کد خبر : 1694210 | 16 تیر 1399 ساعت 18:13 | 75.2K بازدید | 0 دیدگاه

برخورد شهاب سنگها در آسمان مادرید؛

اسطوره رئال مادرید و هفته ای که از آن متنفر است!

در طول این هفته در سالهای گذشته اتفاقات مهمی در تاریخ باشگاه رئال مادرید رخ داده است.

اسطوره رئال مادرید و هفته ای که از آن متنفر است!

به گزارش "ورزش سه"، این هفته ها معمولا شاهد خرید ستاره های بزرگ از سوی باشگاه های نامدار هستیم و رئال مادرید نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در ادامه اتفاقات مهمی که در طول تاریخ رئال مادرید در این مقطع رخ داده را مرور خواهیم کرد.

 

6 ژوئیه: برنابئو برای اولین بار مملو از تماشاگر برای انتقال از کریستیانو رونالدو در لباس رئال مادرید شد.

 

1509162

 

سانتیاگو برنابئو مملو از 81 هزار 44 هوادار بود و هزاران نفر دیگر در خارج از استادیوم از طریق صفحه نمایش های ویژه نصب شده شاهد این بودند که کریستیانو رونالدو به عنوان آخرین ستاره بزرگ رئال مادرید در این روز در سال 2009 معرفی شد. او که منچستریونایتد نیز با فتح جایزه توپ طلا تبدیل به یک ستاره جهانی شده بود، هواداران تیم جدیدش را با فریاد "یک، دو، سه، هالا مادرید!" مسرور کرد.

 

در آفتاب تابناک تابستانی، رئیس باشگاه فلورنتینو پرز و رئیس افتخاری آلفردو دی استفانو نیز در کنار رونالدو بود. با 9 فصل حضور در پیراهن رئال مادرید، کریستیانو با 311 گل در 292 بازی لالیگا، به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد و 16 جام از جمله دو عنوان لالیگا کسب کرد. همچنین جوایز انفرادی از جمله چهار توپ طلا نیز نصیب این ستاره پرتغالی شد.

 

8 ژوئیه: ژائو فلیکس به عنوان "استعداد ناب" جدید اتلتیکو معرفی شد (2019)

 

1509164

 

یک ستاره پرتغالی دیگر تقریبا یک دهه بعد، در تاریخ 8 ژوئیه 2019 و هنگامی که اتلتیکومادرید استعداد خالصی به نام ژائو فلیکس را در واندا متروپولیتنا معرفی کرد، مورد توجه و تمجید هواداران دیگر تیم پایتخت اسپانیا قرار گرفت. ستاره سابق بنفیکا با نقاشان جوان، هنرمندان، نویسندگانی که استعداد و شخصیت شان را در سنین جوانی نشان داده بودند مورد مقایسه قرار گرفت.

 

انریکه خرزو، رئیس باشگاه اتلتیکو، ورود او را به این باشگاه را خوش آمد گفت و مدعی شد شماره هفت جدید این تیم استعدادی فراتر از تصور است و می تواند به بازیکنی افسانه ای تبدیل شود. در فصل اول حضور اتلتیکو و در 25 بازی اول لالیگا، ژائو فلیکس 6 گل به ثمر رسانده و البته بارها استعداد ویژه و شخصیت قدرتمند خود را به نمایش گذاشته است. هواداران روخی بلانکوس در سراسر جهان امیدوارند که از استعداد این بازیکن در فصول بعدی لذت ببرند.

 

9 ژوئیه: زیدان به عنوان آخرین کهکشانی رئال مادرید معرفی شد (2001)

 

1509166

 

با بازگشت به گذشته و برنابئو، به تاریخ 9 ژوئیه 2001 می رسیم، روزی که کهکشانی مورد پرستش دیگری برای هواداران رئال مادرید توسط پرز و دی استفانو معارفه شد. زین الدین زیدان وقتی از یوونتوس راهی لالیگا شد، در اوج قدرت بود و فرانسه را به فتح جام جهانی گذشته و یورو هدایت کرده بود. فصل بعد زیزو در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرلورکوزن گل برتری بخش و فوق العاده ای به ثمر رساند.

 

او همچنین در رئال مادرید در لالیگا نیز همیشه درخشان ظاهر شد و در 155 بازی در 5 فصل 37 گل و 51 پاس گل در کارنامه ثبت کرد. ظرافت و زاویه دید زیدان حیرت بسیاری از هواداران در سراسر جهان را به همراه داشت. زیدان اکنون برای دومین مقطع هدایت رئال مادرید را بر عهده دارد و می تواند طی هفته های آتی این تیم را به مقام قهرمانی لالیگا سوق دهد.

 

9 ژوئیه: بنزما روی صحنه می آید (2009)

 

1509165

 

بعد از گذشت چند سال به تاریخ 9 ژوئیه 2009 در برنابئو می رسیم، جاییکه یک فرانسوی دیگر فقط دو روز پس از معارفه بزرگ رونالدو در ورزشگاه حاضر شد. تعداد هواداران به اندازه مراسم رونالدو نبود، اما جمعیت فراوانی برای استقبال از کریم بنزما 21 ساله که در لیون خوش درخشیده بود راهی برنابئو شدند.

 

سالها بازی دور از خودخواهی و تکبر بنزما باعث شد رونالدو در مرکز توجهات قرار گیرد، اما در دو فصل اخیر بنزما واقعا به عنوان مهاجم کلیدی چه در امر گلزنی و چه ارسال پاس گل نقش آفرینی کرده است. اکنون نزدیک به اتمام فصل یازدهم حضور بنزما در رئال مادرید هستیم و او با 165 گل لالیگایی در رده پنجم لیست گلزنان تاریخ این باشگاه قرار دارد. 17 گل او در فصل جاری باعث شده مادرید به سومین قهرمانی این بازیکن در لالیگا نزدیک باشد و پاس پشت پای اخیر او به کاسمیرو برای گلزنی مقابل اسپانیول در تاریخ رئال مادرید جاودانه خواهد ماند.

 

15 جولای: خداحافظی ایکر کاسیاس (2015)

 

1509163

 

در هر پنجره نقل و انتقالات تابستانی شاهد رفت و آمد بازیکنان زیادی هستیم، اما در چنین روزی در سال 2015 همه درگیر یک اتفاق غم انگیز شدند؛ ایکر کاسیاس اعلام کرد دیگر عضو رئال مادرید نیست. کاسیاس بازیکنی بومی بود که در دوره نوجوانی در ماه های آخر قرن گذشته وارد تیم اول رئال مادرید شد و در 510 بازی لالیگا 177 کلین شیت کرده، 19 جام شامل 5 قهرمانی در لالیگا کسب کرد و بسیاری از این ادوار کاپیتان بود.

 

"سن ایکر" همچنین عضو تیم ملی اسپانیا در به قهرمانی های بی سابقه از جمله عناوین یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 بود. نقطه قوت بزرگ کاسیاس رفلکس های فوق العاده، درک بالا و تمرکز در مهمترین لحظه ها بود. کاسیاس بعد از خداحافطی با پورتو دستکش های خود را آویزان کرد و بسیاری از هواداران رئال مادرید امیدوارند که او را زودتر از موعد دوباره در برنابئو ببینند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها