کد خبر : 1693734 | 14 تیر 1399 ساعت 22:55 | 129.5K بازدید | 1 دیدگاه

سه امتیاز شیرین در خزانه یحیی؛

پرسپولیس 1 - شاهین صفر؛ ترابی جام را پوک کرد

تیم پرسپولیس با گل مهدی ترابی تیم شاهین را شکست داد و با 53 امتیاز قاطعانه در صدر جدول قرار گرفت.

پرسپولیس 1 - شاهین صفر؛ ترابی جام را پوک کرد

به گزراش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت در دیداری حساس به مصاف تیم قعر جدولی شاهین بوشهر رفته‌اند. شاگردان یحیی گل محمدی که با پیروزی پرگل برابر پیکان، اختلاف خود با تراکتور و استقلال را افزایش دادند، حالا در صورت برد برابر پیکان به صورت موقت اختلافشان با سپاهان نیز به عدد 13 افزایش خواهد یافت. سرخ های تهرانی امشب برای اولین بار بعد از کرونا در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و از حمایت هوادارانشان بی بهره هستند و شاید همین موضوع باعث شود تا شاگردان کریمیان با آرامش بیشتری به میدان بروند.

 

ترکیب پرسپولیس:

 

بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، مهدی عبدی(46 - بشار رسن) و علیپور (90+3 - امیر روستایی)

 

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

1508499

 

ترکیب شاهین:

 

ابوالفضل درویشوند، رزاق پور، بهروز نوروزی فرد، میثم دورقی (85- سلمان بحرانی)، امیرحسین موسی زاده، حسین مالکی (85- امین مشایح)، میلاد صارمی (66 - بهمن سالاری )، اسماعیل شریفات (78- محمد سلطانی مهر)، حسن نجفی، سجاد مشکل پور، سجاد حیدری مقدم(78- مصطفی احمدی)

 

سرمربی: مهرداد کریمیان

 

1508498

 

کارت زرد:


میثم دورقی (دقیقه 24) حسین مالکی(41) سجاد مشکل پور (دقیقه 42) سلطانی مهر (87) از شاهین

 

کارت قرمز:


کمال کامیابی نیا (دقیقه 42)

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 1 - شاهین بوشهر 0 (مهدی ترابی- دقیقه 65): یک دوی بازیکنان پرسپولیس و حرکت زیبای علی علیپور باعث شد که توپ در محوطه جریمه به مهدی ترابی برسد. او قصد داشت علیپور را صاحب توپ کند اما اشتباه کاپیتان شاهین نوروزی فرد باعث شد تا ترابی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و او نیز با شوتی تماشایی دروازه درویش وند را فرو ریخت.

 

بهترین بازیکن: مهدی ترابی

 

ستاره خط هافبک پرسپولیس پس از یک جلسه محرومیت در مقابل شاهین بوشهر اولین بازی خود بعد از ویروس کرونا را انجام داد. او در ترکیب اصلی سرخ ها قرار گرفت و درخشش قابل توجهی هم داشت اما آنچه که باعث شد بهترین بازیکن این مسابقه باشد، بدون تردید گلی است که به گل سه امتیازی تبدیل شد و سرخپوشان را به پیروزی شیرین رساند. او گل را روی تیزهوشی و شوتی تماشایی زد تا با 9 گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. این در حالی است که البته بشار هم نمایش درخشانی در نیمه دوم داشت.

 

 

اتفاق ویژه:

 

اخراج کمال کامیابی نیا اتفاق ویژه این مسابقه بود. این اتفاق در آخرین دقایق نیمه نخست رخ داد و کل مسابقه را تحت تاثیر خود قرار داد کمال کامیابی نیا در این صحنه به شکلی خشن روی پای هافبک تیم حریف رفت و خطایی مشابه با آنچه در بازی با الاهلی داشت را رقم زد و با کارت قرمز وحید کاظمی مواجه شد. همین اتفاق سبب شد تا گل محمدی یک تعویض را انجام دهد و مهدی عبدی را بیرون بکشد و با یک مهاجم در ادامه بازی تیمش را به زمین بفرستد. کمال بازی با ماشین سازی را هم از دست داده است.

 

شرح نیمه اول:


تیم های پرسپولیس و شاهین بوشهر در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که سرخپوشان برای حفظ اختلاف امتیاز خود به سه امتیاز بازی نیاز داشتند و با بازگشت مهدی ترابی و حضور مهدی عبدی، فرم هجومی تری را به خود گرفتند. در شروع بازی شاگردان گل محمدی چند موقعیت گل به دست آوردند اما هیچ یک گل نشد تا این که اخراج کمال کامیابی نیا بازی را تحت تاثیر قرار داد. او روی یک برخورد شدید در میانه میدان کارت قرمز گرفت و در ادامه نیمه اول پرسپولیسی ها چندان نتوانستند از شوک این اخراج خارج شوند تا نیمه اول صفر بر صفر شود.

 

1508545

 

نمرات یازده به بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول مقابل شاهین 

 

1508544

 

نمرات یازده به بازیکنان شاهین در نیمه اول مقابل پرسپولیس

 

شرح نیمه دوم:


پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد. با ورود بشار رسن سرخ ها با یک مهاجم کار را ادامه دادند اما حضور نعمتی، رسن و ترابی باعث شد تا سرخپوشان شکل هجومی تری داشته باشند. موقعیت نخست با شوت تماشایی بشاررسن به دست آمد اما مقاومت درویش وند سبب شد تا گلزنی پرسپولیسی ها عقب بیفتد. سرانجام این مهدی ترابی بود که در دقیقه 65 با استفاده از اشتباه مدافعان شاهین و حرکت ترکیبی اش با بشار، شوتی تماشایی  و دقیق را روانه دروازه کرد تا در بازگشت به ترکیب، گل پیروزی بخش را زده باشد. بعد از آن شاگردان یحیی گل محمدی بازی را مدیریت کردند تا دومین بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشته باشند.

 

1508589

 

پایان بازی: آمار کلی پرسپولیس- شاهین بوشهر

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 9: شوت محمدحسین کنعانی زادگان در میانه راه به بازیکنان شاهین خورد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 15: ضربه ایستگاهی پرسپولیسی ها با حرکت ترکیبی به شوت از راه دور سیامک نعمتی ختم شد اما ضربه او نیز به بازیکنان شاهین خورد و در چارچوب نبود.

دقیقه 16: سانتر احمد نوراللهی از سمت با ضربه سر کنعانی همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 30: شوت از راه دور احمد نوراللهی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 35: شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه در اختیار ابوالفضل درویش وند قرار گرفت.

دقیقه 54: شوت تماشایی بشار رسن از پشت محوطه جریمه را درویش وند به شکل تماشایی و با دست مخالف دفع کرد.

دقیقه 73: برخورد مشکل پور با علی علیپور باعث شد تا کاظمی پنالتی بگیرد اما او بعد از صحبت با کمک داور از تصمیم خود گذشت.

دقیقه 88: پاس پشت دفاع بازیکنان پرسپولیس علیپور را تا آستانه گلزنی پیش برد اما خروج درویش وند مانع از این اتفاق شد.

دیدگاه‌ها