کد خبر : 1693888 | 15 تیر 1399 ساعت 12:25 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

تا دستمان به جام نخورد برای بردن به زمین می رویم

مطهری: اخطار گل محمدی به خاطر سوتفاهم بود

پرسپولیس در روزی که برابر شاهین قعرجدولی به مشکل خورد و زمان زیادی را هم ده نفره بازی کرد سرانجام توانست با یک گل به سه امتیاز با ارزش این بازی دست پیدا کند.

مطهری: اخطار گل محمدی به خاطر سوتفاهم بود

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس برابر شاهین نیمه اول خوبی نداشت ، آن ها نه تنها نتوانستند فرصت زیادی را روی دروازه حریفشان به وجود بیاورند که کمال کامیابی نیا را به هم به خاطر اخراج مستقیم توسط وحیدکاظمی داور مسابقه از دست دادند. در نیمه دوم اما پرسپولیس توانست شرایط را به سود خودش تغییر داده و در نهایت بازی را با تک گل ترابی ببرد هرچند دراین بازی چندباری کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس نسبت به عملکرد داورمسابقه معترض بودند و در نهایت یحیی گل محمدی هم کارت زرد دریافت کرد.


حمیدمطهری دستیاراول یحیی گل محمدی و مربی تیم پرسپولیس درباره بازی شب گذشته برابر شاهین بوشهر گفت:" با توجه به نتایجی که شاهین در نیم فصل دوم گرفته بود می دانیم که کار سختی داریم. آن ها در شش بازی آخرشان فقط یک شکست یک هیچ و خارج از خانه برابر فولادخوزستان داشتند. قبل از بازی خود و آقای یحیی به بچه ها گفته بودیم که بازی سختی داریم. خیلی ها می گویند که پرسپولیس با تیم های پایین جدول بازی دارد و کارش آسان است اما همه دیدند که تیم های پایین جدولی چقدر با انگیزه و پرتلاش بازی می کنند."


مربی پرسپولیس در ادامه گفت:" واقعیت این است که بعد از این تعطیلی طولانی به خاطر کرونا بازی کردن خیلی سخت است. تیم های حریف با تمام وجود کار می کنند تا امتیاز جمع کنند. شاهین تیم اصیلی است و هواداران خوبی دارد و می دانستیم کارمان مقابل این تیم آسان نیست. ضمن اینکه اخراج کمال کامیابی نیا هم مزید برعلت شد که نظم تیمی ما برای دقایقی به هم بریزد."


مطهری گفت:" سرعت بازی در نیمه اول کم بود که  با آمدن بشار ریتم و سرعت بازی بیشتر شد. در نیمه تغییر تاکتیک ایجاد کرده و توانستیم نتیجه خوبی بگیریم و جا دارد همین جا اززحمت بچه ها واقعا تشکر کنم."


اخراج، اعتراض و کارت زرد


در بازی پرسپولیس برابر شاهین بوشهر روی چند صحنه کادرفنی پرسپولیس از جمله یحیی گل محمدی و حمیدمطهری نسبت به قضاوت وحیدکاظمی داور مسابقه معترض بودند. مطهری در این ارتباط گفت:" کادرفنی تیم و بخصوص خود آقای گل محمدی همیشه دنبال این هستیم که شرایط حرفه ای را رعایت کرده و به قانون احترام بگذاریم. در صحنه اخراج کامیابی نیا برای ما عجیب بود که داور چند دقیقه قبل در صحنه ای مشابه که بازیکن شاهین روی بازیکن ما خطا کرد ، کارت زرد نشان داد و بازیکن شاهین را اخراج نکرد. بحث ما این بود که اگر قانون باید اجرا شود باید برای همه یکسان باشد. شاید داور در آن صحنه دیدش خوب نبوده اما صحنه اخراج کمال درست مثل خطای بازیکن شاهین بوشهر بود."


مطهری در شرح صحنه اخطار گل محمدی هم گفت:" کادرفنی ما کلا آرام است و همه یحیی گل محمدی را می شناسند. در آن صحنه داور دچار سوتفاهم شد و به اشتباه به آقا یحیی کارت نشان داد."


او درمورد وحید کاظمی هم گفت:" خب قبلا یکسری اتفاقات در بازی های پرسپولیس که آقای کاظمی سوت زده افتاده که هواداران پرسپولیس را کمی نسبت به ایشان بدبین و حساس کرده است. البته این را هم دوست دارم بگویم که ما به این موضوع واقف هستیم که داوران ما ، انسان های باشرفی هستند ، تنها توقعمان این است ک شجاعانه سوت بزنند."

 

1503466


6 برد و یک مساوی 


پرسپولیس از زمان حضور کادرفنی جدیدش در 7 مسابقه 6 برد و یک مساوی به دست آورده است که نتیجه ای بسیار خوب برای شروع کار به شمار می آید. مطهری در این رابطه گفت:" اول بگویم که من خودم کوچکترین عضو کادرفنی هستم ، از خودم نمی گویم اما آقای گل محمدی و کادرفنی واقعا در این مدت زحمت زیادی کشیدند. ضمن اینکه بچه ها واقعا با تمام وجود کار می کنند و دیروز هم بار دیگر نشان دادند که ما به معنای واقعی یک تیم هستیم. در این هفته ها خیلی از بازیکنان ما به علت های مختلف نبودند اما بقیه بچه ها با تلاش زیاد اجازه ندادند جای خالی آن ها حس شود. بچه ها در این مدت خیلی زحمت کشیدند. به خاطر این نتایج خوب به مجموعه تیم تبریک می گویم. از همین جا هم برای چند بازیکن آسیب دیده تیم آرزوی موفقیت می کنم."

 

این تیم در برابر شاهین بوشهر تعداد زیادی بازیکن غایب داشت. موضوعی که باعث شد که روی نیمکت این تیم چند بازیکن جوان بنشینند و مهدی عبدی نیز به عنوان یکی از همین جوان ها از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفت. مربی پرسپولیس درباره جوانان این تیم گفت:" پرسپولیس جوان های خوبی دارد ولی باید در زمان و مکان درست از این ها استفاده شود. اگر زود و بدموقع از بازیکن جوان استفاده کنید ممکن است او فوتبالش لطمه ببیند.جوان های پرسپولیس باید کنار تیم اصلی خیلی از مسایل را ببینند و یاد بگیرند و به موقع در زمین بازی کنند. هفته قبل ما به عبدی میدان دادیم و او هم دو گل زد. این اتفاق می تواند به مرور برای دیگر بازیکنان جوان پرسپولیس هم بیفتد."


پرسپولیس، تیم برنده است


او در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ماجرای مثبت شدن تست تعداد زیادی از بازیکنان استقلال و فولاد گفت:" دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم تنها پیشنهادم این است که فدراسیون فوتبال باید قوی تر عمل کرده و آزمایشگاه معتبری را به عنوان مرجع معرفی کند و تست ها زیر نظر سیستم پزشکی فدراسیون انجام شود. واقعیت این است که کرونا وجود دارد و تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که پروتکل ها را به طور کامل رعایت کنیم. به نظرم فدراسیون فوتبال در این مورد می توانست تصمیمات بهتری بگیرد."


حمید مطهری در ادامه در ارتباط با اختلاف امتیازات پرسپولیس با رقیبان و احتمال قهرمانی این تیم گفت:" ما همیشه گفته ایم که این اختلاف امتیاز نباید باعث شود که دست از تلاشمان برداریم و انرژی کمتری بگذاریم. ذهنمان تا آخرین لحظه باید دنبال پیروزی باشد. دیروز همه دیدند که تیم ما علیرغم ده نفره شدن نشان داد که چه شخصیت بالایی دارد ؛ و ازنظر ذهنی تیم برنده است. با اینحال تا روزی که جام را در دستانمان نگرفتیم فقط برای برد به زمین می رویم. "


او افزود:" درست است که نتیجه خوبی گرفته ایم اما از نظر فرم فوتبالی و شکل بازی باید بهتر شویم و به بهترین شکل ممکن بازی کنیم. هرچند نباید فراموش کنیم که بعد از 4 ماه استراحت دوباره بازی ها شروع شده است و ما هم در صدد رفع اشکالات هستیم."


لیگ قهرمانان، بیرو و اوساگوآنا


دستیار یحیی گل محمدی درمورد بازی های لیگ قهرمانان و اینکه تیم ها باید تا نیمه شهریور لیست بازیکنانشان را ارسال کنند گفت:" شرایط سختی است. زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده موقعی است که لیگ ما دو هفته از پایانش می گذرد و ما علاوه بر خستگی باید یارگیری هم کنیم.اینکه چه زمانی استراحت و چه زمانی کار آماده سازی را شروع کنیم چالش بزرگی است. با این وجود ما سعی می کنیم خیلی برنامه ریزی شده جلو برویم. شرایط سخت است اما می خواهیم در لیگ قهرمانان هم مدعی باشیم و بازی قابل قبولی انجام بدهیم."


مربی پرسپولیس درباره شرایط علیرضا بیرانوند هم گفت:" علیرضا تا یازده تیر با ما قرارداد داشت و باشگاه بلژیکی اجازه نمی دهد با ما تمرین و بازی کند. بیرانوند دروازه بان توانمندی است که تا لحظه ای که درون دروازه پرسپولیس بود با صلابت کار کرد. ما در حال حاضر دو گلر خیلی خوب داریم؛ رادوشوویچ که یک دروازه بان باتجربه و خوب و کاملا حرفه ای است  و امیرحسین بیات که یک دروازه بان جوان است که باید تجربه کند."
او بااشاره به وضعیت خط حمله تیم هم گفت:" درمورد استوکس صحبتی ندارم اما اوساگوآنا عضو تیم ما است اما هنوز نتوانسته خودش را به دلیل مشکلات پرواز ناشی از شیوع کرونا به تیم ملحق شود. امیدوارم مشکل او زودتر حل شده و بتواند به تیم اضافه شود."

دیدگاه‌ها