کد خبر : 1694330 | 17 تیر 1399 ساعت 12:02 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان، محکوم به پرداخت طلب پیمان اکبری شد

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، باشگاه پیکان تهران را محکوم به پرداخت طلب سرمربی تیم والیبال این باشگاه در سال 96 کرد.

پیکان، محکوم به پرداخت طلب پیمان اکبری شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، جلسه کمیته انضباطی این فدراسیون در تاریخ 26 خرداد ماه با حضور اعضا به منظور رسیدگی به درخواست پیمان اکبری سرمربی باشگاه پیکان در لیگ برتر والیبال سال 1396 مبنی بر مطالبه الباقی مبلغ قراردادش تشکیل شد.

 

در این نشست که با حضور اکبری و نماینده باشگاه پیکان برگزار شد، پس از استماع اظهارات طرفین، کمیته انضباطی 10 روز برای حصول سازش به طرفین مهلت داد که با گذشت این مدت، توافق حاصل نشد و با اعلام ختم رسیدگی، رای کمیته انضباطی به‌شرح زیر صادر شد:

 

پیمان اکبری با ارائه قرارداد سال 1396 که به عنوان سرمربی باشگاه پیکان به مبلغ 600 میلیون تومان عقد قرارداد کرده است و توافق‌نامه 21 دی ماه 96 با باشگاه مذکور، ادعا کرده جمعاً مبلغ 145 میلیون تومان از باشگاه پیکان طلبکار است؛ با این توضیح که 30 میلیون تومان از اصل مبلغ قرارداد که 600 میلیون تومان بوده، باقی مانده است و بابت مالیات، 25 میلیون تومان از حساب او کسر شده، اما به اداره مالیات واریز نشده است. 10 درصد به عنوان جریمه از او کسر شده که باشگاه مجاز به کسر 5 درصد بوده است و مازاد بر آن، با نظر فدراسیون است و 10 درصد سهم فدراسیون نباید از او کسر می‌شد، زیرا مشمول معافیت از پرداخت این مبلغ بوده است؛ چون از اعضای کادر فنی تیم ملی بوده است و این مبلغ باید علاوه بر مبلغ قرارداد، به او پرداخت شود.

 

نماینده باشگاه، در جواب عنوان داشته که 30 میلیون الباقی طلب اکبری مورد تائید است و در خصوص 60 میلیون تومان اگر دلیل ارائه شود، باشگاه می‌پذیرد. در خصوص 5 درصد مازاد، کمیته انضباطی اتخاذ تصمیم کند و در خصوص مالیات، مدارک ارائه می‌شود.

در نتیجه و نظر به این که مانده طلب ادعایی پیمان اکبری به مبلغ 30 میلیون تومان مورد تائید نماینده باشگاه قرار گرفته است، باشگاه پیکان مکلف به پرداخت مبلغ 30 میلیون تومان بابت اصل طلب قرارداد به نامبرده است.

در خصوص مبلغ 25 میلیون تومان مالیات اکبری که از وی کسر شده و به حساب اداره مالیات واریز نشده است، نظر به این که باشگاه پیکان مدرکی مبنی بر واریز این وجه به اداره دارایی ارائه نکرده است، ادعای نامبرده مقرون به واقع تشخیص داده شد و باشگاه پیکان موظف به پرداخت مبلغ 25 میلیون تومان به آقای اکبری است.

 

خواسته ایشان مبنی بر دریافت 30 میلیون تومان بابت 5 درصد جریمه مازاد بر 5 درصد که فدراسیون باشگاه‌ها را در خصوص اعمال آن مجاز دانسته است، نظر به این که اکبری در ذیل توافق‌نامه مورخ 21 دی ماه 98 اعمال جریمه 10 درصد را پذیرفته است، مورد پذیرش نیست و محکوم به رد است.

با توجه به نامه شماره 12372/275 مورخ 23 مهر 1396 فدراسیون والیبال مبنی بر معافیت پیمان اکبری از پرداخت 10 درصد حق فدراسیون، باشگاه پیکان ملزم به پرداخت 10 درصد قرارداد بابت سهم فدراسیون معادل 60 میلیون تومان است.

بنابراین باشگاه پیکان در مجموع محکوم به پرداخت مبلغ 115 میلیون تومان به پیمان اکبری بابت الباقی مبلغ قرارداد ایشان است.

دیدگاه‌ها