کد خبر : 1694515 | 18 تیر 1399 ساعت 09:57 | 51.1K بازدید | 3 دیدگاه

بازگشت بزرگ میلان به لطف اسطوره سوئدی

رونالدو- زلاتان؛ تجدید خاطره بعد از 7 سال

جدال کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ در جریان پیروزی 4-2 میلان بر یووه، برای علاقه‌مندان فوتبال یاد و خاطره جدال بزرگ هفت سال پیش آنها در قالب تیم‌های ملی کشورهایشان را زنده کرد.

رونالدو- زلاتان؛ تجدید خاطره بعد از 7 سال

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو دیشب در بازی دو تیم آث میلان و یوونتوس بعد از سالها به مصاف هم رفتند. دیداری که با بازگشت خارق‌العاده میلان که با گلزنی زلاتان شروع شد در نهایت با نتیجه 4-2 به سود روسونری پایان یافت. رونالدو هم در این بازی موفق به گلزنی شده و گل دوم تیمش را وارد دروازه حریف کرده بود.

 

1509485

 

یوونتوس در بازی دیشب اولین گل بازی را توسط آدریان رابیو در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند تا با اینکه دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن رفته بودند یوونتوسی‌ها در نیمه دوم خیلی زود به گل برسند و نشان دهند آتش تندی دارند. شش دقیقه بعد کریستیانو رونالدو ستاره بزرگ یووه اختلاف را دو برابر کرد تا حتی خوشبین‌ترین هواداران میلان هم به این نتیجه برسند که از این بازی امتیازی به تیم‌شان تعلق نخواهد گرفت.

 

اما 9 دقیقه بعد از گل رونالدو نوبت به زلاتان بود تا اولین گل میلان را به ثمر برساند و ورق را برگرداند. زلاتان پیش از این هم چند بار خطرهایی نه چندان جدی روی دروازه یووه بوجود آورده بود که وویچک شزنی بدون مشکل چندانی مهارشان کرده بود. زلاتان حتی یک بار توپ را از خط دروازه عبور داد ولی داور گل او را به دلیل آفساید بودن مردود اعلام کرد.

 

در دقیقه 62 بازی خطای هند بونوچی در محوطه جریمه با سوت داور پنالتی تشخیص داده شد و زلاتان پشت توپ ایستاد تا دروازه یووه را باز کند. این ششمین گل او برای میلان از زمان بازگشت به این تیم در ماه ژانویه بود. زلاتان در دقیقه 66 هم به فرانک کسی پاس گل داد تا در دو بازی پیاپی هم برای میلان گلزنی کرده باشد و هم پاس گل داده باشد.

 

1509483

 

اما تقابل دیشب زلاتان و رونالدو فوتبالدوستان را به یاد یکی از به یاد ماندنی‌ترین تقابل‌های این دو غول دنیای فوتبال انداخت. دیدار سوئد و پرتغال در مقدماتی جام جهانی 2014 که با درخشش استثنایی رونالدو و هت‌تریک او با نتیجه 3-2 به سود پرتغالی‌ها پایان یافت. پیروزی‌ای که جواز صعود کریستیانو و یارانش به جام جهانی برزیل شد.

 

1509482

 

بعد از آن بازی که عملا دوئل بین دو غول بزرگ آن روزهای دنیای فوتبال، زلاتان و رونالدو بود بسیاری از روزنامه‌های ورزشی دنیا از این تیتر استفاده کردند:" رونالدو در برزیل خواهد بود‌، زلاتان نه".

 

1509484

 

در این بازی تاریخی که رونالدو موفق به هت‌تریک در آن شد، رقیب اصلی او در آن سوی میدان، زلاتان هم بیکار ننشست و هر دو گل سوئد را به ثمر رساند. زلاتان آن شب در جدال بزرگش با کریستیانو یک گل کم آورد و همین باعث شد او و سوئدی‌ها نتوانند در جام جهانی برزیل حضور داشته باشند.

 

 

دیدگاه‌ها