کد خبر : 1694350 | 17 تیر 1399 ساعت 13:18 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

رای ایران در فدراسیون جهانی بادبانی مردود شد!

خطر تعلیق بیخ گوش قایقرانی ایران + سند

با وجود تکذیب رییس فدراسیون قایقرانی به نظر می رسد خطر تعلیق ایران از سوی فدراسیون جهانی بادبانی جدی است.

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ 2 جولای 2020(12 تیر 1399) خبری در وب سایت فدراسیون جهانی بادبانی قرار گرفت. مطابق با این خبر اعضای فدراسیون جهانی بادبانی به دلیل عدم برگزاری نشست سالیانه و انتخابات ریاست این فدراسیون در ابوظبی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به جلسه مجازی رای دادند. این فدراسیون از اعضای خود خواست به صورت کتبی بنویسند که فدراسیون جهانی اجازه دارد تا نشست خود را به صورت مجازی برگزار کند و انتخابات هم به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

 

در بخش کنفرانس سالیانه اطلاعات کلی شرکت کنندگان در رای گیری منتشر شده است. در این بخش عنوان شده: 


"پیش از این جلسه ، فدراسیون های ملی بادبانی دعوت شدند تا در مورد قطعنامه ویژه کتبی برای برگزاری مجمع عمومی الکترونیکی سالانه و مجمع عمومی سال 2020 رأی دهند. درمجموع 68 رای معتبر دریافت شد. 9 عدد از این آراء نامعتبر است زیرا آنها توسط فدراسیون های ملی دریافت شده اند که یا به حالت تعلیق درآمده اند و یا اشتراک سالانه خود را پرداخت نکرده اند و بنابراین حق ندارند طبق ماده 12 قانون اساسی رای دهند." 

 

1509316

 

مطابق با سند مذکور رای ایران نامعتبر است. دلیل آن عدم پرداخت حق عضویت سالانه عنوان گردیده و به ماده 12 اساسنامه استناد شده است.

 

1509318

 

در ماده 12 اساسنامه فدراسیون جهانی بادبانی آمده: 


"هیچ یک از اعضای ملی (فدراسیون های ملی بادبانی) تا زمانیکه پرداخت حق عضویت آن سال یا بدهی های معوقه ، نمی تواند حقوق و امتیازات عضویت را داشته باشد یا در هر جلسه مجمع عمومی جهانی حضور داشته باشد."

 

1509317

 

همچنین در ماده 14 این اساسنامه آمده است: 


"با وجود مواد 15 تا 20 ، هنگامی که یک سازمان ملی عضو (فدراسیون ملی بادبانی) در تمام یا بخشی از عضویت ، هزینه ها ، عوارض یا دیگر پرداخت ها به مدت سه ماه یا بیشتر معوقه داشته باشد و حداقل 30 روز قبل پرداخت اخطار مربوط به پرداخت ارسال گردیده شده باشد و مدیر ارشد اجرایی آنرا بشکل کتبی تایید نماید ، هیئت مدیره ممکن است عضویت فدراسیون ملی را به حالت تعلیق درآورد یا آنرا فوراً لغو نماید."

 

1509319

 

خطر تعلیق جدی است؟


با وجود مستندات ارائه شده در بالا، "ورزش سه" موضوع تعلیق و پرداخت نشدن حق عضویت فدراسیون جهانی بادبانی را با علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی ایران مطرح کرد، اما او اعلام کرد که ایران برای انتقال پول به مشکل خورده و فدراسیون جهانی را هم در جریان این موضوع گذاشته است. حتی سهرابیان اعلام کرد فدراسیون جهانی بادبانی دلیل ایران را پذیرفته و خبری از تعلیق نیست. باید دید فدراسیون قایقرانی چه زمانی می تواند مشکل پرداخت حق عضویت خود را حل کند چون چیزی که مشخص و قطعی است، تا زمان عدم پرداخت این حق عضویت، ایران حق فعالیت رسمی در این رشته نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها