کد خبر : 1694204 | 16 تیر 1399 ساعت 17:37 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

آنچه این هفته در اسپانیا گذشت؛

رئال مادرید در آستانه قهرمانی، تخریب کامل خانه اتلتیکو

رئال مادرید در صدر جدول باقی ماند و استادیوم ویسنته کالدرون به صورت کامل تخریب شد.

رئال مادرید در آستانه قهرمانی، تخریب کامل خانه اتلتیکو

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لالگا در اوج حساسیت قرار دارند و به نظر می رسد رئال مادرید از بالاترین شانس برای فتح عنوان برخوردار باشد. در پایین جدول نیز رقابت مهیج است و ما در دامه اتفاقات مهم این هفته را مرور خواهیم کرد.

 

رئال مادرید در صدر جدول باقی ماند

 

هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در آخر هفته به ترتیب در ورزشگاه بیلبائو و ویارئال پیروزی های بسیار دشواری کسب کردند. رئال مادرید به لطف پنالتی دیرهنگام سرخیو راموس 0-1 پیروز شد و بارسلونا به پیروزی 1-4 دست یافت. رئال مادرید در فاصله 4 بازی مانده به پایان در صدر جدول و با برتری 4 امتیازی از رقیب خود قرار دارد.

 

1509151

 

دستاورد بزرگ سرخیو راموس

 

کاپیتان رئال مادرید در جریان پیروزی های 0-1 این تیم در هفته های گذشته نیز موفق به زدن دو گل شده بود و با باز کردن دروازه بیلبائو، سرخیو راموس به اولین مدافع حریف تبدیل شده است که در یک فصل لالیگا 10 گل به ثمر رسانده است. پیش از او ماریانوو پرنیا این کار را در لباس ختافه در فصل 06-2005 انجام داده بود.

 

خوان رامن لوپز موزیز جایگزین آسیر گاریتانو در آلاوس شد.

 

بعد از پنج شکست پیاپی، آلاوس تصمیم به برکناری مربی اش آسیر گاریتانو گرفت و خوان رامان لوپز موزیز جایگزین او شد. لوپز مونیز در دوران مربیگری در لالیگا سابقه هدایت مالاگا و لوانته را در کارنامه دارد و هدفش این است در چهار هفته باقیمانده کار آلاوس به سقوط به دسته پایین تر نکشد.

 

فرار اوساسونا و گرانادا از منطقه سقوط

 

1509153

 

اوساسونا و گرانادا از نظر ریاضی اطمینان حاصل کردند که فصل آینده در لالیگل اسپانیا بازی می کنند و با توجه به اینکه فصل گذشته راهی لالیگا شده بودند، این یک موفقیت باورنکردنی محسوب می شود. حالا چندین تیم از ماندن در لالیگا اطمینان یافته اند و صعود لوانته به سطح اول فوتبال اسپانیا نیز قطعی شده است.

 

قطعی شدن معاوضه آرتور و میرالم پیانیچ

 

هفته گذشته بارسلونا و یوونتوس به توافق رسیدند تا میرالم پیانیچ و آرتور ملو را معاضه کنند. ستاره بوسنیایی راهی نیوکمپ می شود و آرتور ملوی برزیلی نیز با کریستیانو رونالدو، اسطوره پیشین لالیگا در تورین همبازی خواهد شد. البته هر دو بازیکن تا پایان فصل جاری در باشگاه های فعلی شان باقی خواهد ماند.

 

خداحافظی اشرف حکیمی با رئال مادرید

 

این هفته تایید شد که اشرف حکیمی مدافع مراکشی رئال مادرید این تیم را به مقصد اینتر میلان ترک می کند. این یک لحظه احساسی برای مدافعی بود از شش سالگی در باشگاه رئال مادرید مشغول بود. اشرف حکیمی در صفحه اش نوشت: "این جدایی به منزله خداحافظی نیست، زیرا شما نمی توانید با خانه خود خداحافظی کنید."

 

ماندن مارک کوکورلا در ختافه

 

1509150

 

یکی دیگر از اخبار نقل و انتقالات هفته گذشته مربوط به مارک کوکورلا، هافبک ختافه بود که در کلیسیوم آلفونسو پرز بازی می کند. این بازیکن در این فصل از بارسلونا به صورت قرضی راهی ختافه شده بود و بعد از ارائه عملکردی درخشان، ختافه قصد دارد گزینه انتقال دائم او را فعال سازد.

 

ایبار با دو بازیکن افسانه اش خداحافظی کرد

 

30 ژوئن معمولا روز پایانی بسیاری از قراردادهای بازیکنان لالیگا بود، اما وقفه موقت ناشی از ویروس کرونا به این معنی است که تعداد زیادی از بازیکننان توافق کردند تا پایان فصل در تیم شان باقی بمانند. این مورد در بیشتر بازیکنان اتفاق افتاده است، اما گونزالو اسکالانته و فابیان اورلانا قبل از اتمام فصل ایبار را ترک می کنند. ایبار از هر دو بازیکن بخاطر این سالهای تشکر کرده و برای ماجراجویی های جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

خداحافظی با ویسنته کالدرون

 

اتلتیکو مادرید در سال 2017 از استادیوم ویسنته کالدرون به واندا متروپولیتانو مهاجرت کرد، اما تخریب خانه سابق این باشگاه به دلیل وجود بزرگراه فعال که در زیر پایه اصلی روند آرامی را طی کرده بود. با این حال قطعات نهایی نیز خراب شدند و این ورزشگاه به طور کامل تخریب شد؛ لحظه ای احساسی برای هواداران اتلتیکو.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga

This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها