرفت.

36:30- پهلوان در محوطه جریمه پیکان در برخورد با ماهینی سرنگون شد که باز هم داور اعلام پنالتی نکرد و خطای هند وینگر ذوب را گرفت.

39:30- شوت پشت محوطه سعید واسعی راهی به دروازه ذوب نداشت و به بیرون رفت.

 

1508573

 

52:10- شوت پشت محوطه سعید واسعی را مهدی خلیل در حالت درازکش جمع کرد.

56:40- شوت مهاجم پیکان به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

65:30- امامعلی می‌توانست گل سوم پیکان را روی توپ ارسالی از سمت راست زمین بزند که توپ با عبور از مقابل او به بیرون رفت.

74:40- توپ ارسالی از سمت راست زمین به دست مارکوویچ برخورد کرد که داور اعتقادی به اعلام خطای هند نداشت و در ادامه شوت این مهاجم خارجی و برخورد توپ در صحنه مشکوک به پنالتی با دست مدافع پیکان پنالتی تشخیص داده نشد و ذوب تنها به یک کرنر رسید.
75:25- سانتر حدادی‌فر و ضربه سر منظمی در آستانه ورود به دروازه پیکان بود که توپ به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

79:45- در حالی که مومنی، داور مسابقه برخورد توپ با دست مدافع پیکان را تشخیص داده و قصد داشت اعلام پنالتی کند، اما قبل از آن کمک داور دوم بازی آفساید مسعود ابراهیم‌زاده را گرفته بود.

83:15- مسعود ابراهیم‌زاده بخاطر شبیه‌سازی در زمان عبور از نادر محمدی، با کارت زرد داور جریمه شد و نتوانست برای ذوب‌آهن پنالتی بگیرد.

86:10- ارسال زمینی ابراهیم صالحی از جناح چپ در حالی به علیرضا کوشکی رسید که مهدی خلیل، دروازه‌بان ذوب‌آهن روی او مرتکب خطا شد تا مومنی، داور مسابقه اعلام پنالتی کند.

دقیقه 2+90- پرتاب اوت بلند نادر محمدی به شکل عجیبی به تیرک افقی دروازه ذوب‌آهن اصابت کرد و به بیرون رفت.

 

1508574


در حاشیه


* هادی محمدی، مدافع میانی ذوب‌آهن تنها بازیکن محروم این دیدار است.

 

دیدگاه‌ها