کد خبر : 1694230 | 16 تیر 1399 ساعت 19:08 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

دو تیمی که محکوم به پیروزی هستند؛

پیش به سوی جدال مرگ و زندگی هفته 35 لالیگا

در نخستین دقایق بامداد روز پنجشنبه بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان اسپانیول خواهد بود.

پیش به سوی جدال مرگ و زندگی هفته 35 لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین دقایق بامداد روز پنجشنبه دو تیم بارسلونا و اسپانیول در حساس‌ترین دربی ایالت کاتالونیا رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

 

این بازی به لحاظ جدولی نیز از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است چرا که تیم میزبان برای ماندن در کورس قهرمانی کنار رئال مادرید، به پیروزی در آن نیاز مبرم دارد و از طرف دیگر اسپانیول در صورت شکست مقابل بارسا تا حدود زیادی امیدهای خود را برای بقا در رقابت های لالیگا از دست خواهد داد.

 

 

1509195

 

 

بارسلونا بعد از شروع مجدد رقابت ها نتوانست عملکرد قدرتمندانه ای از خود ارائه دهد و کسب چند تساوی ناامید باعث شده که این تیم در صدر جدول را به رقیب دیرینه خود یعنی رئال مادرید تحویل دهد.

 

از طرفی، دیگر تیم شهر ایالت کاتالونیا یعنی اسپانیول نیز شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و برای حفظ امید ها به منظور بقا در لالیگا نیاز زیادی به کسب هر سه امتیاز در بازی‌های باقیمانده خود دارد.

 

بسیاری از دیدارهای بین دو تیم بارسلونا و اسپانیول از جذابیت‌های بالایی برخوردار بوده است. اولین جدال دو تیم در سال 1900 رخ داد که با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین اولین تقابل بارسا و اسپانیول در لالیگا به فصل 29-1928 برمی گردد که با پیروزی 5-4 بلوگرانا خاتمه یافت؛ دیداری که هنوزهم پرگل ترین مسابقه بین دو تیم تلقی می شود.

 

 

1509193

 

 

تقابل بین اسپانیول و بارسلونا یکی از اتفاقات ثابت لالیگا طی فصول اخیر بوده است به جز چهار فصل که اسپانیول به دلیل یک افت بزرگ جایی در سطح اول فوتبال اسپانیا نداشت. همچنین می توان بسیاری از بازیکنان به عنوان نماینده مشترک دو تیم یاد کرد. به عنوان مثال می‌توان به ریکاردو زامورا که در سال 1930 در این شهر به دنیا آمد و توانست سالها عنوان بهترین گلر فصل لالیگا را از آن خود کند، اشاره کرد. سایر بازیکنانی که با پیراهن هر دو تیم به میدان رفته اند به این شرح است: "لادیسلاو کوبالا ، یوردی کرایف ، ارنستو والورده و ایوان دو لا پونا."

 

نکته جالب اینکه ارنستو والورده سابقه سرمربیگری در هر دو تیم را در کارنامه دارد. در سال 2007 اسپانیول با سرمربیگری او مهمان بارسلونا بود که با یک تساوی این تیم را متوقف کرد. گل تساوی این تیم در آن بازی توسط رائول تامودو که هم اکنون به عنوان مربی در اسپانیول فعالیت می‌کند، به ثمر رسید؛ مسابقه ای که هنوز هم خاطراتش در یاد هواداران دو تیم باقی مانده است.

 

 

1509192

 

 

ژاوی هرناندز هافبک پیشین بارسلونا کسی است که با 32 بازی بیشترین آمار حضور در دربی کاتالونیا را پشت سر گذشته است. این در حالی است که لیونل مسی که هم اکنون نیز برای بارسا توپ می‌زند با به ثمر رساندن 22 گل در 26 بازی بهترین آمار را از این حیث در اختیار دارد.

 

 

1509191

 

 

یکی از پر تنش دیدار های دربی در ژانویه شکل گرفت. جایی که ابتدا اسپانیا با گل دیوید لوپز از بارسلونا پیش افتاد اما آبی اناری ها با گل های آرتور ویدال و لوئیس سوارز اوضاع را تغییر دادند اما نهایتاً تیم میزبان به لطف گلزنی ستاره چینی خود یعنی وو لی کار را به تساوی 2-2 کشاند. با این حال رقم خوردن چنین نتیجه ای در بازی بامداد پنجشنبه به هیچ کدام از دو تیم کمک نخواهد کرد. چه بارسلونا که برای قهرمانی می‌جنگد و چه تیم اسپانیول که قصد ندارد حکم سقوط خود را امضا کند.

 

 

1509194

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها