کد خبر : 1693952 | 15 تیر 1399 ساعت 17:15 | 18.2K بازدید | 3 دیدگاه

داریوش هست یا نیست؛ مسئله این است!

به نظر می رسد که بحث و جدل استقلال و سازمان لیگ بر سر بودن یا نبودن نام داریوش شجاعیان در لیست استقلال است.

داریوش هست یا نیست؛ مسئله این است!

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای مثبت بودن تست کرونای بازیکنان استقلال و برگزاری یا عدم برگزاری دیدار این تیم با پارس جنوبی هر لحظه وارد ابعاد تازه ای می شود. 


پس از آنکه سازمان لیگ صراحتا اعلام کرد نتایج تست های بازیکنان استقلال که در آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری گرفته شده بود را قبول ندارد، بحث و گمانه زنی در خصوص سرنوشت دیدار استقلال و پارس جنوبی پیچیده تر شد.


دیشب بود که دکتر مهرزاد خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگوی ویژه ی خبری شبکه دوم سیما اعلام کرد با توجه به مثبت بودن کرونای بیش از 25 درصد از عوامل و بازیکنان استقلال، بازیهای این تیم لغو و بازیکنان آبی پوشان نیز راهی قرنطینه می شوند. اما اواخر دیشب و صبح امروز اعلام شد سازمان لیگ این تست ها را قبول ندارد و استقلالی ها باید در آزمایشگاهی که مورد تأیید سازمان لیگ است، نمونه تست کرونا بدهند. 


اما امروز خبر دیگری منتشر شد که نیاز به بررسی دارد. گویا سازمان لیگ معتقد است که پس از مصدومیت داریوش شجاعیان و پارگی رباط صلیبی او، نام این بازیکن از لیست استقلال خارج شده است و این بازیکن با وجود مثبت بودن تست کرونایش، جزو تیم استقلال نبوده و همچنین دو بازیکن تیم امید این باشگاه که کرونای آنها نیز مثبت شده است، در لیست تیم مجیدی جایی ندارند. پس به این ترتیب آمار کرونایی های استقلال کمتر از 25 درصد است و این تیم باید به مصاف پارس جنوبی برود. جدای از بحث حضور یا عدم حضور دو بازیکن تیم امید در لیست بزرگسالان استقلال، به نظر می رسد سازمان لیگ درخصوص نبودن اسم داریوش شجاعیان در لیست استقلال دچار اشتباه شده است.

 

 

1500709

 


در 14 دی ماه سال قبل بود که بهرام امیری در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که نام داریوش شجاعیان از لیست آبی‌پوشان خارج نخواهد شد. مشاور سرپرست باشگاه استقلال و مسئول نقل ‌وانتقالات این باشگاه در آن زمان در خصوص وضعیت داریوش شجاعیان گفته بود: « شجاعیان تا فروردین سال 99 آماده خواهد شد و به همین خاطر از لیست استقلال خارج نمی‌شود. دکتر نوروزی اعتقاد دارد که شجاعیان می‌رسد و استقلال نیز به او نیاز دارد. ما نام او را برای لیست آسیایی و نیم‌فصل دوم رد کرده‌ایم.»


به نظر می رسد که صحبت های آن زمان امیری بیراه نبوده باشد. چرا که شجاعیان تنها تا پایان این فصل با استقلال قرارداد دارد و اگر مسئولان این تیم قصد خارج کردن نام او از لیست آبی پوشان را داشتند، باید دیگر قید داریوش را می زدند چرا که او دیگر با استقلال قراردادی نداشت. علاوه بر این باشگاه استقلال هرگز خبر خارج شدن نام داریوش شجاعیان از لیست تیم را اعلام نکرد و حتی خبرگزاری مهر در آبان سال گذشته از برنامه‌ی مسئولان باشگاه استقلال جهت تمدید قرارداد این بازیکن خبر داد که در پایان فصل قراردادش به اتمام می‌رسد. تمدید قراردادی که هرگز رخ نداد. گذشته از این، استقلال یک جای خالی برای سهمیه بزرگسالان داشت که با خروج میلاد باقری از این تیم، عملا استقلال صاحب 2 جای خالی برای سهمیه بزرگسالان شد که با جذب ارسلان مطهری و نیکلای بودوروف این 2 جای خالی پر شد. همچنین طبق صحبت های بهرام امیری، در تاریخ 24 دی‌ ماه که لیست اولیه استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا  برای AFC ارسال شد هم نام داریوش شجاعیان در آن دیده می‌شد.

 

 

1503421

 


جدای از این، نقل و انتقالات زمستانی هم 23 دی‌ ماه به پایان رسید. مشخص نیست شجاعیان در چه زمانی، چرا و توسط چه کسی از لیست استقلال خارج شده است و آیا اصلا این اتفاق رخ داده است یا خیر؟ دو روز پیش بود که باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که استقلالی‌ها چند روز پیش با تصمیم فرهاد مجیدی نامه‌ای به سازمان لیگ زده اند تا بتوانند نام داریوش شجاعیان را به لیست استقلال اضافه کنند و آنها حتی امیدوارند شجاعیان مقابل تراکتور سازی به میدان برود.


 باید صبر کرد و دید واکنش باشگاه استقلال به این اخبار چیست و خارج شدن پنهانی نام شجاعیان از لیست را تأیید می‌کند یا برخلاف گمانه ‌زنی‌ها، داریوش همچنان در لیست آبی‌ها حضور دارد.

دیدگاه‌ها