کد خبر : 1694016 | 15 تیر 1399 ساعت 20:47 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

هیجان، شور و شگفتی در ردبول‌رینگ

استارت درخشان فصل فرمول یک 2020

والتری بوتاس پیروز گرندپری اتریش شد.

استارت درخشان فصل فرمول یک 2020

به گزارش "ورزش سه"، پس از 217 روز انتظار چراغ‌ها در اتریش خاموش شدند و صدای غرش موتور 20 ماشین فرمول یک در ردبول رینگ پیچید. گرندپری اتریش بالاخره به عنوان اولین مسابقه‌ی فصل 2020 فرمول یک برگزار شد و آنچنان هیجان‌انگیز و پراتفاق و غیرقابل پیشبینی از آب درآمد که به این‌همه انتظار می‌ارزید.  


لحظاتی قبل از آغاز مسابقه با اعتراض مجدد تیم ردبول، لوییس همیلتون یک پنالتی سه رده‌ای در استارت مسابقه دریافت کرد و به جای استارت از رده‌ی دوم به رده‌ی پنجم رفت تا ورستپن به صف اول استارت بیاید. 

 

1508883


 
اکثر راننده‌ها قبل از آغاز مسابقه در کنار لوییس همیلتون در اعتراض به نژادپرستی زانو زدند و همه‌ی 20 راننده تیشرت‌هایی با شعار به نژادپرستی پایان دهید به تن داشتند. 


 
والتری بوتاس استارت بسیار خوبی داشت و توانست از همان ابتدا پیشتاز مسابقه باشد و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش لوییس همیلتون بود که خیلی زود خود را به رده‌ی دوم رساند و دو مرسدس فاصله‌ای مطمئن با دیگر ماشین‌ها داشتند و مشغول جنگی داخلی بر سر رده‌ی اول مسابقه بودند. آتش نبرد بین بوتاس و همیلتون به قدری شعله‌ور بود که بارها از گاراژ مرسدس به آنها اعلام شد که بیشتر احتیاط کنند و روی کرب‌های کنار پیست نروند. هشداری که هیچ کدام از دو راننده‌ی تشنه‌ی پیروزی مرسدس گوشش به آن بدهکار نبود. 

 

 

1508882


 
اتریش اما برای ستاره‌ی ردبول با بدشانسی آغاز شد. مکس ورستپن که امیدوار به کسب سومین پیروزی پیاپی در ردبول رینگ بود تنها 14 دور در پیست حضور داشت و پس از از دست دادن قدرت موتور مجبور به کنار رفتن از مسابقه شد. ورستپن تنها راننده‌ای نبود که به دلیل ایراد در ماشین مجبور به کناره‌گیری از مسابقه شد و خیلی زود در دور 18 رنوی دنیل ریکاردو هم به دلیل مشکل موتوری به گاراژ رفت. سریالل کناره‌گیری‌ها ادامه داشت و در دور 21 لنس استرول که نمایش خوبی هم نداشت و گزارش از مشکل در ماشین می‌داد به ورستپن و ریکاردو پیوست و به گاراژ رفت. 

 

در دور 25 پس از نبردی نزدیک و دیدنی با استبان اوکون، کوین مگنوسن با از دست دادن ترمز ماشین از پیست خارج و مجبور به کناره‌گیری از مسابقه شد و با دادن اولین پرچم زرد در این مسابقه‌ی پرحادثه، ماشین ایمنی به پیست آمد. با حضور ماشین ایمنی در پیست ماشین‌ها نهایت استفاده را از این پیت‌استاپ مجانی کردند شاهد هنرمندی مکانیک‌ها در انجام پیت‌استاپ‌های دوبل بودیم. 

 

 

1508886


 
با شروع مجدد مسابقه دو ماشین مرسدس دوباره پیشتاز شدند و همیلتون از استراتژی مشابه برای لاستیک هر دو ماشین گلایه داشت. در دور 31 کارلوس ساینز که چرخ به چرخ با هر دو فراری برای سبقت می‌جنگید وتل را اسپین کرد و فراری شماره پنج تا رده‌ی آخر سقوط کرد. این برخورد البته برای ساینز یا وتل پنالتی به همراه نداشت. 

 

جذاب‌ترین صحنه‌های مسابقه اما بین دو ماشین پیشتاز رقم می‌خورد و نمی‌شد لحظه‌ای چشم از دو مرسدس تند و تیز برداشت. همیلتون تمام مدت خود را در فاصله‌ی DRS بوتاس نگه داشته بود و هر لحظه فشار بیشتری بر هم‌تیمی فنلاندی خود وارد می‌کرد. 

 

1508884

 

در دور 52 جورج راسل با مشکل موتوری و گروژان با از دست دادن ترمز ماشین از پیست خارج شدند و بار دیگر شاهد پرچم زرد و حضور ماشین ایمنی در پیست بودیم. 

 

در دور 55 و پس از استارت مجدد مسابقه آلبون سبقت زیبایی از پرز گرفت و خود را به رده‌ی سوم رساند و در همین لحظه با از جا کنده شدن چرخ جلوی ماشین کیمی رایکونن بار دیگر شاهد پرچم زرد و آمدن ماشین ایمنی به پیست بودیم. رایکونن هفتمین ماشینی بود که امروز از مسابقه خارج شد. 

 

در دور 61 و پس از بیرون رفتن ماشین ایمنی از پیست و شروع مجدد مسابقه آلبون نبرد نزدیکی با همیلتون بر سر رده‌ی دوم داشت که با برخورد دو ماشین به هم خاطر‌ه تلخ گرندپری برزیل برای راننده‌ی جوان ردبول زنده شد. آلبون اسپین شد و به رده‌ی 13 سقوط کرد و همیلتون رده‌ی دوم خود را حفظ کرد. 

 

1508885


 
در دور 64 لکلرک با ثبت سریع‌ترین زمان پیست از نوریس سبقت گرفت و خودی نشان داد.  

 

در دور 66 اعلام شد که همیلتون برای برخورد با آلبون پنالتی 5 ثانیه‌ای گرفته. در همین دور لکلرک با سبقتی دیگر پرز را هم پشت سر گذاشت و به رده‌ی سوم رسید. رده‌ی سومی که با اعمال پنالتی همیلتون تبدیل به رده‌ی دوم می‌شد! 

 

در دور 68 پرز هم با پنالتی 5 ثانیه‌ای به دلیل سرعت غیرمجاز در پیت جریمه شد و لاندو نوریس که از پرز گذشته بود شانس رفتن روی سکو را به دست آورد، البته به شرط اینکه فاصله‌اش با همیلتون را به زیر پنج ثانیه می‌رساند. 

 

در دور 69 الکس آلبون هم با پیوستن به ورستپن از دور مسابقه خارج شد و دنیل کیویات راننده‌ی آلفاتائوری نیز پس از اون به جمع راننده‌های کنار رفته از مسابقه پیوسط!


در حالی که تنها 11 راننده در مسابقه باقی مانده بودند، والتری بوتاس پیروز اولین گرندپری اتریش شد، چارلز لکلرک یک سکوی دوم بسیار ارزشمند و غافلگیرکننده برای فراری به دست آورد و لاندو نوریس توانست با سوم شدن اولین سکوی خود در فرمول یک را کسب کند! مدافع عنوان قهرمانی جهان لوییس همیلتون هم با پنالتی 5 ثانیه‌ای که نصیبش شد در رده‌ی چهارم قرار گرفت. 

 

تلخکام اصلی مسابقه‌ی امروز بی‌شک تیم ردبول بود که ورستپن را در ابتدای مسابقه از دست داد و آلبون را که شانس روی سکو رفتن داشت در انتهای مسابقه.

 

 

1508881
 

 

شروعی درخشان و هیجان‌انگیز برای فصلی که از همین ابتدا نوید خلق لحظاتی فراموش‌نشدنی را می‌دهد. اگر مسابقه‌ی امروز را از دست دادید هیچ جای نگرانی نیست. هفته‌ی بعد هم تکرار همین نمایش را با همین تیم‌ها و رانندگان در همین پیست خواهیم داشت. دومین گرندپری فصل 2020 هم هفته‌ی آینده در پیست ردبول رینگ اتریش برگزار خواهد شد. فرصتی دوباره برای تکرار نمایشی درخشان.

 

دیدگاه‌ها