کد خبر : 1694186 | 16 تیر 1399 ساعت 16:01 | 115.2K بازدید | 26 دیدگاه

پس از گذر رئیس بارسا از خط قرمزها

طاقت رئال طاق شد؛ چشم دیدن قهرمانی ما را ندارند

باشگاه رئال مادرید به شدت از اظهارات شب گذشته جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا عصبانی است.

طاقت رئال طاق شد؛ چشم دیدن قهرمانی ما را ندارند

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، صبر و تحمل نیز حدی دارد و به نظر می رسد در رئال مادرید این صبر به سر رسیده باشد. نه بازیکنان و نه سران باشگاه رئال درک نمی کنند که چرا پس از هر مسابقه، به جای پرداختن به مسائل ورزشی، مسائل داوری بزرگنمایی می شود.

 

 

1500711

 

 

پس از اینکه جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا شب گذشته صراحتا گفت که وی ای آر به سود یک تیم خاص(رئال مادرید) عمل می کند و به نوعی خط قرمزها را در روابط دو باشگاه رد کرد، حالا مدیران رئال عصبانی تر از گذشته هستند.

بارتومئو گفته بود:« من بازی بیلبائو و رئال مادرید را تقریبا تا دقایق پایانی نگاه کردم و به خاطر اتفاقات آن بازی اصلا خوشحال نیستم. چرا که ما بهترین لیگ دنیا را داریم ولی سیستم VAR بعد از دوران کرونا اصلا منصفانه عمل نکرده. این سیستم بعضی نتایج را عوض کرده و همیشه به سود یک تیم خاص بوده است.»

 

 

1506309

 

 

از مصاحبه روز گذشته زین الدین زیدان هم مشخص بود که در رئال از اینکه داوری ها را به سود این باشگاه می دانند خسته و کلافه هستند:« واقعا خسته شده ام. از اینکه بردهای ما را به نام داور و وی ای آر می نویسید، کلافه ام. گویا این رویه قرار نیست تغییر کند. صحبت از داوری ساده است ولی بازیکنانم شایسته احترام بیشتری هستند. هیچ چیزی نمی تواند ما را از هدف مان دور کند. قدرت و اتحاد این تیم ستودنی است.»

 

 

1509118

 

 

نیش و کنایه های پیکه، استوری های تمسخرآمیز آرتورو ویدال، حرف های کیکه ستین و به خصوص مصاحبه تند بارتومئو در نهایت خشم و نارضایتی رئال مادرید را باعث شد. حتی ایکر مونیایین ستاره بیلبائو نیز روز گذشته اظهارات تندی را علیه داوری ها و رئال مطرح کرد که برای سران باشگاه مادریدی حیرت انگیز بود:« روی رائول گارسیا خطای پنالتی انجام شد و داور حتی تمایلی به بازبینی صحنه نیز نشان نداد که این به معنای تفاوت در تصمیم گیری است. ما این روند را در این هفته های آغاز مسابقات و در هنگام شروع مجدد لالیگا به دفعات مشاهده کرده ایم و بسته به اینکه چه تیمی در میدان حاضر می شود تصمیمات مختلفی گرفته می شود. همه می توانند نتیجه گیری خود را نسبت به این شرایط داشته باشند.»

 

 

1508795

 

 

رئال روز گذشته توانست به هفتمین پیروزی متوالی خود پس از شروع مجدد لالیگا دست پیدا کند. بردی که با گل سه امتیاز سرخیو راموس از روی نقطه پنالتی حاصل شد در حالی که این حس در باشگاه وجود دارد که کمپینی خاص در صدد کوچک جلوه دادن این پیروزی ها و نسبت دادنشان به داوری هاست. کاری که رئال انجام داده، هیچ باشگاهی در شروع مجدد بازی ها انجام نداده اما ارزش های ورزشی و توانایی های بازیکنان رئال به هیچ انگاشته شده است.

در این بین شاید تنها ایمانول و گاریتانو سرمربیان سوسیداد و بیلبائو که هر دو برابر رئال شکست خوردند، سعی داشتند از پرداختن به مسائل داوری پرهیز کرده و در عوض به ستایش از تیم زیدان پرداختند.

 

 

1509143

 

 

بازیکنان و مدیران رئال سعی در حفظ آرامش دارند و اینکه واکنشی علنی به اعتراضات نشان ندهند اما از اینکه حتی بازیکنان تیم های دیگر نیز به انتقاد از وی ای آر با اشاره به جانبداری از رئال پرداخته اند، باعث شگفتی شان شده است.

جوی ایجاد شده است که داوران و وی ای آر در تلاش برای قهرمان کردن رئال هستند در حالی که رئال اول مارس پس از شکست در زمین رئال بتیس، به نظر از قهرمانی دور شده بود. شکستی که چند روز پس از ال کلاسیکو رخ داد و باعث شد صدر بار دیگر به بارسلونا برسد.

 

در رئال به این یقین رسیده اند که جریانی خاص در تلاش است تا با کم ارزش دادن پیروزی ها و زیر سئوال بردن آنها، آرامش و ثبات را در تیم از بین ببرند. آن هم در مقطعی که بازیکنان از بخشی از دستمزد و حتی دریافت پاداش قهرمانی صرفنظر کرده اند.

 

 

1509144

 

 

باشگاه رئال همچنین از این در شگفت است که اغلب رسانه ها نیز سوار بر این موج، برخوردی احساسی با اتفاقات دارند و کوچکترین مسائل داوری را بزرگنمایی کرده و از آن به عنوان اهرمی علیه رئال استفاده می کنند.

آنها معتقدند در حالی به قهرمانی شماره 34 نزدیک می شوند که پیش از شروع مجدد لالیگا به مسائلی چون ساعت برگزاری بازی ها، فاصله اندک بین دو بازی و تصمیماتی دیگر اعتراض داشتند و اینکه عدالت و انصاف به طور کامل در موردشان رعایت نشده است.

در میان بازیکنان، صحبت از حسادت خالص بارسلونا و دیگر تیم هاست. اینکه چشم دیدن قهرمانی رئال را ندارند. 

 

 

1508823

 

 

 

سرخیو راموس روز گذشته پس از بازی با بیلبائو گفت:« نه به خاطر داوران قهرمان می شویم و نه اگر قهرمانی را از دست بدهیم، به خاطر آنهاست. نباید شایستگی های ورزشی رئال را به خاطر داوری ها زیر سوال برد. چون صدرنشین هستیم، به ما اعتراض می کنند در حالی که داوری ها هیچ تاثیر مستقیمی روی نتایج ما نداشته اند.»

 

دیدگاه‌ها