کد خبر : 1694070 | 16 تیر 1399 ساعت 00:24 | 99.9K بازدید | 2 دیدگاه

رقابت سهمیه فشرده تر شد؛

اضافه بار کی‌روش و مچ سروش به نفع پرسپولیس

پرسپولیس در روز دوم هفته بیست و سوم، در حالی تمرین ریکاوری خود را به پایان برد که کمی بعد خبر خوب را از زمین دستگردی دریافت کرد.

اضافه بار کی‌روش و مچ سروش به نفع پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در پایان هفته بیست و سوم و در حالی که دو مسابقه برگزار نشدند، پرسپولیس صدرنشینی اش را تثبیت کرد و البته در پایین جدول نیز جابجایی هایی انجام شد. نکته جالب این که همین حالا استقلال و فولاد فرصت این را دارند که با کسب پیروزی در بازی معوقه، به جمع چهار تیم بالای جدول برگردند اما در غیر این صورت، کارشان برای کسب سهمیه بسیار سخت خواهد شد.

 

دومین پیروزی متوالی پرسپولیس که با گل مهدی ترابی به دست آمد، سرخپوشان را 53 امتیازی کرد. آن ها میانگین 2.3 امتیاز به ازای هر بازی دارند که نرخ فوق العاده برای یک تیم صدرنشین به حساب می‌آید. همچنین اختلاف 12 امتیازی و تفاضل 7+ نسبت به سپاهان باعث شده تا برای چهار شکست حاشیه امنیت داشته باشند؛ به عبارت دیگر اگر سپاهان هر 7 بازی خود را با برد پشت سر بگذارد، سرخپوشان با کسب سه پیروزی به قهرمانی خواهند رسید.

 

 

در حالی که رقابت برای قهرمانی کمرنگ تر از هر زمان دیگری شده، تیم های دوم تا هفتم جدول خود را برای کسب سهمیه آسیایی صاحب شانس می‌دانند؛ بین سپاهان تا صنعت نفت تنها 5 امتیاز اختلاف وجود دارد و باتوجه به دیدارهای رودررو، هر اتفاقی در بالای جدول ممکن است. تفاضل گل بسیار خوب استقلال و سپاهان باعث شده تا آن ها دست بالا را در این زمینه داشته باشند.

 

نکته جالب برای سپاهان باوجود تساوی در رتبه دوم باقی ماند. در این دیدار ناآمادگی و اضافه وزن کی‌روش استنلی به وضوح قابل مشاهده بود و همچنین مصدومیت سروش رفیعی و تعویض او نیز باعث شد تا سپاهان به پیروزی دست پیدا نکند.

 

1508958

 

پایین جدول نیز با فشرده ترین حالت ممکن سپری می‌شود؛ شاهین با باخت به پرسپولیس در انتهای جدول قرار گرفت، پیکان با پیروزی ارزشمند 4-1 یک رده بالا آمد اما گل گهر با 19 امتیاز به رده چهارم سقوط کرد. در پایین جدول ماشین سازی 24 امتیاز دارد و بعید است که به لیگ یک برود و ذوب آهن نیز با 22 امتیاز شانس خوبی برای بقا دارد.

 

این در حالی است که هفته آینده تقابل استقلال و تراکتور، این فرصت را به دیگر تیم های مدعی خواهد داد که رتبه های اول تا چهارم را تصاحب کنند. اگر هفته آینده پرسپولیس از سد ماشین سازی بگذرد و تیم های مدعی عملکرد این دو هفته خود را تکرار کنند، احتمال دارد که اختلاف در صدر بیشتر هم شود و شاید سریع ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر در نوزدهمین دوره اتفاق بیفتد.

 

1508976

 

* رکوردهای این هفته لیگ برتر: سپاهان این هفته برای یازدهمین بار به نتیجه تساوی رسید، پرسپولیس هفدهمین برد را به دست آورد، شهرخودرو با بیست و دومین گل خود دوباره به جمع مدعیان بازگشت، تراکتور دوازدهمین کلین شیت فصل را ثبت کرد و استقلال، فولاد و صنعت نفت تنها مدعیانی باقی ماندند که کمتر از 40 امتیاز دارند.


* وضعیت تیم هایی که برای بقا تلاش می‌کنند: سایپا (21)، پارس جنوبی (20)، گل گهر (19)، پیکان (18) و شاهین (17) رقابت سختی را برای بقا خواهند داشت.


* روز پرگل و روز قحطی گل: این هفته بازی های لیگ برتر در دو روز متوالی به انجام رسید که روز نخست 9 گل دربرداشت و روز دوم تنها دو گل؛ آن هم در شرایطی که هر دو روز تعداد بازی های مساوی به انجام رسیده بود.


* طلسم هفته: تنها تساوی به سپاهان اصفهانی اختصاص داشت که دو امتیاز ارزشمند را در ورزشگاه دستگردی تهران جا گذاشت و نتوانست از جدال با سایپا برنده بیرون بیاید؛ در دقایق آخر البته کی‌روش می‌توانست نتیجه را تغییر دهد.

 

1508977

دیدگاه‌ها