کد خبر : 1694522 | 18 تیر 1399 ساعت 10:48 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

دوباره به فضای سرمربیگری برمی گردم

توصیه آقا صمد به فرهاد؛ آرامشت را حفظ کن

حضور صمد مرفاوی که خود در تیم های متعددی از جمله استقلال سرمربی بوده روی نیمکت نساجی با اتفاقات خوبی برای تیم مازنی همراه بوده است. این تیم به رتبه تک رقمی دست یافته و حالا به دنبال حضور در رده های بالاتر جدول است.

توصیه آقا صمد به فرهاد؛ آرامشت را حفظ کن

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم سال های دور استقلال و تیم ملی البته با این انتخاب سرمربیگری را کنار نگذاشته و برای ورود دوباره به این فضا برنامه هایی دارد. فرصتی دست داد که با آقا صمد درباره نساجی و استقلال صحبت کنیم که این گفتگو را می خوانید:

 

*نساجی در دو بازی اخیر روند خوبی داشته؛ مهمترین دلیل موفقیت چه بوده و آیا این روند ادامه پیدا می کند؟

 

کادر فنی جدید توانست هماهنگی بیشتری بین بازیکنان ایجاد کند. همدلی بچه ها هم بیشتر شد. این مهم ترین دلیل موفقیت نساجی در بازی های اخیر بود. بعد از بازی با ماشین سازی که مسابقات تعطیل شد بازیکنان زیر نظر کادر فنی و در فضای مجازی به طور جدی به تمرینات خود ادامه دادند. با شروع دوباره تمرینات حقیقی بچه ها خیلی زحمت کشیدند و خدا را شکر با انسجام تیمی که به آن دست پیدا کردیم موفق شدیم تراکتور را در تبریز شکست دهیم. همه تلاش امان این است به این روند ادامه دهیم. اگر چه رتبه نساجی هم اکنون تک رقمی شده اما ما به دنبال بهتر کردن وضعیت برای خود هستیم و خدا را شکر به لطف انسجام تیمی شرایط روحی و روانی خوبی داریم و این می تواند از نظر فنی هم به ما کمک کند.

 

*به عنوان کسی که هم به عنوان بازیکن و هم مربی در استقلال حضور داشتید چه راهکارهایی را به فرهاد مجیدی برای رهایی از این وضعیت توصیه می کنید؟

 

با توجه به اینکه در نساجی کار می کنم صحبت کردن در مورد استقلال سخت است. هر چند که استقلالی هستم. اما به عنوان یک هوادار بر این عقیده ام استقلال اگر آرامش خود را حفظ کند از این روزهای سخت عبور خواهد کرد. تیم های بزرگ حاشیه دارند و اگر به حاشیه ها بپردازی نمی توانی تیم را جمع و جور کنی. فرهاد باید روی مسایل فنی متمرکز شود و آرامش خودرا حفظ کند و این روحیه را به بازیکنان تیمش انتقال دهد. در این صورت می توانیم به تکرار روزهای خوب استقلال امیدوار شویم. تیمی که آرامش داشته باشد و از نظر روحی و روانی روی مسایل فنی متمرکز شود حتی در صورت کمبودها و یکسری از اشکالات می تواند دنباله روی استراتژی تعیین شده باشد. مجیدی می تواند با بزرگ تر ها مشورت کند. اولین گام برای رهایی از این وضعیت همان طور که گفتم این است که سرمربی تیم آرامش خود را حفظ کند. به حاشیه ها نپردازد و این حس را به شاگردانش انتقال دهد.

 

1509507

 

*َشما هم اکنون در نساجی به محمود فکری کمک می کنید؛ آیا در آینده برنامه ای برای نشستن روی نیمکت تیم ها به عنوان سرمربی دارید؟

 

مایل هستم دوباره به فضای سرمربیگری برگردم. الان دوست دارم تا جایی که امکان دارد به نساجی و محمود فکری در کسب نتایج خوب کمک کنم. اما در آینده اگر فضای مناسب برای سرمربیگری وجود داشته باشد حتما از آن استقبال خواهم کرد. البته دوست دارم به تیمی بروم که مبنایش موفقیت باشد و  من بتوانم ایده های تاکتیکی خود را در آن پیاده کنم و مسایل مالی مانع از دست یابی به اهداف نشود.

 

*چه توصیه ای به سازمان لیگ در مسیر ادامه برگزاری های بازی های لیگ برتر دارید؟

 

به نظر من سازمان لیگ در دوران کرونایی باید قوانینی را برای برگزاری بازی ها وضع کند که ضمانت اجرایی داشته باشد. اکنون این قوانین ضعیف است. اینکه هر کسی بیاید از کرونا استفاده کند و بازی هاش را عقب بیاندازد قانون محکمی نیست. قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد و از همه مهمتر مجری قانون در اجرای آن سخت گیر باشد.اکنون همه تیم ها تست کرونا می دهند اما نباید این تست ها زیر نظر فدراسیون پزشکی باشد و فدراسیون پزشکی روی تست ها نظارت داشته باشد؟ صد در صد. ما یک بازی با تراکتور انجام دادیم و بازی با فولاد هم برگزار نشد. من در این سفرها خیلی جدیت در اجرای دستورالعمل های وضع شده از سوی سازمان لیگ ندیدم. خیلی جاها کوتاهی می شود به خصوص در هتل ها و رستوران ها. روی این ها هم باید نظارت باشد. من مربی نباید به دکتر تیم بگویم که برو و آشپزخانه را بازدید کن. نظارت ها باید قوی تر باشد چون مسایل بهداشتی مهم است. تیم ها در تدارکاتی که در نظر می گیرند باید به مسایل بهداشتی خیلی توجه کنند و تدارکات باید در شان بازیکن و بر اساس دستوراالعمل ها باشد. نه اینکه اتاق هایی برای بازیکنان در نظر گرفته شود که مسایل بهداشتی در آن رعایت نمی شود. همه مسئولیم پروتکل های در نظر گرفته از سوی سازمان لیگ را پیاده کنیم. به یاد داشته باشیم کرونا در فصل آینده هم وجود خواهد داشت و ما باید قوانین محکمی برای برگزاری بازی ها در فصل آینده بنویسیم.

دیدگاه‌ها