کد خبر : 1694352 | 17 تیر 1399 ساعت 13:09 | 7.2K بازدید | 2 دیدگاه

الهویی: همیشه درمورد این مشکل با آقای قلعه‌نویی حرف می‌زنیم؛

چرا سپاهان مقابل سایپا به سه امتیاز نرسید؟

مربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید این تیم در استفاده از موقعیت های گلزنی به اندازه ایجاد موقعیت که بهترین تیم ایران از لحاظ آماری است، خوب عمل نکرده است.

چرا سپاهان مقابل سایپا به سه امتیاز نرسید؟

سعید الهویی مربی تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در مورد کسب تساوی برابر سایپا اینطور حرف هایش را آغاز کرد و گفت: تحلیل بازی برای ما دو بخش دارد. بخش اول عملکرد و کیفیتی است که در طول بازی  از خودمان نشان دادیم که این موضوع با توجه به تمریناتی بود که در طول هفته انجام داده بودیم و شناختی که از شکل دفاعی تیم سایپا داشتیم و همینطور منطقه ها و فضاهایی که می توانست به ما کمک کند برای ایجاد موقعیت.  فکر می کنم شکل و کیفیت بازی ما خوب بود. آمار این را نشان می دهد که ما لیاقت زدن حداقل دو گل را در جریان بازی داشتیم. بیش از سه شانس مسلم گلزنی ایجاد کردیم. کاملا کنترل روی بازی داشتیم؛ به شکلی که هم موقعیت گلزنی ایجاد کردیم  و هم به حریف موقعیتی ندادیم. حتی یک ضدحمله هم به حریف ندادیم و فاصله بین خطوطمان خوب بود. فضا سازی های تیمی و گروهی به درستی انجام شد و دوباره تکرار می کنم که در آخر همه این ها موقعیت هم ایجاد کردیم.


او ادامه داد: پس در بخش کیفی به چیزی که مورد نظر آقای قلعه نویی بود، دست پیدا کردیم. ولی تحلیل بعدی نتیجه است که متاسفانه این بازی نیز مانند چند بازی دیگر در لیگ امسال با وجود اینکه کنترل خوبی بر بازی داشتیم و موقعیت های گلزنی ایجاد کردیم، نتوانستیم گل بزنیم. شاید بشود بخشی از آن را به بدشانسی مرتبط دانست که این موضوع خارج از کنترل ما است. در واقع ولی بخشی که تحت کنترل ماست را هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ مهارتی با روش های تمرینی ای که داریم، باز سعی می کنیم بازیکنان خط هجومی را در استفاده از موقعیت ها توسعه دهیم.

 

مربی سپاهان سپس در مورد مشکلی که این تیم در برخی بازی ها مقابل تیم‌ها دارد، توضیح داد: ما این آگاهی را داریم که اکثر تیم ها با دفاع فشرده و حداکثری، با تمامی نفرات و در نیمه زمین خودی مقابل ما بازی می کنند و طبیعتا این شکل دفاع کردن فضاها را برای ما از بین می رود.


الهویی با اشاره به این مشکل اضافه کرد: ما از ابتدای فضل تا الان در تمرینات و جلسات فنی، همیشه بحث هایمان در مورد فضاسازی و ایجاد فضا و استفاده از فضا و همینطور استفاده موقعیت های گلزنی بوده است. این را بارها و بارها در تمرینات انجام داده ایم.


او سپس با اشاره به آمار موقعیت سازی تیم عنوان کرد: آمار لیگ مثل آمار بازی با سایپا نشان می دهد که ما در ایجاد موقعیت تیم خوبی بوده ایم. آمار لیگ نشان می دهد که ما براساس نمرات یک سایت معتبر ایرانی و روسیه‌ای، بیشترین موقعیت را نسبت به تیم های دیگر در طول بازی ایجاد کرده ایم. آمار این دو شرکت بسیار معتبر است و بر اساس آنها تیم سپاهان در ایجاد موقعیت اول است ولی در استفاده از موقعیت ها آنطوری که باید و آنطوری که برای قهرمانی نیاز است، موفق نبوده ایم. این موضوع البته یک مسئله درون تیمی است و بارها با اقای قلعه نویی و سایر نفرات کادر فنی در موردش بحث کرده ایم و جلسه داشته ایم. امیدوارم بتوانیم در بازی های باقی مانده این مشکل را تاحد ممکن ترمیم کنم و در آینده تصمیمات بهتری در موردش بگیریم.

 

الهویی سپس با تمجید از نمایش تیم عنوان کرد: آن چیزی که مهم است اینکه تیم سپاهان در این فصل سبک و استایل بازی سپاهان طوری بوده که هم کنترل خوبی در جریان بازی داشته و هم خیلی بیشتر از موقعیت هایی که به حریف داده ایم، موقعیت ایجاد کرده ایم. ولی در استفاده از موقعیت ها خیلی خوب نبوده ایم.

 

از مربی سپاهان در رابطه با استراتژی تدافعی تیم حریف پرسیدیم که او به این سوال اینطور واکنش نشان داد: دوست ندارم در مورد تاکتیک‌ها و استراتژی تیم حریف صحبت کنم. آقای صادقی و همکارانش تصمیم گرفتند که از یک استراتژی خاص استفاده کنند. این حقشان است و می توانند از هر برنامه ای استفاده کنند.

 

او با اشاره به عملکرد ابراهیم صادقی و تمجید از او اضافه کرد: ترجیح می دادم به جای صحبت کردن درباره شکل دفاعی سایپا، در مورد ابراهیم صادقی صحبت کنم و کار بزرگی که برای باشگاه انجام داده است. امیدوارم مدیریت جدید باشگاه سایپا؛ باشگاهی که من سابقه حضور طولانی مدت در آن را دارم، قدر کاری که ابراهیم صادقی انجام داده را بدانند. او در اولین سال مربیگری ریسک بزرگی کرده و از بازیکنان بسیار جوانی استفاده کرده که می تواند آینده باشگاه را تامین کند؛ چه به عنوان بازیکن و چه در بازار نقل و انتقالات که می تواند درآمد بالایی برای باشگاه داشته باشد. تبریک می گویم به ابراهیم صادقی و امیدوارم در مسیری که شروع کرده موفق باشد و باشگاه هم قدر کاری که او انجام داده را بداند.


سوال بعدی از الهویی در مورد عملکرد تیم داوری مسابقه بود. او در واکنش به این سوال گفت: قضاوت بازی مورد خاصی نداشت. تنها یک اخراج در نیمه دوم اتفاق افتاد که آن هم کاملا صحیح بود. خیلی خوشحالیم که داوران ما در استفاده از کارت های زرد و قرمز طوری رفتار می کنند که ما در مسابقات بین المللی شاهدش هستیم. خیلی اتفاق افتاده که گاهی در لیگ داخلی خطاهایی شده که به خاطر نام آن تیم از خطایش گذشته اند ولی همان خطا در بازی های آسیایی انجام شده و بلافاصله داور از کارت قرمزش استفاده کرده است.  در واقع اینطور داوری کردن و اینطور اعمال قانون کردن، به همه ما کمک می کند که در مسابقات بین المللی بایدها و نبایدها را بهتر درک کنیم. اتفاقی که افتاد و داور از کارت دوم خود استفاده کرد، کاملا درست بود. در هر دو مرتبه بازیکن سایپا، از روی جوانی اشتباهات بزرگی انجام داد و داور هم مماشات نکرد و درسی به این جوان داد که می تواند کمک بزرگی برای او در آینده باشد. این بازیکن جوان هم به جای اینکه به فکر حمله به داور باشد، به این فکر بکند که می تواند این کارت می تواند درسی برای او باشد تا در 15 سال آینده که می خواهد بازی کند، تصمیمات بهتری بگیرد. در مجموع داوری نه مسئله خاصی برای ما داشت و نه تیم ما. اگر اعتراضی هم از روی نیمکت حریف وجود داشت، خودشان باید حرف بزنند. ما سعی کردیم به داور کنیم تا به بهترین شکل بازی را پیش ببریم.

 

دیدگاه‌ها