کد خبر : 1693732 | 14 تیر 1399 ساعت 20:19 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

بازتاب مطلب "ورزش سه" در سایت اوساسونا؛

ایران همیشه در قلب اوساسوناست (عکس)

اگرچه شش فصل از حضور بازیکنان ایرانی در اوساسونا گذشته ، اما هواداران این کشور همچنان به این باشگاه علاقه دارند.

 

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه اوساسونا در طول تاریخ صد ساله اش در تمام نقاط دنیا شناخته شده و یکی از این کشورها ایران است که علیرغم فاصله 5000 کیلومتری، این مسیر طولانی نیز مانعی برای نفوذ این باشگاه قرمزپوش به قلب هواداران ایرانی نبوده است. این علاقه تنها به لطف زوج فوق العاده ای به نام جواد نکونام و مسعود شجاعی که روزگاری لباس اوساسونا را بر تن می کردند ممکن بود. البته علاوه بر آنها یک ایرانی دیگر به نام کریم انصاری فرد نیز برای اوساسونا در دوره کوتاهی به میدان رفت.

 

1508449

 

علیرغم گذشت شش فصل از زمان حضور بازیکنان ایرانی در ترکیب اوساسونا، نام باشگاه هنوز در قلب فوتبالدوستانی ایرانی بسیار حضور دارد. این هفته مطلبی با عنوان "عصر طلایی ایران در لالیگا با بازی جواد نکونام و مسعود شجاعی" که روایتگر مسیر هر دو بازیکن بود، منتشر شده است.

 

این مقاله که توسط لالیگا برای ایران ارسال شده، در سایت "ورزش سه" که مهم ترین رسانه ورزشی این کشور است به چاپ رسیده و بیش از 2.2 میلیون بار بازدید داشته است. 250 هزار کاربر از طریق تلگرام به این گزارش دسترسی پیدا کرده اند و این مطلب در رسانه هایی چون تاپ90، مدال، خبرخوان، کوشامگ، اخبار جدید و خبرفارسی نیز بازنشر شده است. بعد از این اتفاق، باشگاه اوساسونا تصمیم گرفت با انتشار طرحی که در آن شعار "ایران، همیشه در قلب اوساسونا" و به زبان فارسی چاپ شده، به لطف هواداران ایرانی پاسخ دهد.

 

جواد نکونام اولین بازیکن ایرانی بود که برای اوساسونا بازی کرد و به یکی از مهمترین بازیکنان این تیم در یک دوره طلایی تبدیل شد. گل او در برابر بوردو آخرین لحظه وقت اضافه که منجر به صعود تیم ناوارس به مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا شد در اذهان باقی مانده است. هافبک پارسی هفت فصل و طی دو دوره برای اوساسونا بازی کرد و در این مدت 171 بازی انجام داده و 29 گل به ثمر رساند.

 

در ادامه مسعود شجاعی راهی این تیم شد و با استعداد فراوانی داشت به بازیکن محبوب هواداران بدل گشت. در سال 2009 و در جریان پیروزی قاطع در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکومادرید با نتیجه 2-4، او یکی از زیباترین گلهای تاریخ اوساسونا را به ثمر رساند. شجاعی نیز پنج فصل در تیم اوساسونا بازی کرد و در این مقطع 130 بازی انجام داده و 13 گل به ثمر رساند.

 

در سال 2015 سومین ایرانی در تاریخ اوساسونا یعنی کریم انصاری فرد به این تیم پیوست و البته دوره حضور او چندان طولانی نبود. انصاری فرد 16 بازی انجام داد و نتوانست موفق به گلزنی شود.

 

1508450

دیدگاه‌ها