کد خبر : 1694201 | 16 تیر 1399 ساعت 17:55 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

پر سرو صداترین بازی تاریخ لالیگا

ال سادار بالاتر از نوکمپ؛ رکورد تاریخی ورزشگاه اوساسونا

ورزشگاه اختصاصی اوساسونا یک رکورد ویژه در تاریخ لالیگا در اختیار دارد. پر سرو صداترین بازی تاریخ لالیگا در این ورزشگاه برگزار شده است.

ال سادار بالاتر از نوکمپ؛ رکورد تاریخی ورزشگاه اوساسونا

به گزارش "ورزش سه"، ال سادار ورزشگاه اختصاصی باشگاه اوساسونا پر سروصداترین ورزشگاه اسپانیاست و از این حیث رکورددار است. ورزشگاهی که یکی از ترسناکترین ها در اسپانیا برای تمام حریفان است و سال 2009 رکورد بلندترین صدا را در تاریخ لالیگا به نام خود ثبت کرد.

 

 

1509158

 

 

ورزشگاه های زیادی در اسپانیا وجود دارند که از حیث شور هواداران و گستردگی تشویق ها زبانزد هستند. هیجان و سر و صدای هواداران وقتی گلی به ثمر می رسد، یا پنالتی ای به سود میزبان اعلام می شود یا سوت پایان یک بازی با یک برد ارزشمند به صدا در می آید، به اوج می رسد ولی از این حیث تنها ال سادار است که بهترین رکورد را در اختیار دارد.

 

فصل 09-2008 اوساسونا در حالی به هفته پایانی لالیگا رسیده بود که در رده 18 قرار داشت و تیم هایی مثل ختافه، وایادولید، بتیس و خیخون در رده های بالاتر قرار داشتند. اوساسونا باید به مصاف تیم دوم جدول یعنی رئال مادرید می رفت که البته از قهرمانی ناامید شده بود.

با توجه به شرایط موجود، شانس اندکی برای بقای اوساسونا پیش بینی می شد و حتی برتری بر رئال هم تضمینی برای عدم سقوط این تیم نبود.

 

1499208

 

 

 

نیمه اول با گل های ایگواین و پلاشیچ برای دو تیم با تساوی 1-1 خاتمه پیدا کرد و نتایج به گونه ای بود که اوساسونا راهی دسته دوم می شد اما دقیقه 60 بازی بود که خوان فران با یک والی تماشایی توانست دروازه ایکر کاسیاس را باز کند و اوساسونا را 2-1 از رئال پیش بیندازند. بازی در نهایت با همین نتیجه پایان یافت و به شکلی معجزه وار، اوساسونا در لالیگا ماند و رئال بتیس به جای این تیم سقوط کرد. با همان سه امتیاز، اوساسونا فصل را در رتبه 15 به پایان رساند.

 

 

1509160

 

 

19239 نفر در ال سادار حضور داشتند و پس از سوت پایان، جمعیت که از بقای تیم دیوانه وار فریاد می زد، رکورد صدای 115.17 دسیبل را به ثبت رساند. صدایی مشابه صدای موتور یک جت. به این ترتیب ورزشگاه ال سادار توانست رکورد صدا در تاریخ لالیگا که پیش از این در اختیار ورزشگاه نوکمپ بارسلونا بود را بشکند.

سال 2000 و در بازگشت لوئیس فیگو به نوکمپ با پیراهن رئال، رکورد صدای 112 دسیبل ثبت شده بود. پس از گذشت 11 سال هنوز هیچ ورزشگاهی نتوانسته رکورد ال سادار اوساسونا را جا به جا کند. ورزشگاهی که هنوز برای تمامی تیم ها ترسناک است و اوساسونا بین آوریل 2018 تا نوامبر 2019 توانست رکورد 31 بازی بدون شکست متوالی در این ورزشگاه را نیز به ثبت برساند.

 

 

1509156

 

 

فضای داخلی ورزشگاه ال سادار به گونه ای است که به حفظ و تقویت صدای هواداران کمک می کند. ورزشگاهی با معماری خاص و جمع و جور با گوشه های بسته و سقفی که روی سکوها را پوشانده است. همین باعث می شود تا صدای 20 هزار هوادار از صدای 98 هزار هوادار حاضر در نوکمپ، قدرت بیشتری تولید کند.

 

 

1509159

 

 

اخیرا قرار شده تا ال سادار مورد بازسازی قرار بگیرد و امکانات بیشتری به آن اختصاص یابد. هم بر تعداد سکوها اضافه خواهد شد و هم قرار است دیواری سرخ رنگ به رنگ پیراهن اوساسونا، بر هیجان انگیز تر شدن ورزشگاه اضافه کند. ، سکویی که باید امکان تماشای ایستاده و ایمن بازی را برای تماشاچی‌ها فراهم کند.  این بازسازی با رای مثبت هواداران و اعضای باشگاه به انجام خواهد رسید و می توان گفت که آینده ای درخشان در انتظار ال سادار خواهد بود.

خوان فران پس از اتمام بازی با رئال گفته بود:« ورزشگاهی بهتر از ال سادار برای جشن گرفتن گلی اینچنینی وجود ندارد.» کسی چه می داند؟ شاید ال سادار رکوردی بهتر در آینده را به ثبت برساند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

1509155

دیدگاه‌ها